דוחות, משאיות חונות וגם בשורות טובות: על מה דיברו בישיבת המועצה בעיריית באר שבע?



משרתי המילואים יזכו להנחה בארנונה, התושבים יוכלו לחנות בחינם בתקופת חג הפסח, בבית העלמין החדש יקימו מקומות חניה נוספים, ועל הדוחות - כמובן שמדברים. כל הפרטים על ישיבת המועצה ה-76 בעיריית באר שבע

חברי מועצת עיריית באר שבע התכנסו אמש (רביעי) לישיבת מועצה מן המניין, מס' 76, כשעל סדר היום מספר סוגיות מרכזיות: חניית המשאיות ברחבי העיר, דוחות החניה, בית העלמין החדש, וגם בשורות טובות לכבוד חג הפסח. 

מחממים מנועים: מדוע תושבי באר שבע לא יכולים לחנות בחינם בעיר שלהם?

חבר האופוזיציה במועצה משה ינאי, העלה ראשית בישיבת המועצה את סוגיית הדוחות. בשאילתה שהגיש ביקש ינאי לקבל את סכום הדוחות בשקלים שנתנה עיריית באר שבע בשנת 2017, אלו ששולמו ואלו שטרם שולמו. אולם בשל אי הבנה כפי שצוין בישיבת המועצה, קיבל ינאי רק את מספר הדוחות - 152,476 ולא את סכומם, כך שהעניין יעלה שוב בישיבה הבאה. נזכיר כי בישיבה המועצה הקודמת עלה כי בשנת 2017 הכניסה עיריית באר שבע כ-16 מיליון שקלים מדוחות חניה, וכפי שטוען משה ינאי במועצה "יש 20 מיליון שעוד לא שולמו". 

מדוע תושבי באר שבע לא יכולים לחנות בחינם בעיר שלהם? צילום ארכיון

ינאי פנה לראש העיר רוביק דנילוביץ' ואמר "אתה אומר שבאר שבע מטרופולין, כמו תל אביב. בתל אביב התושבים לא משלמים על חניה בכחול לבן, אז למה שבבאר שבע ישלמו?". בתגובה ענה דנילוביץ' לינאי ואמר "אנחנו בוחנים גם את עניין החניה. אם היינו רוצים לעשות כסף גדול היינו עושים כמו בתל אביב מפריטים מגרשים אתה יודע איזה מחירים היו פה?".

"אני בהחלט חושב שהגיע הזמן לבחינה דקדקנית ומעמיקה בכל סוגיית החניה"

בהתייחס לעניין החניה, אמר ראש העיר כי הוא לא מתכוון לבצע החלטות שיצטיירו כפוליטיות פופוליסטיות, כגון שינוי דרסטי של הסדרי החניה בעיר "בתל אביב גוררים רכבים. אנחנו לא רוצים את זה, אני בהחלט חושב שהגיע הזמן לבחינה דקדקנית ומעמיקה בכל סוגיית החניה כי העיר מתפתחת ומשתדרגת. המוסדות האקדמיים נכנסים לתוך השכונות וזה קצת פוגע בתושבים, אז עכשיו אנחנו נותנים 3 תווי חניה. בוחנים גם את עניין התו האזורי. אבל אני לא רוצה לגזור מזה הון פוליטי. אם נזכה כולנו לכהן גם בקנדציה הבאה, ראוי לעשות בחינה מעמיקה". 

רוביק דנילוביץ': "לא מנסה לגזור הון פוליטי". צילום: שרון טל

בעניין אגף הפיקוח, אמר ראש העיר כי הופסקה פעילות המצלמה הנוסעת, (העניין הופסק בשל מכרז מחודש). עוד העלה ראש העיר רוביק דנילוביץ' כי נתקל במקרים בהם תושבים כתבו פוסטים על פקחי העיריה שהתבררו כשקריים: "היה איזה מישהו שכתב פוסט שפקח ניסה לדרוס אותו וקילל אותו. זה היה כשהייתי בארה"ב" סיפר ראש העיר. "אמרתי מה זה השתגעו? ביקשתי לראות את הסרטון והתברר שהכל הפוך. ניידת נכנסה, כרזה, הוא חנה עם הרכב על המדרכה, והוא קילל וגידף". בהמשך לכך, דרשו בעיריית באר שבע מאותו כותב פוסט לחזור בו מעלילות השווא שפוגעים באגף הפיקוח שלדברי ראש העיר, עושה עבודתו נאמנה.  

חניה חינם במהלך חג הפסח

בישיבת המועצה הודיעו, בהמשך לפרסומים, כי במהלך תקופת חג הפסח הקרוב (20.3.18-6.4.18) יוכלו התושבים לחנות בחינם בשוק העירוני, אותו נוהגים לפקוד תושבים בחג הפסח, בשל המגוון וגם המחירים הזולים שבשוק. חבר המועצה משה ינאי לא חסך בביקורת ואמר "אם אפשר בפסח שתהיה חינם חינם? למה לא כל השנה? כל השנה יש דוחות בשוק". רוביק ענה לינאי ואמר "אנחנו עושים את זה כל שנה". גם בעיר העתיקה וברחבי העיר תותר חניה חינם באזור המיועדים לכך.

במהלך חג הפסח: חניה חינם בשוק העירוני. צילום:שרון טל

הנחה בארנונה למשרתי המילואים

בשורה נוספת שעלתה במועצה, היא כי משרתי מילואים המתגוררים בבאר שבע יקבלו עד 5% הנחה בתשלום הארנונה. העניין בכפוף לתיקון התוקף בידי המדינה. בעמוד הפייסבוק של ראש העיר נכתב "עיריית באר שבע שמחה וגאה להעניק הטבה זו לאלו התורמים ימים ולילות לשמירה על ביטחון מדינת ישראל ותושביה. גאים בכם ומעריכים אתכם!".

"קטסטרופה בבית העלמין החדש"  

בבית העלמין החדש בבאר שבע נוצרה מצוקה קשה של פקקים וחוסר סדר, בשל הקמת מסוף האוטובוסים במקום, ותנועת אוטובוסים רבה. המסוף נזכיר, הועבר ממיקומו המקורי לאחר מאבק תושבי רחוב בר ניסן ומקור חיים בשכונת נווה זאב. בשל המצוקה והסכנה, אמר ינאי כי "נכנסות מכוניות ואוטובוסים, קטסטרופה שלמה. צריך עוד יציאה, עוד חניה". מהנדס העיר ענה בתגובה לכך כי בעיריה מקדמים תב"ע להגדלת מסוף האוטובוסים, וכמו כן מפתחים חניה נוספת בת 156 מקומות. בעניין יציאה נוספת נאמר כי אין אפשרות כזו כרגע כיוון שכביש חצרים אינו מוגדר כחלק מהעיר באר שבע, והעניין בטיפול מול נתיבי ישראל (מע"צ).

חבר המועצה משה ינאי. לא חוסך בביקורת. צילום: שרון טל

"באים בסטיונרים, פתאום פותחים שולחן באמצע שום מקום, זה פוגע בסוחרים"

הצעה לסדר שעלתה במועצה הייתה בעניין "ממכר בלתי חוקי ברחבי העיר באר שבע" לפיה באים אנשים ומקימים דוכני מכירה במקומות לא חוקיים ובכך פוגעים בעסקים הסמוכים המשלמים מסים כחוק. "בסטיונרים באים פתאום פותחים שולחן באמצע שום מקום ועושים רעש וצלצולים. זה פוגע בסוחרים שגם כך קשה להם" אמר משה ינאי בפנייה למגר את התופעה.

ראש העיר אמר בתגובה כי מדי שבוע פונים לעיריה משוקמים ומבקשים דוכן במיקומים מרכזיים כמו התחנה המרכזית וקריית הממשלה, אך העיריה לא מאשרת כי היא לא רוצה לפגוע בעסקים הסמוכים שמשלמים מסים. בעניין רוכלים לא חוקיים, נאמר, העניין צריך להיאכף במסגרת החוק.

עד סוף השנה: חניון לרכבים כבדים יפותח באזור התעשייה "עמק שרה"

נושא נוסף שעלה במועצה הוא המשאיות החונות בשכונות, נושא שעלה לאחרונה לכותרות בשל תאונות קשות ומצערות, בהם קיפחו את חייהם תאיר חכמון ז"ל ואמיר מדזונסקי ז"ל, לאחר שהתנגשו באותה משאית חונה בהפרש של שבועות. "הלב דואב" אמר על כך ראש העיר דנילוביץ'.

עוד עלה בישיבה כי ישנם תושבים המחנים גם משאיות אשפה בשכונות וגם כי ישנם אוטובוסים החונים בשכונות, אשר גורמים למפגעים כמו אלו של המשאיות. סגן ראש העיר טל אל-על הוסיף ואמר כי החניון המיועד לרכב כבד, בשטח של כ-50 דונם עתיד לקבל היתר בחודש אפריל, והקמתו צפויה להימשך כחצי שנה, כך שעד סוף השנה העניין יוסדר.

בשונה מהישיבה הסוערת בחודש שעבר, ישיבת המועצה הנוכחית עברה באווירה נעימה יחסית, אולי בשל אווירת החג הקרבה. טרם הישיבה, הרימו חברי המועצה הרימו כוסית לכבוד חג הפסח יחד עם ראש העיר רוביק דנילוביץ', ואיחלו אחד לשני חג שמח.

בעיריה הרימו כוסית ואיחלו אחד לשני חג שמח. צילום: באדיבות חברת המועצה יסמין פרידמן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה