שמחים לפתוח את הסמסטר: הסטודנטים שמחליטים מה הם ילמדו

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('24f33e26-2724-4d16-86d4-ca1d268598bb','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('24f33e26-2724-4d16-86d4-ca1d268598bb','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

בימים אלו המוסדות להשכלה גבוהה מתחילות את הסמסטר השני של שנת הלימודים. לרוב הסטודנטים מדובר בחזרה לשגרה של קורסים, מטלות קריאה וכתיבה כאשר מטרתם העיקרית היא אחת - לסיים כבר את הקורס. במכללה לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע - הדבר שונה

במכללת קיי חלק מהקורסים נלמדים בשיטת ה"יוטגוגיה", שיטת לימוד ייחודית שבה ניתנת לסטודנט אוטונומיה מירבית להחליט כיצד יראה הקורס. שיטת לימוד זו פותחה באוסטרליה כאשר מכלת קיי היא המכללה הראשונה בארץ המלמדת בשיטה זו ויש לה כבר עשרה מרצים המלמדים בשיטה זו קורסים שונים.

"ה'יוטגוגיה' היא המשך והתפתחות של הפדגוגיה. המשמעות שלה היא שרמת האוטונומיה שיש ללומד בקשר למה הוא ילמד, איך הוא ילמד, עם מי הוא ילמד, כיצד הוא יציג את הידע שהוא בנה ואיך הוא יעריך את הידע שהוא למד, תהיה מאוד גבוהה." מסביר ד"ר אמנון גלסנר, מרצה במכללת קיי וממלמדי הקורסים ה"יוטגוגיים" במכללה "בתחילת הסמסטר המרצה מציג את נושא הקורס באופן כללי ביותר כך שתהיה מסגרת לקורס כאשר הסטודנטים בוחרים מה מעניין אותם לחקור ולקדם תחת הנושא הגדול".

מכללת קיי. צילום: יחצ

"הסטודנטים יחד עם המרצה בונים לעצמם את דרך הלמידה, ביחידים או בקבוצות, כאשר יחד הם בונים מעיין חוזה שבו הלומדים בונים את הציפיות שלהם מעצמם ברמת הלמידה והידע שהם רוצים שיהיה בקורס".

לדברי ד"ר גלסנר המטרה של הוראה כזו במכללה לחינוך היא שהסטודנטים יתנסו בחוויה חיובית זו וישתמשו בה בעתיד כמורים בבתי הספר, "תפקידו של מורה כיום הוא לפתח יותר מיומנויות למידה, פיתוח חשיבה יצירתית ועבודה בצוות. למידה "יוטגוגית" יוצרת בסטודנט סקרנות ואחריות כך שהלמידה שלו הרבה יותר גבוהה. אחרי שהסטודנטים יחוו את זה כלומדים, הם ירגישו שהם עוברים למידה משמעות כזו שהם ירצו ללמד בדרך זו את תלמידיהם בעתיד. 

פרופסור שלמה בק שהביא את השיטה למכללת קיי אומר שכאשר המורה מלמד ללא אוטונומיה לתלמיד, הלמידה הרבה פחות טובה, "כאשר המורה מדבר והתלמידים שומעים לרוב אין למידה, אולם  כאשר הנושא בא מהתלמיד, הוא מנחה את תהליך הלמידה של עצמו, הוא מחליט מה יהיה תוצר הלמידה ומה יהיה הערכה שלו ללמידה, כך יש למידה משמעותית ואיכותית לאין שיעור".

ד"ר גלסנר ופרופסור בק המובילים את הטמעת השיטה במכללת קיי, פתחו קבוצת למידה למרצים המלמדים בשיטה זו במכללה, על מנת ללמוד אחד מהשני איך עושות זאת בצורה הטובה ביותר ואיך לפתח ולשפר את הקורסים ה"יוטגוגיים".

פרופ' לאה קוזמינסקי נשיאת המכללה: "מכללת קיי דוגלת בחדשנות פדגוגית ומקדמת גישות לימוד חדשניות. אני גאה בכך שאנו מובילים את הלמידה ה'יוטגוגית' בארץ ומקווה שהסטודנטים שלנו יאמצו גישות של 'לומד המכוון את למידתו' גם כמורים בעתיד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b32cd75c-e5b6-46de-8224-e7f2271567bd','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,33971,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('b32cd75c-e5b6-46de-8224-e7f2271567bd','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,33971,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה