הטלפונים הסלולריים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, עד כדי כך שאנו משתמשים בו בכל רגע נתון, גם בזמן נהיגה. החוק בישראל אוסר על החזקתו של טלפון סלולרי בזמן נהיגה, ובנוסף אוסר על שליחה או קריאה של מסרונים. שיחת טלפון בזמן נהיגה מותרת אך ורק באמצעות דיבורית. כמו כן, אסור לחצות כביש או לנהוג ברכב כשאוזניות מחוברות לאוזניים. קנס על שימוש בטלפון בנהיגה: 1,000 שקלים.

אגף התנועה במשטרת ישראל סימן את השימוש בטלפון סלולרי בנהיגה כאחד מהיעדים המרכזיים לאכיפה, בשל הסכנה הניצבת בפני ציבור משתמשי הדרך. בשנת 2016 נרשם זינוק של 20% במספר הדוחות בגין שימוש בטלפון בזמן נהיגה, שהסתכם בסכום של 75 אלף. עם זאת, מספר הדוחות ב-2016 עדיין נמוך משמעותית ממספר הדוחות בשנים 2010-2011 שעמד על כ-100 אלף דוחות בשנה.

9,452 דוחות בגין שימוש בסלולרי בנהיגה בבאר שבע

מאז 2011, ניתנו בבאר שבע 9,452 דוחות על עבירות שימוש בטלפון בנהיגה. במחקר שערכה עמותת "אור ירוק" עלה כי כ-50% מתושבי הדרום העידו כי הם מסמסים בזמן נהיגה, על אף העובדה כי 99% מהציבור מאמין כי קריאה או כתיבה של מסרונים בזמן נהיגה הוא מסוכן ואף עשוי להביא, בשל היסח הדעת לתאונות דרכים קשות ואף קטלניות.

עם זאת, שיאנית הדוחות בגין עבירות שימוש בסלולרי בנהיגה היא לא בירת הנגב, אלא בירת ישראל ירושלים, בה נרשמו בין השנים 2011-2016 סכום הגבוה כ-פי ארבעה: 40,590 דוחות. בתל אביב נרשמו 28,089 דוחות, בחיפה 13,262, ובבאר שבע כאמור 9,452 דו"חות. מספר הדוחות הנמוך ביותר נרשם באשקלון עם 6,437 דוחות.


שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק" ציין "מדינת ישראל מכניסה כסף רב מהקנסות שהיא גובה מעברייני התנועה, הגיע הזמן שהכסף יחזור לאזרחים וישמש להצלת חיים בכבישים - תוספת של ניידות ושוטרים תגביר את הנוכחות המשטרתית בכבישים ותרתיע נהגים מלאחוז בטלפון ולסכן את החיים של כולנו".  

"שימוש בטלפון הסלולרי בזמן נהיגה הפך למכת מדינה. בכל כביש ניתן לראות נהג שמחזיק את הטלפון ביד והעיניים שלו לא על הכביש, כי הוא יודע שכמעט אין סיכוי שהמשטרה תתפוס אותו. בעולם כבר הבינו כי מדובר באחת הסיבות המרכזיות לתאונות דרכים והגבירו את האכיפה ואת חוסר הסובלנות כלפי שימוש בטלפון בזמן נהיגה", הוסיף אבואב.