התנועה החברתית שהחלה בבאר שבע בדרך לכבוש את ישראל

$(function(){setImageBanner('5e93506e-4b9d-4fc8-8f05-83c918487855','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

חברה, כלכלה והסברה- אלו שלושת הנושאים שתנועת "ישראל-לי", תנועה חדשה שנפתחה בבאר שבע, חרטה על דגלה לטפל בהם. רגע לפני ההתרחבות לערים אחרות ובעיצומן של לא מעט פעילויות חברתיות, שוחחנו עם רכז התנועה בדרום על מנת להכיר את התנועה החדשה יותר מקרוב

ככל שהשנים עוברות, אנו עדים לפתיחתם של אין ספור ארגונים חברתיים ותנועות חברתיות, אשר באים לתת מענה לצרכים ובקשות של האזרח הקטן, במקומות שבהם נראה כבר שהרשויות המקומיות ורשויות המדינה הסירו אחריותם. בין אם בסיוע לצעירים ברכישת דירה או בין אם במתן הנחות בתשלומים לבעלי עסקים קטנים, אזרחי ישראל נתונים לא מעט לאזלת היד של המדינה בנושאים השונים, ומתוך כך, ארגונים כמו "לתת" או תנועות כמו "ישראל חופשית" ו"האמת שלי", מצליחים להוות טון מרכזי בחברה הישראלית.

כמו האחרונות, גם תנועת "ישראל-לי" מעוניינת להוות קול משמעותי במציאות היומיומית של אזרחי ישראל. תנועת "ישראל-לי", תנועה א-פוליטית לפי הגדרת מייסדיה, נוסדה בינואר האחרון, כשהסניף הראשון שנפתח בה הוא הסניף בבאר שבע. ולמה דווקא בבאר שבע? "אנחנו רוצים להתקדם דרך עשייה, לכן חשבנו שהעשייה תוכל לבוא לידי ביטוי במקום שהוא מתפתח, ובאר שבע באמת נמצאת בתנופה" אמר עו"ד איתמר אבקסיס, רכז הדרום בתנועה. "עם זאת, עדיין חסרים פה דברים שבמרכז יש פחות צורך בעזרה שלנו, בין אם במקומות עבודה לסטודנטים אחרי הלימודים".

-

בתנועת "ישראל-לי" רואים את הפוטנציאל הטמון בהון האנושי הקיים בעיר ובתשתיות שלה, אך מבינים שעל אף מגמת הפיתוח בה, באר שבע עדיין נשארת טיפה מאחור לעומת ערים גדולות במרכז. "אני אישית מאוד שמח על כל סטודנט שמספר לי שהוא במקור מתל אביב או שוהם אבל נשאר לגור בבאר שבע אחרי התואר, אבל צריך להבין שזה לא קורה מספיק. חסר בבאר שבע כמה וכמה מנופים רציניים, ואנחנו באמת רוצים לשפר ולחזק את המטרופולין של באר שבע. התשתית קיימת- רק צריך לעבות ולחזק אותה".

התנועה החדשה חרטה על דגלה לפעול בשלושה מישורים- חברתי, כלכלי והסברתי, כשבין היתר ישנו דגש על קירוב בין המגזרים השונים בחברה הישראלית- יהודים על כל מגוון העדות, דרוזים, נוצרים ועוד.

בין היתר ישנו דגש על קירוב בין המגזרים השונים בחברה הישראלית

-

"מבחינה חברתית, אנחנו רוצים לטפל בשני תחומים שהם מאוד קריטיים לאזרח" מספר איתמר. התחום הראשון שהתנועה החדשה שמה לעצמה למטרה הוא טיפול בהקלות בתשלומים בתחום המוניציפאלי, בין אם בתשלומי ארנונה או בקבלת הטבות מהרווחה. "המיסים האלו נועדו, לדעתנו ולדעת כלכלנים, להיות בור שואב של הרשויות מהכיס של האזרח. פשוט ככה".

התחום השני שעוסקת בו התנועה בתחום החברתי הוא פעילות למען חיילים משוחררים, בדגש על חיילים בודדים. "החיילים, וקל וחומר חיילים בודדים, באו להתנדב ולתת מעצמם- ואנחנו רוצים להחזיר להם". מטרת התכנית של התנועה היא לאפשר שימוש חורג בקרקעות חקלאיות שיסובסדו למשך חמש שנים, כשאותם חיילים שיקנו את אותן הקרקעות, יורשו להניח מבנים יבילים על הקרקעות. "בד בבד אנחנו ננסה להשיג הטבה משמעותית שתשפר את המצב הכלכלי שלהם וניתן להם את הכלים מהשנייה הראשונה שהם יוצאים לאזרחות". על מנת להשיג תוצאות בתחומים הללו, מספר איתמר כי התנועה פועלת במישור המשפטי כבר מספר חודשים, כשהניסיון העיקרי הוא לקדם חקיקה באותם נושאים.

-

במישור הכלכלי פועלת התנועה באיתור עסקים שונים בדרום וחשיפתם לשווקים בחו"ל- בין אם זה במזרח או בין אם זה בארצות הברית. "אנחנו עושים את זה באמצעות קשרים מאוד חזקים שיש ליו"ר שלנו, עו"ד מיכאל מאייר, עם קהילת הנוצרים האוונגליסטים, שאלה נוצרים אוהבי ישראל שמחפשים להשקיע בישראל מתוך אהבת ישראל".

כמו כן, התנועה הכריזה מלחמה בארגוני ה-BDS וארגוני החרם בעולם, כחלק מהמישור ההסברתי שלה, בין היתר על ידי עתירה לבג"ץ נגד איסמעיל הנייה בגין הפרת זכויות אדם. "כל חרם על ישראל פוגע בצורה שווה בכל אחד מאזרחי ישראל- לא משנה מה הדעות שלהם".

אז מעבר למסר שאתם מנסים להעביר כתנועה חברתית, אתם רואים את עצמכם כמי שעושים שירות לציבור?

"חד משמעית- אנחנו עושים שירות לציבור ואנחנו גם קוראים לציבור להצטרף אלינו".

-

כיום התנועה מפעילה את סניף באר שבע בלבד, כשבקרוב מאוד יפתח סניף נוסף שלה בצפון. "אנחנו רוצים לקדם יותר עשייה ולהתעסק פחות בדיבורים. לנו יש את הגישה למשקיעים, לכסף, ואנחנו יכולים לעקוף את הבירוקרטיה, לכן אני יודע שנוכל לשנות יותר למען האזרחים שבקצה".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f80f598d-d4ff-4c09-b800-83c159d82b86','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה