העיר באר-שבע נבחרה לתוכנית קרן בלומברג לעידוד חדשנות בעולם

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('5f1cf1f0-3f0d-45ef-b2f3-1d8f811f1dae','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('5f1cf1f0-3f0d-45ef-b2f3-1d8f811f1dae','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

קרן בלומברג בחרה בעיר באר-שבע לתוכנית לעידוד חדשנות בעולם. במסגרת התוכנית מפעילה ומממנת קרן בלובמברג צוותי חדשנות (i-team / innovation team) שפועלים ברשויות מקומיות ובהכוונתם ומנסים להתמודד בדרכים חדשניות עם אתגרים בקנה-מידה משמעותי עבור העיר.

התכנית פועלת בכ-20 ערים בארה"ב, מתוכן 2 ערים בישראל – תל אביב יפו וירושלים. בימים אלו נבחרו 7 ערים נוספות בארה"ב, קנדה ובאר-שבע.

במסגרת הפרויקט תקבל עיריית באר שבע מימון על סך של 500,000 דולר לכל שנה בשנתיים הקרובות, על מנת לגייס את צוותי החדשנות שיעבדו בשיתוף עם אגפי ויחידות העירייה.

התוכנית מאפשרת גיוס כוח אדם מיומן, איכותי ומקצועי לקידום נושא החדשנות ותרגום החדשנות לאתגרים יומיומיים בחיי התושבים.

חשוב לציין כי התוכנית מצטרפת למהלכים נוספים בעיר באר-שבע בכל הנוגע לתחום הפיתוח הטכנולוגי: פארק ההייטק המשגשג, בו החלו לאחרונה הבנייה והשיווק של בניינים 3 ו-4, שיצטרפו למבנים הקיימים בהם כבר מועסקים אלפי עובדים; מרכז החדשנות פורץ הדרך cdi שמים את באר-שבע על המפה הבינלאומית, ומטה הסייבר הלאומי של ישראל שהחל לפעול בפארק ההייטק.

במסגרת פעילות הקרן ושיתוף הפעולה יבחנו התחומים הבאים: התחדשות עירונית (חידוש שכונות ותיקות), טיפוח ניקיון ותחזוקת המרחב הציבורי והקשר שבין העירייה לעסקים קטנים ובינוניים. שיתוף הפעולה יביא לאיתור וניתוח האתגרים בתחומים אלה ויגבשו ביחד הצעות ודרכים ליישומם.

ראש העיר באר-שבע רוביק דנילוביץ': "מדובר בהבעת אמון חשובה ומשמעותית בעיר באר-שבע. באר-שבע בתנופת חסרת תקדים, בין היתר גם בתחום החדשנות והפיתוח הטכנולוגי. פארק ההייטק עם עשרות החברות הבינלאומיות, מרכז החדשנות cdi, מטה הסייבר הלאומי וכעת קרן בלומברג שמים את באר-שבע על המפה העולמית. השותפות הייחודית, 'האקוסיסטם', בפארק ההייטק בבאר-שבע ושל קידום ההייטק, הסייבר והחדשות המשלבים את המגזר העסקי, יחד עם הרשות המקומית והאקדמיה בראשה אוניברסיטת בן גוריון – הופכות את באר-שבע למרכז ידע בינלאומי. לפני כשלוש שנים חזתה מכללת 'ברנדייס' בארה"ב יחד עם החברה T3, במחקר מעמיק ומפורט כי באר-שבע כלולה ברשימת המדינות המובילות והמבטיחות בעולם בכל הנוגע לפיתוח טכנולוגי וחדשנות. בחירתה של באר-שבע על ידי קרן בלומברג היא ראיה משמעותית למימוש אותה הבטחה. אני מודה לקרן על האמון והתמיכה וצופה שיתוף פעולה מזהיר ומוצלח."

להלן תרגום מאנגלית להודעה שהוציאה הקרן: "הקרן הפילנתרופית בלומברג מרחיבה את תוכנית צוותי חדשנות לשבעה ערים חדשות ברחבי העולם מענקים וסיוע טכני כדי לסייע לערים עם יכולת חדשנות קיימת להרחיב את מאמציהם כדי לספק תוצאות משופרות לתושבים התוכנית מעמיקה מימון בארה"ב ובישראל, גם מרחיבה לקנדה".

היום פילנתרופיות בלומברג הודיעה כי שבעה ערים ברחבי העולם נבחרו להרחבה האחרונה של תכנית צוותות החדשנות שלה. התכנית מסייעת לעיריות לקדם חדשנות נועזת, לשנות תרבות, ולהתמודד עם בעיות גדולות כדי לספק תוצאות טובות יותר עבור התושבים. מענקים רבים-שנתיים יוענקו לעזור ערים ליצור תוצאות טובות יותר למגוון בעיות דוחקות - מהתמודדות עם עוני וחידוש שכונת לגיוס ושימור עובדי ציבור. הערים כוללות באר-שבע בישראל; טורונטו בקנדה, אנקוראג' שבמדינת אלסקה; אוסטין, שבמדינת טקסס; בולטימור, שבמדינת מרילנד; דטרויט, שבמדינת מישיגן; ודורהם שבמדינת צפון קרוליינה בארה"ב.

