אלונה ברקת: אשת השנה של באר שבע בתחום בקהילה לשנת 2016

$(function(){setImageBanner('3a8a291f-b680-4437-930d-eb2158124da4','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

אלונה ברקת מעולם לא רצתה שהפועל באר שבע תהיה רק קבוצת כדורגל. מעורבות בקהילה היא ערך עליון עבור אלונה, וזו הסיבה שביחד עם ההצלחה המקצועית, למועדון מספר פרויקטים רב למען הקהילה. גולשי 'באר שבע נט' בחרו: אלונה ברקת היא אשת השנה בקהילה לשנת 2016.


כשרכשה אלונה ברקת את הפועל באר שבע היא דאגה להבטיח לכל הסובבים אותה שהיא לא קנתה רק קבוצת כדורגל. היא קנתה מועדון, שישים דגש גם על המעורבות בקהילה ועל החינוך. שנת 2016 מוכיחה כי בנוסף לחזון המקצועי, אלונה ברקת מצליחה גם במשימה החשובה הנוספת שהציבה בפנייה.

למועדון הפועל באר שבע מספר פרויקטים רב אשר מנוהלים מדי שנה בידי אנשי מקצוע, ארגונים שונים ומתנדבים. מרבית הפרויקטים נוגעים לגילאים הצעירים. בנוסף, הקבוצה עורכת מדי שנה אירועים מסורתיים למען הקהילה – ביניהם טקס בהשתתפות ניצולי שואה ביום השואה והגבורה, טקס זיכרון מרגש לזכר חללי מערכות ישראל אוהדי הקבוצה ביום הזיכרון, חלוקת סופגניות בחנוכה וחלוקת משלוחי מנות בפורים לטובת האנשים הזקוקים לכך.

רשימת הפרויקטים הולכת ומתארכת מדי שנה. הנה כמה מהם אשר פעלו במשך השנה החולפת: פרוייקט "עתיד אדום-רואים את האופק" הוא פרוייקט שמטרתו להעניק לכל ילד אשר משתתף בו את הביטחון, ההזדמנויות והכלים לצמוח. במהלך הפעילות, הילדים נוטלים חלק באימונים שבועיים. כך מתעלים הילדים את האנרגיות לטובת פעילות חינוכית וחיובית. כמו כן, הילדים מתאמנים לעיתים עם שחקני הקבוצה הבוגרת ואף נטלו חלק במשחק ראווה שנערך השנה במחצית משחק באצטדיון 'טוטו טרנר'

המועדון מעניק אפשרויות גם לילדים ובני נוער בעלי צרכים מיוחדים במסגרת תכנית "לב אדום – משחקים לשילוב". מדי שבוע הנערים המשתתפים בתכנית מבקרים באצטדיון ומתאמנים עם הצוות המקצועי והשחקנים. בסוף השנה מתקיים משחק אימון בין משתתפי התכנית לבין קבוצת הנוער של הפועל באר שבע. התכנית מעניקה למשתתפים בה אפשרות לפתח עצמם, הזדמנות לפעול בצורה ספורטיבית וכן מעניקה לבני הנוער כישורי חיים.

תכנית "ית"ד אדום" משלבת בתוכה נערים הלוקים בתסמונת דאון. גם בתכנית זו, זוכים הנערים והילדים לאימון שבועי עם הצוות המקצועי. האימון מעניק לנערים הזדמנות לקיים פעילות ספורטיבית ומעניק להם כלים שיסייעו להם בהתמודדות עם מסגרת חברתיות שונות .בפרוייקט שמים דגש על שימוש בענף הכדורגל כדרך לחיזוק הדימוי העצמי והחברתי. בני הנוער אשר משתתפים בו חווים השפעה חיובית על תכונותיהם ויכולתם, כמו למשל היכולת התקשורתית והמוטורית.

במועדון שמים דגש גם על קירוב לבבות במדינה דרך תכנית "הכר את האחר". בתכנית לוקחים חלק מגוון נערים ובני נוער המרכיבים את אוכלוסיית מדינת ישראל. לשחקנים הזרים של הקבוצה הבוגרת יש חלק גדול בתכנית, שכן הם מגיעים לשיחות עם המשתתפים בה. השחקנים מספרים למשתתפים כיצד הם התאקלמו בארץ, איך הם קיבלו את המעבר, עם אילו קשיים הם התמודדו וכיצד ניתן לגשר על הפער התרבותי. במסגרת פרוייקט "הכר את האחר", מתקיים טורניר 'דו קיום וסובלנות' שבמסגרתו משחקים ילדי בית הספר לכדורגל נגד קבוצות משכבת גיל מגבילה מהמגזר הבדואי.  

אחד הפרויקטים החשובים ב'עידן אלונה' הוא פרוייקט "הבית האדום". ב"בית האדום", הסמוך לאצטדיון טרנר, נבנה מרכז למידה. במתחם ישנם עזרים לימודיים, פינות ישיבה וזאת על מנת לייצר עבור ילדי בית הספר לכדורגל מקום בטוח בו הם יכולים לפגוש את חברם, להעניק אוזן קשבת ולשתף בחוויותיהם מחוץ למגרש הכדורגל. במסגרת הפרוייקט הזה ישנו שיתוף פעולה עם אוניברסיטת בן גוריון. סטודנטים מהאוניברסיטה מגיעים למרכז הלמידה ומעניקים סיוע לבני הנוער. המרכז מהווה עוגן לימודי מסייע לבני הנוער להתמודד עם הקשיים הסובבים אותם.

מעורבות בקהילה היא ערך עליון בעיניה. צילום: עדי פרץ עבור הפועל באר שבע

אלה היו רק חלק מהפרויקטים שמפעיל מועדון הפועל באר שבע למען הקהילה. אלונה ברקת מובילה את הקו הערכי במועדון שמתפתח משנה לשנה. אלונה ברקת מראה לנו פעם אחר פעם שהיא מביאה סוג אחר של ניהול לכדורגל הישראלי. אלונה ברקת מאמינה כי הכדורגל הוא לא הכול, ויש לשים את הקהילה במרכז. אלונה ברקת מוכיחה – הפועל באר שבע הוא לא רק מועדון כדורגל, הוא מועדון למען כולנו.

איש השנה 2016 בתרבות

איש השנה 2016 בספורט

אשת השנה 2016 בנוער

איש השנה 2016 בחיי לילה



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('80bce383-2662-480e-b955-32ff3fba5808','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה