תביעה: עובדי חברת הגז זייפו חתימות דיירים מבאר שבע

$(function(){setImageBanner('16dc575d-c09d-44ce-a0b2-0b8b2dfd553b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חברת גז מקומית טוענת כי חברות הגז הגדולות העבירו ביניהן מידע על לקוחות, ניסו להסית עובדים ולקוחות נגד החברה, התחזו לעובדי החברה וזייפו חתימות דיירים מבאר שבע, במטרה לחסל את פעילותה בשוק הגז המקומי.

ארבע חברות גדולות שולטות על 90% מהגז בישראל, ועשרות חברות קטנות מנסות להשתלב ולהילחם בריכוזיות השוק. המלחמה על לקוחות הגז חוצה לעתים את הגבולות כאשר חברות שונות נוקטות במהלכים סמויים כדי לחסל את מתחרותיה.

חברת הגז הביתי "כלבו גז" הפועלת בבאר שבע מאז 2006, תובעת פיצוי של 71 מיליון שקלים משלושת חברות הגז הגדולות - פזגז, סופרגז ואמישראגז בטענה ל"פרשה חמורה ביותר של הפרת חוק, שבמהלכה ניסו החברות הגדולות לחסל חברת גז קטנה יחסית — כלבו גז, שקראה עליהן תיגר תחרותי".

בשנת 2015 התחילה חברת שוק הגז הביתי "כלבו גז" לנסות להתרחב לאזורים נוספים בדרום וברחבי הארץ, ולתפוס את נתח השוק של המתחרות פזגז, סופרגז ואמישראגז. אלא שלטענת "כלבו גז" החברות המתחרות "לא בחלו בזיוף, הטעיה, מרמה והפעלת לחץ בלתי־סביר כלפי לקוחות בפועל ובכוח של כלבו גז".

תביעה: עובדי "פז גז" התחזו לעובדי "כלבו גז" וזייפו חתימות של דיירים מבאר שבע

בכתב התביעה עוד מתואר כי עובדי "פז גז" הגיעו לביתי לקוחות "כלבו גז" והחתימו דיירים על מעבר לפז גז תוך שהם מתחזים לעובדי "כלבו גז". במקרה אחר זויפו חתימות של דיירים על הודעות מעבר מ"כלבו גז" על אף שלדיירים לא היה רצון לעזוב את החברה.

"עוקץ הגז" נחשף בינואר 2016 על ידי כתב חדשות 2 תמיר סטיינמן. לפי השיטה, נציגי חברות הגז מגיעים לשכונה שלמה ופושטים על בניינים במטרה להשיג את חתימות למעלה מ51% מכלל הדיירים בבניין כדי להשתלט על צובר הגז בבניין. כך, בחודש ינואר 2016 הגיעו שני נציגי חברת "פז גז" לשכונה בבאר שבע, בה רוב הדיירים בבניין הם לקוחות של חברה קטנה יותר- "כלבו גז". באחד המקרים, עובדי פזגז עוברים דלת דלת בניסיון להעביר את הדיירים לחברה שלהם, עד שהם פוגשים לפתע את נציגי החברה הנוכחית כלבו גז שהוזעקו למקום על ידי וועד הבניין. באחד המקרים נציגי חברת "פז גז" אף החתימו ילדה בת 10, ובמקרים אחרים החתימו עולים חדשים שלא ידעו עברית ולא היה להם מושג על מה הרגע חתמו.

כחלק מהמלחמה טוענים ב"כלבו גז", החברות המתחרות טענו כי בחברת "כלבו גז" קיימים ליקויי בטיחות וכי היא מרמה את לקוחותיה מה שהביא לפגיעה קשה "במוניטין החברה וביכולתה לגייס לקוחות".

תיאמו והעבירו מידע על לקוחות

לטענת חברת "כלבו גז" חברות הגז הגדולות תיאמו והעבירו ביניהן מידע על לקוחות כדי להביא לסילוקה משוק הגז. כך לדוגמה, באחד הבניינים שילמו הדיירים לסופרגז יותר מ–30 שקל למ"ק גז. "כלבו גז" הציעה הצעה זולה יותר של 23 שקלים והעבירה אותם אליהם. ימים בודדים לאחר מכן הגיע לבניין נציג של פזגז, עם הצעה זולה עוד יותר- 14 שקלים למ"ק גז. לטענת כלבו גז, ההצעה המתחרה של פזגז הגיעה ישר אחרי שעברו דיירי הבניין לכלבו גז.  

"בנסיבות אלה אין מנוס מהמסקנה שלפיה סופרגז — שלא הצליחה להתמודד עם אובדן בניינים לכלבו גז, ושמנועה מלהציע הצעות לדיירים במשך חצי שנה לפי החוק— העבירה לידי פזגז מידע על נטילת הבניין על ידי כלבו גז, והכל במטרה שפזגז תדחוק מיידית את רגלה של האחרונה מהבניין באמצעות הצעה אטרקטיבית לדיירים, כך שכבר לא יהיה כלכלי לכלבו גז לגייס לקוחות", נטען בתביעה.

ניסו לארגן חרם על "כלבו גז"

כלבו גז טוענת בנוסף כי החברות הגדולות פעלו מול ספקיה במטרה שיחרימו את כלבו גז ולא יעבדו איתה. "זאת, בין אם בדרכי שידול שונות של הנתבעות, בין אם באיומים, בין אם בקביעת איסורים מפורשים על הספקים", נכתב בתביעה.


לפי אחת הדוגמאות המפורטות בתביעה, פנה סמנכ"ל השיווק באמישראגז בקיץ 2016 לקבלן המטמין צוברי גז, ואמר כי אם יספק שירותים לכלבו גז לא יקבל עבודה מאמישראגז. לפי כתב התביעה, הסמנכ"ל אף איים על הקבלן כי יתבע אותו על סך מיליון שקל ועיכוב תשלומים, אם יעבוד עם כלבו גז. במקביל, בני משפחתו של הקבלן, שמילאו תפקידים חשובים בצמיחתה של כלבו גז, חדלו מלעבוד עמה. כמו כן, פנו שתי החברות פזגז ואמישראגז בהצעת עבודה לצוות טכנאים בכלבו גז כדי שיפסיקו לעבוד בחברה.

טענו לזיוף חתימות דיירים שרצו לעבור לכלבו גז

לטענת התובעת, שיטה נוספת בעזרתה ניסו חברות הגז הגדולות לחסום את כלבו גז מחשש להפרה של חוק משק הגז היא פסילה חד־צדדית של חתימות דיירים שרצו לעבור לכלבו גז, בטענה כוזבת כי החתימות מזוייפות. לפי כתב התביעה: "הנתבעות הפרו בשיטתיות את חוק ההגבלים העסקיים תוך תיאומים אסורים, העברת מידע, חיוב צדדים שלישיים להחרים את החברה, וניסיונות להתקשר עם עובדי החברה תוך ריקונה מתוכן מעשי — והכל במטרה אחת ויחידה: סיכול פעילותה של כלבו גז וסילוקה מהשוק", נכתב בתביעה.

סופרגז ואמישראגז סירבו להגיב.

מפזגז נמסר בתגובה כי "החברה קיבלה את כתב התביעה, ולאחר שתלמד אותו, תגיב בבית המשפט".





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('42d82e77-7a12-4d31-970a-9cccba854f12','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה