בוטלה פעילות של ארגון שמאל קיצוני בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('17ad4c12-6a88-47df-a5e0-a87ec5a2d291','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עמותת השמאל הקיצוני "זוכרות", הייתה אמורה לקיים בחודש פברואר קורס העוסק בזכות השיבה ובמודעות ל"נכבה". את הקורס היו אמורים להעביר תחת חסותו של אג'יק מכון הנגב, אך זה שינה דעתו בעקבות לחצים וביטל את הקורס: "מנכ"לי הארגון הורו לנו לא לאפשר פעילות ארגונים חיצוניים במתקני העמותה עד להודעה חדשה".

עמותת השמאל הקיצוני "זוכרות", שלקחה חלק בכנסי חרם רבים על ישראל בשנים האחרונות, הייתה אמורה להעביר קורס בנושא הנכבה וזכות השיבה בחודש פברואר, תחת חסות ארגון "אג'יק מכון הנגב"- ארגון יהודי ערבי הממומן בידי משרדי ממשלה ברבים ביניהם: משרד החוץ, כלכלה, החינוך והרווחה, המוסד לביטוח לאומי והרשות לפיתוח הנגב.

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" ופעיל ימין שחשף את קיום הקורס בכותלי העיר באר שבע, מסר כי "חמור מאוד שגוף הממומן מכספי ציבור ייתן במה לקורס ולארגון שנלחמים במדינת ישראל. אני קורא לכל השותפים להתנות את תמיכתם בביטול הקורס לנתק כל קשר עם הארגון הקיקיוני הזה שנלחם בישראל".

מפגינים בעד זכות השיבה. צילום זום אאוט הפקות מתוך אתר העמותה

כמו כן, ציין גליק "פניתי לאג'יק בבקשה שיארח ארגוני הר הבית שהם חוקיים, והם סרבו. זה מוכיח שאינם מארחים כל ארגון חוקי, למרות שהינם עמותה רשמית. על כן, עליהם לבטל את הקורס של "זוכרות".

הקורס של "זוכרות", שמו "להיות 'אֵבֶר ממשפחת שֵם, חתיכה מן המזרח'", פורש את משנתו של הסופר יהושע רדלר-פלדמן, הידוע בכינויו ר' בנימין אשר "תבע את השבתם של הפליטים ויצא כנגד דגם מדינת הלאום האירופית שעליהם הושתתה מדינת ישראל", כך נכתב באתר העמותה.

הקורס היה אמור להתקיים בבאר שבע, בהנחיית הדוקטורנט אבי-רם צורף מאוניברסיטת בן-גוריון. ארגון א'גיק טען תחילה כי "'זוכרות' הינה עמותה הרשומה כחוק במדינת ישראל, ועל כן אין מניעה לאפשר לה לקיים קורס במתקננו. נציין כי איננו שותפים לקורס, ובנושא זה יש לפנות לעמותת 'זוכרות'".

עם זאת, בעקבות פניות שונות שהגיעו לעמותה בימים האחרונים, חלה תפנית בהחלטה, ובהנהלת אג'יק החליטו שלא לאפשר את קיומו של הקורס בכותליו : "לאור פנייה שקיבלנו מהתקשורת בנוגע לפעילות של ארגון חיצוני באולם הפעילות באוהל המתנדבים, הורו לנו אתמול המנכ"לים של הארגון לא לאפשר פעילות של ארגונים חיצוניים נוספים במתקנים של העמותה עד להודעה חדשה".

עמותת זוכרות הייתה פעילה בשנים האחרונות פעמים רבות בכנסים נגד מדינת ישראל. כך לדוגמא, בחודש מרץ האחרון קיימה העמותה פסטיבל "סרטי נכבה" באוניברסיטת קולומביה במסגרת "שבוע האפרטהייד" המאורגן בידי תנועת החרם על ישראל, ה-BDS. כמו כן, העמותה השתתפה ב"שבוע האפרטהייד" גם בשנים קודם לכן. כך צויין בדו"ח של תנועת "אם תרצו".

מעמותת "זוכרות" נמסר: "העמותה פועלת לקידום מודעות לנכבה, לקידום לקיחת אחריות של הציבור היהודי בישראל על הנכבה המתמשכת, ולמען יישום זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים כתיקון ההיסטורי המתבקש לה. התכנים והחומרים של זוכרות פתוחים לשימוש הציבור הרחב הן דרך אתר העמותה והן באמצעות פניות אלינו, בין אם במדינת ישראל, בארה"ב או בכל מקום אחר בעולם".

הארגון פועל לקידום זכות השיבה והמודעות לנכבה - הפגנת יום הנכבה באוניברסיטת בן גוריון. צילום ארכיון

מהרשות לפיתוח הנגב נמסר: "עמותת אג'יק אינה ממומנת על ידי הרשות לפיתוח הנגב אלא נמצאת איתה בקשרי עבודה בפרויקטים מסיימים הקשורים לנגב. הרשות ודאי אינה שותפה בכנס של עמותת 'זוכרות', וכל ניסיון לקשור בינה לבין פעילות אנטי ישראלית הינו שקרי ומופרך בלשון המעטה, ונובע מחוסר הבנה כיצד משרדי ממשלה עובדים".

משרד החוץ מסר בתגובה: "תנועת 'זוכרות' מבטאת באופן קיצוני תופעות של שנאה עצמית והרס עצמי מהסוג הגרוע ביותר. אנו מצפים מספק השירותים של משרד החוץ שלא לשתף פעולה עם גוף זה, ובוודאי שלא להזדהות עמו בשום צורה".

בעקבות הלחצים שהופעלו, נכון לכרגע לא יתקיים הקורס של "זוכרות" בבאר שבע, אלא אם כן יאפשרו זאת במכון אג'יק. במידה ואכן יאפשרו זאת, יתנו אג'יק במה לעמותת שמאל קיצוני שעומלת יום ולילה במלחמה ובחרם על מדינת ישראל ונגד תושביה.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('72677ebe-9ae1-4ddc-8982-993a990cb607','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה