חשיפה זו מושגת, לרוב, על ידי השתלבותו של האתר בדפי התוצאות הראשונים המתקבלים כתוצאה מחיפוש מסוים, מה שנקרא קידום אתרים באינטרנט. עד כאן, בתיאוריה, הכל טוב ויפה, אבל כאן, הדברים מתחילים להסתבך, מאחר ואם זהו האתר הראשון שאתם מקדמים, ישנם פחים רבים בהם אתם עלולים ליפול, עוד בטרם הגעתם לשלב הקידום... הרבה לפני כן, בשלב בניית האתר עצמו.

 

כיצד בונים אתר מתאים לקידום?

במרבית המקרים, אתרים נבנים על ידי (או בעזרת) בוני אתרים מקצועיים, אשר אמורים לתת דעתם גם על האספקט הקידומי, אבל ליתר בטחון, הנה מספר מהאלמנטים עליהם כדאי להקפיד כבר בעת בניית האתר ומילוי בתכנים, אחרת, יש סיכוי גדול שתצטרכו בהמשך לעשות לו ולתכנים המצויים בו אופטימיזציה מחודשת:

  • בניית האתר וניהולו דרך מערכת ניהול תוכן (CMS) ידידותית למנוע החיפוש של גוגל. רוב ההמלצות של מקצועני ה-SEO מצביעות על וורדפרס ולא על מתחרותיה (וויקס, למשל).
  • בניית היררכיה נכונה של אתר - קטגוריות, קטגוריות משנה ודפים המסודרים באופן הגיוני אחד "מתחת" לשני.
  • אפשרות שיטוט נוחה באתר ומעברים קלים בין הקטגוריות והעמודים השונים (אם על ידי Breadcrumbs או בשיטות אחרות).
  • מחקר מילות מפתח שתוצאותיו יכללו את כל המילים והביטויים בהם עשויים להשתמש הגולשים/הלקוחות אותם אתם רוצים להביא אל האתר.
  • תכנים איכותיים, מקוריים ומועילים. הם יכולים להימצא מרוכזים בסקציית המאמרים, בבלוג, בקטגוריית הטיפים או בכל מקום אחר באתר בו תחליטו לרכז אותם. האורך המינימלי של מאמר כזה הוא 300 מילים ואורכו המקסימלי תלוי במטרתו של המאמר (מאמר SEO יהיה קצר יותר ממאמר עיוני וכן הלאה). מינון אחוז מילות המפתח בכמות הכוללת של הטקסט משתנה מעת לעת, לפי גישת ה-SEO העכשווית הנובעת מעדכוני האלגוריתם של מנוע החיפוש גוגל.
  • תגיות מטא נכונות תגית H1 לכותרת ראשית, תגית H2-H6 לכותרות משנה, כותרות ונתיבי עמודים מוגדרים כהלכה, מטא דיסקריפשן מסודר ובאורך המתאים לכל עמוד, תגיות מילות מפתח מוגדרות בהתאם לנושא העמוד.
  • קישורים "יוצאים" המפנים לאתרים אחרים, מאמרים או מידע נוסף בתוך האתר עצמו. את הקישורים הללו יש להגדיר כך שיבלטו לעין באופן ויזואלי (צבע פונט שונה, שימוש בקו תחתון וכד') ולחיצה עליהם תפתח אותם בטאב חדש (מכיוון שאתם לא רוצים לגרום לגולש לנדוד הלאה מהאתר שלכם, במידה ומדובר בקישורים המובילים לאתרים אחרים). העוגנים (המילים המובילות לקישור) שלהם חייבים להיות ייחודיים ואסור להם לחזור על עצמם.

 

ועכשיו, כבר מגיעים לקידום עצמו?

קידום בגוגל, במיוחד כאשר הוא נעשה בצורה אורגנית, הוא תהליך שלם. יש לתכנן אותו בקפידה והוא אורך זמן. גם כאשר הוא נעשה בצורה האופטימלית, הוא עשוי לקחת מספר חודשים, עד שתראו תזוזה כלשהי של האתר שלכם במעלה תוצאות החיפוש. אבל, אל קידום במנוע החיפוש, יש להתייחס כאל כל סוג פרסום אחר ולא בגישת "זבנג וגמרנו. אמנם, בניגוד לקידום האורגני, הקידום הממומן משיג נראות בזמן קצר יותר, לכאורה, אולם גם אליו יש להתייחס כחלק מתהליך שלם (קמפיין מודעות הפונות לפלחי שוק מסוימים, בשעות מסוימות וכן הלאה) ולא כ"פרסום" חד פעמי.