"ראשי ערים חייבים תמיד לחפש דרכים חדשות כדי לשפר את השירותים הקריטיים שאנשים סומכים עליהם," אמר מייקל בלומברג, מייסד פילנתרופיות בלומברג וראש עיריית ניו יורק לשלוש קדנציות. "תכנית צוותות החדשנות שלנו עוזרת לראשי ערים לעשות זאת ע"י מתן לרשויות עירוניות ברחבי העולם את היכולת להפוך למציאות את רעיונותיהם החדשניים."

עכשיו בסיבוב השלישי של מימון, תוכנית צוותי החדשנות מאפשרת לראשי הערים לממן צוותי חדשנות - או "i-צוותים" "פנים-ביתיים"- אשר יחקרו אתגרים מקומיים מורכבים, יעצבו פתרונות עם מטרות ברורות, ובקפדנות ימדדו את ההתקדמות כדי לשפר לאזרחים טובים יותר. הערים החדשות שהוכרזו מצטרפות לכ-20 עיריות שבתוכנית, לרבות מוביל שבאלבמה, מיניאפוליס, שבמיניסוטה שמשפרת את  איכות הדיור להשכרה; סיראקיוז, שבניו יורק שמשתמשת באמצעים כדאיים ברמה כלכלית להגיב להזדקנות תשתיות.

שבעת הערים נבחרו מתוך מאגר של עיריות עם מחויבות מופגנת בעיצוב ואספקת פתרונות נועזים לבעיות מורכבות. ערים זכאיות עם לפחות 100,000 תושבים ועם ראשי ערים שנותרו להם לפחות שנתיים בתפקיד הוזמנו להגיש מועמדות. הרחבת i-צוותי פילנתרופיות בלומברג מעמיקה את ההשקעה בארה"ב ובישראל, בפעם הראשונה בהיסטוריית התוכנית, מציע את התוכנית בקנדה.

"תוכנית i-צוותי פילנתרופיות בלומברג כבר הוכיחה גישה שיכולה להצליח בערים בגדלים, מבנים, וכן אזורים גיאוגרפיים מגוונים," אמר רה"ע טורונטו ג'ון טורי. "העיר טורונטו גאה להיות העיר הקנדית הראשונה להצטרף לרשת המרשים הזה של ממציאים אזרחיים ורבים מהעיריות החדשניות ביותר בעולם. אנחנו מצפים לבניות על החוזקים והיכולות הקיימים שלנו כדי להילחם בבעיות רציניות באזורים עירוניים ברחבי העולם."


ערי תצוותי החדשנות החדשים תקבלנה עד 500,000$ בשנה לתקופה של עד שלוש שנים. בנוסף למענקים, הערים מקבלות תמיכת חזקה ביישום והזדמנויות להחליף לקחים ושיטות עבודה מומלצות עם קולגות בערים אחרות. i-צוותים שזה עתה נוצרים יתחילו לפעול במרץ בכל עיר לא יאוחר מאביב 2017.

"צוותי חדשנות מביאות מיומנויות בפתרון בעיות של המאה ה-21 לעירייה," אמר ג'יימס אנדרסון, ראש תכניות חדשנות בממשלה של פילנתרופיות בלומברג. "הצוותות מיישמות פתרונות יצירתיים ע"י (breaking down silos)  בתוך עיריות, שיתוף תושבים כדי להבין ביחד את צרכי האזרח, ובדיקת רעיונות לפני השמתם בקנה מידה מידתית."

להלן דוגמאות בולטות מעבודתם של צוותי החדשנות בערים שונות בעולם:

בניו אורלינס, הטיל ראש העיר לאנדריו על צוות חדשנות למצוא מענה לשיעור מקרי הרצח הגבוה בעיר.  בין 2011 ל-2015, הצליח הצוות להוריד את שיעור מקרי הרצח ב-18%.  זהו שיעור ההפחתה הגבוה ביותר של שיעור מקרי רצח בשנים אלה בארצות הברית כולה בערים בעלות אוכלוסייה של רבע מיליון ומעלה.

ראש עירית סנטניאל שבקולורדו, קאת'י נון, כיוונה את צוות החדשנות שלה לטיפול בבעית העומס בכבישים ובתחבורה ציבורית שלא נוצלה במלואה על מנת לשפר את יכולת התנועה בעיר פרברית שכלי רכב פרטיים מהווים את עיקר התחבורה ממנה ואליה.  שותפות חדשניות פרטיות או ציבוריות ביחד עם תוכניות בעלות אופק הרחק בעתיד מרחיבות את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית והופכות את העיר נגישה יותר לאוכלוסיית התושבים המבוגרים.

בבוסטון, הטיל ראש העיר וואלש על צוות החדשנות לקדם חדשנות בתחום הדיור ולקרוא תיגר על הנחות היסוד בדבר צפיפות וזמינות באזורים עירוניים.  הצוות יישם שיטות תכנון ממוקדות אדם על מנת לאסוף תובנות מהתושבים ולעצב פתרונות אפשריים שמתאימים לחוויית החיים של התושבים.  הצוות מייצר אבי-טיפוס לפתרונות המיועדים להגביר את רצון התושבים להיות בצורת דיור צפופה.  אם יזכו להצלחה, היוזמות של צוות החדשנות יורחבו ויתרמו בצורה משמעותית לקידום תוכניתו השאפתנית של ראש העיר להפוך את בוסטון לעיר בעלת זמינות יציבה של דיור במחיר שווה לכל נפש במשפחות ממעמד הביניים כשיעד הזמן עומד על 2018.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ae4ad4e2-8744-4697-af97-9a504496e1cc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה