מאות משתתפים ביריד החקר העירוני בחווה החקלאית בבאר שבע

$(function(){setImageBanner('e739f7d7-9af0-49f4-b701-d2a7ab9db413','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

"כאן מולי בחווה נמצאים מדעני העתיד של העולם", כך אמר בשבוע שעבר (ב'), מר רוביק דנילוביץ, ראש העיר באר שבע, ביריד החקר העירוני השני שהתקיים בחווה החקלאית-לימודית בבאר שבע במסגרת הכנס השבועי השנתי למצוינות בחינוך בעיר. ביריד הציגו 250 תלמידי כיתות ו' מבתי ספר שונים בעיר את 69 עבודות החקר שלהם בתחום החקלאות שבוצעו בחווה במהלך השנה

בשבוע שעבר (ב'), התקיים בחווה לחינוך חקלאי ומדעי הסביבה בבאר שבע יריד החקר העירוני השני לעבודות חקר בתחום החקלאות. היריד התקיים במסגרת "החממה המדעית - מפזרים זרעים של מדע", שהינה תכנית הדגל של אדמה בקהילה, שנועדה לפתח את מיומנויות החקר והחשיבה המדעית של תלמידים באמצעות חקלאות. חברת אדמה יצאה לדרך עם התכנית יחד עם מנהל החינוך בעירית באר שבע ומשרד החינוך ביולי 2013 וזו הפעם השנייה שמתקיים יריד חקר מסוג זה בחווה החקלאית.

אל החווה מגיעים מידי שבוע כ - 1,470 תלמידים מכיתות א-י' מבתי ספר שונים בבאר שבע, שמתנסים ועורכים ניסויים בליווי מורי החווה בחממה המדעית החדשנית שהעמידה אדמה לרשותם במסגרת פועלה למען הקהילה. ביריד הציגו כ - 250 תלמידי כיתות ו' מבתי ספר שונים 69 עבודות חקר שעסקו בשאלות ייחודיות ומקוריות כמו למשל – מהן השפעות הברזל על העגבנייה, חיטה בחללית או על קרקעית? השפעת אופן ועומק הזריעה על נביטת החיטה, השפעת צפיפות הזריעה על הכוסמין ועוד.

יריד החקר השני בחווה החקלאית - צילום עוזי אברהם

ליהי, תלמידת כיתה ו' מבית ספר אלומות בבאר שבע, סיפרה לרוביק דנילוביץ', ראש העיר, באירוע: "תחשוב שאתה חוקר, ואז אתה שם דשן על צמח ופתאום הצמח הזה גדל בבת אחת! זה ממש מיוחד". במסגרת עבודת החקר שלה ליהי חקרה את השפעות הדישון על גידול תות שדה.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, שהתקבל בחום ובאהבה על ידי מאות התלמידים והוריהם, התרגש מהתוצרים של התלמידים, סיכם את האירוע ואמר: "אני רואה כאן מולי בחווה החקלאית בבאר שבע את מדעני העתיד של העולם. זו התוצאה של המפגש המיוחד בין סקרנות

לנשמה, חקר לקידום החקלאות וסיוע באתגר המזון בעולם, זה מה שהחוקרים המצוינים של "אדמה" עושים, וכעת גם אתם, ילדים יקרים, עושים את זה כאן בחווה הנפלאה שלנו".

פרופ' אלי אברמוב, סמנכ"ל תפעול גלובלי באדמה קרא בפני התלמידים מדבריו של אלברט איינשטיין: "המקור היחיד לידע הוא הניסיון". הוא הוסיף ואמר "ילדים יקרים, אני רוצה לומר שמה שאנחנו רואים כאן היום זה דבר שלפני חמש שנים, כשהתחלנו עם "מפזרים זרעים של מדע" הוא הרבה מעבר לציפיות והתכנון שלנו. יש כאן חיבור של עבודה פנטסטית של אדמה מכתשים ומנהל החינוך בעיריית באר שבע. ילדים, דעו לכם שמה שיש כאן זה עבודות ברמה אקדמית - עשיתם עבודה נהדרת".

רחל לוי, מנהלת קשרי הקהילה של "אדמה" נאמה בפני התלמידים ואמרה: "היום הזה הוא פסגה אליה התחלנו לטפס כשיצאנו לדרך ביולי 2013 עם תכנית "מפזרים זרעים של מדע". זוהי תכנית הדגל של אדמה בקהילה והיא ממצבת את החווה כמרכז הידע העירוני בחקלאות מתקדמת, בהוראה והתנסות, תוך הפיכת החווה החקלאית למעבדת לימוד ומחקר. החווה הנפלאה הזו - הפכה לבית עבורנו באדמה וגם עבור עובדי אדמה מכתשים הנפלאים המגיעים לכאן כמה פעמים בשנה מלאי מרץ וכישרון ושמחים לסייע בכל מה שנדרש לתחזוק ושדרוג החווה. ומכאן – מן האדמה הטובה – השמים הם הגבול עבור הילדים – זה הכל בשבילם".

ביריד השתתפו – נציגי הנהלת אגף החינוך בעירית באר שבע, ראשי מחלקות המדעים במשרד החינוך, מנהלי בתי ספר, מורים, הורים וכמובן החוקרים הצעירים. בנוסף נציגי הנהלת אדמה מכתשים, ביניהם בועז פרפר מנהל, מפעל אדמה מכתשים, שלומי נחום, אלברט שוקרון, שלומי בן עמי, אבי אלאל ואורלי ויצמן - כולם הקשיבו בהנאה רבה למחקרים והמסקנות שהתלמידים ערכו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5084bf9c-5f84-45e0-9e14-f322bbcc5e28','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה