"סמכנו על העירייה שיעזרו לנו, וזה הצליח"

$(function(){setImageBanner('85ba8323-e4cf-4d07-9938-e89b38e28792','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושבי רמות ניהלו בחודשים האחרונים "מאבק שקט" מול העירייה, כדי להביא להעתקת מסוף אוטובוסים מאזור מגוריהם. לאחר שיח מתמשך, הגיעו עם העירייה להסכמה על הרחקת המסוף מאזור מגוריהם למיקום חלופי למניעת פגיעה באיכות חיי התושבים. מוביל המאבק בשכונת רמות: "אנחנו מודים לעירייה על שיתוף הפעולה ועל האוזן הקשבת".

בחודשים האחרונים פועלים בעיריית באר שבע לשיפור מערך התחבורה הציבורית, על ידי הקמת מסופי אוטובוסים ברחבי העיר. באוגוסט 2016 הקצתה ועדת הכספים בעירייה תקציב של יותר מ-3 מיליון שקלים, שישמש להקמת שני מסופים חדשים לתחבורה ציבורית בעיר באר שבע, אחד מהם בשכונת נווה זאב והשני בשכונת רמות, שיוקם בעלות מוערכת של כ-1.9 מיליון שקלים. 1.6 מיליון שקלים המהווים 85% מהעלות ימומנו על ידי משרד התחבורה, כאשר 300 אלף השקלים הנותרים ימומנו מהקרן העירונית לעבודות פיתוח בשיתוף עיריית באר שבע.

המסוף היה אמור להיבנות מול בתי מגורים. צילום גוגל מפות

בחודש מאי 2016 גילו במפתיע תושבי רמות שלט קטן ודהוי תלוי על עמוד חשמל נידח בשכונה בו התבשרו לדעת כי מסוף אוטובוסים עתיד להיבנות בסמוך לביתם ברחוב אורי צבי גרינברג, מסוף שמשמעותו רעש, זיהום אוויר ואף פגיעה בערך הנדל"ן הסמוך. בשלט נכתב כי המסוף יוקם ברחוב אלא אם תוגש התנגדותם התושבים תוך 15 ימים עם נימוק טענותיהם.

מוריס צביב, תושב השכונה ומוביל המאבק להעתקת המסוף סיפר "בהליכה תמימה ברחוב פתאום ראינו שלט קטן ודהוי בו נכתב כי עומד להיבנות כאן מסוף, ונבהלנו ממה שהולך להיות כאן".

השלט נתלה על עמוד נידח בשכונה. צילום: מוטי צביב

חשוב לציין, כי השלט נתלה על עמוד חשמל בשטח חולי מוזנח ולא נראה לעין, כך שהסבירות שתושב יראה את הדף מרחוק ויעצור לקרוא לעומק את תוכנו, היא נמוכה. ובכל זאת, יש תושבים שבמזל השכילו לעצור לקרוא את השלט, והחליטו לקחת את המושכות לידיים.

רבים מתושבי רמות התאגדו יחדיו והחלו במאבק שקט כדי להביא להעתקת המסוף. נציגי התושבים בהובלת מוריס צביב, ובשיתוף עם וועד שכונת רמות, פתחו בשיח פתוח עם העירייה כדי לבדוק את אפשרויות העתקתו של המסוף למיקום חלופי, על מנת למנוע את הפגיעה בתושבים.

"סמכנו על העירייה שיעזרו לנו"

"אחרי שהבנו מה הולך להיות כאן, פתחנו בשיח מול העירייה. תוך שבוע רוביק הגיע לשטח עם צביקה העוזר שלו ועם מהנדס העיר, וראה שאי אפשר לבנות כאן את המסוף משום שזה פוגע באיכות החיים ובסביבת המגורים. בעקבות הסיור בשטח החלו לבחון חלופות אפשריות" סיפר מוריס.

"ראינו את ההיענות המהירה והחלטנו לנהל "מאבק שקט" ולא לעשות רעש כדי לתת לעירייה לעבוד. תושבי שכונת רמות נותרו מאוחדים, ותמכו לאורך התהליך מול העירייה. אנחנו גרים באזור שקט ורגוע ורצינו לשמור על זה, סמכנו על העירייה שיעזרו לנו".

''העדפנו לנהל מאבק שקט מאשר לצאת להפגנה'' , צילום מההפגנה בנווה זאב. קרדיט: תומר וקנין

בשיח שהתנהל, דרשו תושבי רמות את הקמת המסוף על פי דרישותיהם, כך שהמסוף ימוקם בקצה השכונה והרחק מבתי מגורים. בנוסף, המסוף יוקם ל3 שנים ולא ל-5 כפי שרצתה העירייה, ויהיה תחום בצמחיה כך שלא ייראה או ישמש לחניית רכבים מלבד תחבורה ציבורית. כמו כן, ביקשו תושבי רמות להקים מגרש קט-רגל לילדי השכונה, ולבדוק אפשרות הקמת פארק מתקני כושר ברחוב לרווחת התושבים.

לבסוף לאחר דיונים וקיום וועדה בנושא, החליטו בעירייה להרחיק את המסוף ממיקומו המקורי ולהעתיקו אל קצה השכונה. המסוף יוקם ל-3 שנים בה יבחנו חלופות אפשריות, זאת משום שכיום מתוכננת הקמתה של קרית המודיעין של צה"ל בסמוך לשכונת רמות. מוריס, שניהל במשך למעלה מחצי שנה שיח מתמשך עם העירייה בשיתוף וועד השכונה ותושבי רמות, שמח על ההישג "הצלחנו להבטיח את הרחקת המסוף מביתנו. זאת בנוסף לבקשותינו להקים מגרש קט-רגל ומתקנים לרווחת התושבים ושמחים שהצלחנו להביא לשינוי המסוף ממיקומו המקורי כך שילדינו לא יפגעו".

במקום הוצב שלט חלופי לאחר תלונות התושבים

עוד הוסיף מוריס: "לא מדובר בהבטחות חסרות תוכן. ההחלטות אושרו על ידי עוזר ראש העיר כשראש העיר מכיר את הנושא. המימון להקמת המסוף כבר נכלל בתקציב העירייה לשנת 2017 ויבוצע בעתיד הקרוב.

למוריס היה חשוב להודות לראש העיר רוביק דנילוביץ' ולעיריית באר שבע "על האוזן הקשבת, הבנת המצוקה וההשתדלות להיות הוגנים כלפי התושבים".

ההחלטה על הרחקת המסוף מאזור מגורים באה בהמשך למחאת תושבי רחוב בר ניסן מקור חיים בשכונת נווה זאב, שלאורך חודשים ארוכים ניהלו מאבק ממושך עם העירייה כדי להביא להעתקת מסוף אוטובוסים שהיה עתיד להיבנות בסמוך לביתם ולפגוע באיכות חייהם. השבוע הגיעו תושבי נווה זאב ועיריית באר שבע להסכמה על העתקת המסוף כדי למנוע את הפגיעה בתושבים, זאת בזכות התערבות אישית של ראש העיר רוביק דנילוביץ', שהשקיע מאמצים רבים כדי להיענות לרצונות התושבים.
בעירייה יעתיקו את מסוף התחצ למיקום חלופי. צילום: עיריית באר שבע 

באותו זמן, מאחורי הקלעים, ניהלו תושבי שכונת רמות "מאבק שקט" עם העירייה באותו נושא המשותף לתושבי שתי השכונות, והצליחו להגיע עמם להסכמה. השיח המתמשך מוכיח כי לציבור יש כוח רב להשפיע על המתרחש באיזור מגוריו, כמו גם את שיתוף הפעולה הרחב שעושה עיריית באר שבע עם ולמען תושביה. כעת, יוכלו תושבי שכונת רמות לשוב לשגרת חייהם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('89187656-a9f3-49ad-852e-bbee0b3994e5','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה