"פורום דו קיום בנגב פועל בחסות העירייה ומסית נגד המדינה"

$(function(){setImageBanner('f601b3d8-1adf-45ea-8259-8dd50aff84af','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

חברי מועצה בעירייה יוצאים נגד פורום דו קיום בנגב בטענה להסתה נגד המדינה ודורשים להפסקת פעילות העמותה. פעיליה הפריעו אמש לפינוי היישוב אום אל חיראן ולאחר מכן העלו פוסט מסית נגד משטרת ישראל ללא אזכור רצח השוטר קודם לכן. חבר המועצה: "לא הגיוני שארגון מסית נגד המדינה ותהיה לו במה בחסות העירייה".

הסתה נגד המדינה בידי עמותת פורום הדו-קיום של "מולתקא מפגש" אתמול לאחר פינוי היישוב הלא חוקי אום אל חיראן? כך טוענים חברי מועצה בעיריית באר שבע. אמש הגיעו פעילים מטעם הארגון אל היישוב אום אל חיראן בעת ששוטרים היו עסוקים בפינויו והפריעו למהלך הפינוי.

במהלך הפינוי נרצח בפיגוע דריסה השוטר רס"מ ארז (עמדי) לוי ז"ל. שעות לאחר מכן פרסמו בעמותה פוסט בפייסבוק בשפה העברית, האנגלית והערבית אותו הפיצו למדינות שונות בעולם, בטענה לאלימות משטרתית ללא אזכור של פיגוע הדריסה שהתרחש שעות קודם לכן בכפר.

רס״מ ארז עמדי לוי. השאיר אישה ושני ילדים

בפוסט נכתב "האלימות המשטרתית הגדולה, שכללה ירי חי, כדורי גומי, גז מדמיע ועוד פצעה רבים מהתושבים והתומכים. יעקוב מוסא אבו אלקיעאן, תושב הכפר בן כ-50, נורה על ידי המשטרה ונהרג במקום".

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו" ופעיל ימין סיפר: "אותו ארגון "מולתקא מפגש" מציג עצמו כעמותה הפועלת לרווחת הקהילה ולקידום דו קיום בין יהודים וערבים ולכן מקבל הקצאת שטח מעיריית באר שבע לשם פעילותם. עם זאת, בפועל הוא מארגן אירועי סרבנות, משתף פעולה רשמי עם ארגוני חרם, ומעניק במה לארגונים כמו "שוברים שתיקה" וב"צלם", כל זה קורה בכותלי העיר באר שבע במקלט עירוני בשכונה ד' וזה נוגד את החוזה עם העירייה".

בהסכם הארגון עם העירייה נכתב: "העמותה מתחייבת בזה להשתמש במבנה למטרת פעילות קהילתית בלבד ולא לשום מטרה אחרת. אם יעשה במבנה שימוש למטרה אחרת תבוא זכות השימוש על פי ההסכם לסיומה"

בעקבות הפוסט שנכתב אתמול, יצאו מספר חברי מועצה נגד העמותה וקראו לעצירת הקצאת מקום הפעילות לאותו ארגון שלטענתם מסית ופוגע במדינת ישראל.


"ברגע שקיצוניים מתנהגים בצורה בוטה, אין דו קיום"

חבר מועצת עיריית באר שבע גדי מזוז ציין "כולנו רוצים רגיעה ודו קיום בנגב, אבל ברגע שקיצוניים ביניהם אקדמאים ואנשי חינוך מתנהגים בצורה בוטה כלפי משטרת ישראל ואף הורגים שוטר, פועלים נגד שלטון החוק ונגד מדינת ישראל, אין דו קיום".

"צריך להיות שיתוף פעולה עם החברה הישראלית, ובמקום זאת חלקם מנהלים קשרים עם ארגונים קיצוניים כמו חמאס, דאעש, ופלגים קיצוניים ברשות הפלסטינית. אין אפשרות לדו קיום במצב הזה".

"הם יקבלו מלחמה"

שמעון טובול, חבר מועצת העירייה מטעם מפלגת ש"ס נפגש הבוקר עם ראש העיר רוביק דנילוביץ' ושוחח עמו על הסוגייה: "חשוב להדגיש כי הם לא מקבלים מימון כספי מעיריית באר שבע, אלא קיבלו הקצאת שטח לצורך פעילות קהילתית. אנחנו פועלים כיום בהליכים משפטיים כדי לבטל את ההקצאה שלהם, לא יכול להיות שארגון שכזה יקבל מקום לבטא דעותיו הקיצוניות ואנחנו נילחם בהם עד הדקה האחרונה כדי שלא ישארו כאן. הם יקבלו מלחמה".

"אני היום נפגשתי עם ראש העיר בנושא, גם ראש העיר וכולם מבינים שזה ארגון לא הגיוני, ארגון שמעז לכתוב נגד השוטרים שמגינים עליו, אין לו ערך לחים ולא אנושיות. המדיניות של העירייה היא כזו שכל מי שמנסה לפגוע בדו קיום של באר שבע, ובהבנה ובסובלנות לא יהיה כאן. לא יהיה מצב שבבאר שבע יהיו קבוצה של אנשים שפועלים נגד תושבי באר שבע".

מקיימים אירועים בשיתוף עמותות שנויות במחלוקת כגון שוברים שתיקה ובצלם. צילום מתוך אתר העמותה

חבר המועצה הוסיף בנימה אישית: "זה מרגיש שהארגון הזה בא להילחם בי אישית. בצוק איתן ובעמוד ענן יצאנו להגן על המדינה ואז הם מביאים את שוברים שתיקה ומעזים לבוא ולהגיד לי שאני פושע מלחמה. הגיע הזמן לעצור את הארגון הזה".

שי גליק, מנכ"ל ארגון בצלמו ופעיל ימין ציין בנוסף לדבריו כי: "מדובר בארגון שפעיליו מסיתים לסרבנות, משמיצים את מדינת ישראל. הם כתבו שהמשטרה הרגה את אבו אלקיעאן תושב הכפר, ללא אזכור פיגוע הדריסה בו נרצח השוטר רס"מ ארז לוי ז"ל".

"אני במשך שנה מנהל מאבק להוציא את ההקצאה העירונית לארגון הזה. אנחנו במדינה דמוקרטית ולכל אחד הזכות לחופש הביטוי, אבל לא הגיוני שפעילות שכזו תקרה בחסות כספי הציבור, הגיע הזמן שישללו להם את המקום ושפעילותם תיפסק. למעלה מ-200 אנשים יצרו אתמול קשר עם רוביק לגבי הנושא, והוא השיב לכולם ואמר שהוא לא יתן יד ומימון לכל סוג של הסתה, זה לא יקרה בחסות העירייה".

חברת המועצה אורטל פרלמן שמואלי, שבימים אלה נמצאת בלוס אנג'לס שלחה הודעה בהולה לראש העיר וליועץ המשפטי בה נכתב: "אני נמצאת עם משפחתי בלוס אנגלס עם זאת איני יכולה להתעלם ממה שקורה אצלנו ברחבי העיר. נתקלתי בהודעה רשמית בעמוד הפייסבוק של עמותת מולקתא שפעם אחר פעם יוצרת פרובוקציה. בעקבות ההסתה החמורה אני פונה אלייך לפעול לניתוק כל הקשרים בין העמותה לבין עיריית באר שבע".

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "עיריית באר שבע אינה מממנת את הפורום הנ"ל ולכן גם לא מובן איזה דיון צריך להתקיים בנושא". 

בפורום דו קיום בנגב מסרו בתגובה:

"פורום דו-קיום בנגב לשוויון אזרחי קורא לממשלת ישראל למנות ועדת חקירה עצמאית על מנת לחקור את אירועי אתמול בכפר אום אל-חיראן. המשטרה, התקשורת ומגוון פוליטיקאים מיהרו להגדיר את האירוע כ"פיגוע" ואת אבו אלקיעאן כ"מחבל", מבלי לברר את העובדות ובלא כל חקירה. כבר בשעות אחר הצהריים הסתבר שהתמונה, כפי שטענו התושבים, שונה לחלוטין מאיך שהוצגה. כך התבטא היום גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן שמיהר אתמול לצאת בהכרזות והחל לסגת מהן. הדרישה לחקירה בלתי תלויה של הרג של שוטר ושל אזרח במהלך פעילות משטרתית להריסת בתים אינה הסתה נגד המדינה אלא להיפך, המסיתים היחידים הם אלה שמיהרו לחרוץ את הדין עוד לפני שזרחה השמש על הנגב אתמול".

אתמול, שעות לאחר הפיגוע, התארגנה מחוץ לאוניברסיטת בן גוריון הפגנה ספונטנית של חברי התאים הפוליטיים הערבים ופעילים של פורום דו קיום בעקבות אירועי הבוקר בכפר אום אל חיראן, בהם נרצח רס"מ ארז (עמדי) לוי ז"ל ונפצע חבר הכנסת איימן עודה. אותם מפגינים מחו נגד פינוי היישובים הבדואים ונגד האלימות המשטרתית שנטען שהופנתה כלפי תושבי אום אל חיראן. בנוסף התארגנו הפגנות נוספות באוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת חיפה, שמערערים שוב ושוב את אחת מהסוגיות הטעונות ביותר בחברה הישראלית- קיומו האפשרי של דו קיום בין יהודים לערבים.

 

תמונה ראשית מתוך דף הפייסבוק Negev Coexistence Forum| פורום דו-קיום בנגב | منتدى التعايش السلمي في النقب

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6bdb4542-e678-4787-845c-edf53de8b0ec','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה