ההורים זועמים: נסגר (שוב) התיק נגד הגננת המתעללת

$(function(){setImageBanner('80ce1486-cb8c-48a3-a5b5-9dea7536e020','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

התיק נגד הגננת המתעללת מבאר שבע נסגר כתוצאה מחוסר ראיות. ההורים זועמים: "מדובר בהחלטה שערורייתית". מהפרקליטות נמסר: "לחשודה הובהר כי אם יוגשו נגדה תלונות נוספות שיעלו ראיות מספקות לביצוע אותם מעשים, היא עלולה לעמוד לדין פלילי".

לפני כ-3 חודשים (אוקטובר 2016) נחשף בבאר שבע מקרה מזעזע: גננת בפעוטון פרטי בשכונת רמות הוקלטה כשהיא צורחת ומקללת תינוקות עד בכי קורע לבחשדם של מספר הורים לילדים בגן התעורר, לאחר שילדיהם בני 4-6 חודשים חזרו הביתה נפוחים מרוב בכי. ההורים לא האמינו שמה שקורה מתחת לאף שלהם הוא הסיוט הגדול ביותר של כל הורה. 

אב לפעוט שהחליט להטמין מכשיר הקלטה כדי לבחון מקרוב את התנהגותה של הגננת לא האמין למשמע אוזניו. בהקלטה התברר הנורא מכל כאשר נשמעה הגננת בת ה-68 צועקת, מקללת את הפעוטות, מונעת מהם שינה ולטענת ההורים אף מכה אותם: "שקט כבר! נמאסת על החיים שלי, קח את זה כבר, סתום ת'פה, חרא של ילד".

בעקבות ההקלטות המזעזעות הוציאו ההורים את ילדיהם מהגן באופן מיידי, והגישו נגד הגננת תלונה במשטרה, אולם בפרקליטות הוחלט תחילה לסגור את התיק מחוסר עניין לציבור. "אין די בראיות להוכיח כי הגננת היכתה את הפעוטות", מסרה הפרקליטות בתגובה, "ברמה המוסרית התבטאויות הגננת חמורות וחריגות".

ההורים זעמו על החלטת הפרקליטות והגישו ערעור לפרקליט המדינה. המקרה אף הגיע למשכן הכנסת, שם אף עין לא נותרה יבשה למשמע הצרחות של התינוקות בגן. "שמענו קללות נוראיות, צרחות והזנחת הילדים שבוכים. כל היום צרחות וקללות ומכות, עד שהילד נרדם" סיפרה אם לתינוקת במשפחתון.

הבוקר (שלישי) נחשף במגזין האקטואליה של רדיו דרום כי התיק נגד הגננת המתעללת נסגר שוב, הפעם כתוצאה מחוסר ראיות להרשיעה. ההורים זועמים על ההחלטה: "אנחנו בשוק, מדובר בהחלטה שערורייתית, לא הגיוני שגננת שמתייחסת ככה לילדים תמשיך לעבוד, לא רוצים שחלילה היא תטפל בילדים אחרים שעלולים להיפגע ממנה"? ציין ג', הורה לאחד הילדים בגן.

עוד הוסיף ההורה כי: "מדובר בפעוטות עם נפש מאוד עדינה. הבן שלי בן שנה וחצי ואחרי שהיה בגן איתה היה מתעורר בלילה בבהלה ובצרחות. בזבזנו המון כוחות נפשיים כדי שילדים חלילה לא יפגעו ממנה, כדי שמשפחה אחרת לא תיהרס כמו שאנחנו סבלנו. לא מאמין שהיא עשתה דבר כזה, עשתה הצגה כל כך טובה להראות שהכל בסדר. זה היה יכול להימנע אם הרשויות היה פועלות כמו שצריך, אנחנו לא ישנים בלילה בגלל זה".

בתשובה שקיבלו ההורים מהפרקליטות נכתב: " לאחר בחינת העניין על כל צדדיו, עלה כי אין ראיות מספיקות לצורך העמדת הנילונה לדין פלילי, וכי בנסיבות העניין קיים קושי של ממש בהמשך מיצוי ההליך הפלילי".

עוד נכתב בתשובת הפרקליטות: "באשר לטענות לפיהן הנילונה התעללה בתינוקות, הקטעים הנשמעים קשים להאזנה. נתקשה לראות במעשיה, שמתעדים מספר שעות בלבד, ככאלה המגלמים את יסודות עבירת ההתעללות". 


מהפרקליטות נמסר בתגובה:

"במסגרת הליך ערר, נערכה בחינה יסודית ומעמיקה, חוזרת ונשנית, של מכלול חומר הראיות ונסיבות העניין, בסיומה החליט המשנה לפרקליט המדינה כי אין די בחומר הראיות כדי לגבש יסוד סביר להרשעה. לפיכך הוחלט כי עילת הסגירה המתאימה למקרה היא חוסר ראיות".

עוד הוסיפו בפרקליטות: "במקביל, נשלחה לחשודה הודעת הבהרה לפיה אם יתקבלו תלונות נוספות או יעלו חשדות נגדה בעתיד, בקשר לביצוע מעשים דומים, ובחקירה יימצאו ראיות מספיקות לביצוע אותם מעשים, עלול הדבר להביא להעמדתה לדין פלילי".

"ההחלטה לסגור את התיק התקבלה, בין היתר, לאחר שהאזנה חוזרת ונשנית להקלטה העלתה שלא ניתן לקבוע, ברמת הוודאות הגבוהה הנדרשת לצורך העמדה לדין פלילי, כי החשודה אכן הפעילה אלימות פיזית כלפי התינוקות, וכי מעשיה עלו לכדי עבירת ההתעללות". 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('7ff70f13-6b96-4ac9-a804-81f2f9b41196','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה