"אי סדרים": לאן נעלמו 20 מזגנים מבית הספר? (תחקיר)

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('f4be50c7-3ec7-4286-a32f-bfa214828fe2','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('f4be50c7-3ec7-4286-a32f-bfa214828fe2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

האם המזגנים הישנים במקיף רגר נמכרו לאדם פרטי? לאן הלך הכסף ממכירתם, ומה עושים עובדים בביה"ס בזמן שהם צריכים להיות בעבודה? בעל המזנון: "מדובר באי סדרים חמורים, בטוח שעיריית באר שבע תטפל ביד קשה"

לחלק א' של התחקיר לחצו פה

בחלקו הקודם של התחקיר חשפנו בפניכם טענות על תקיפה של תלמיד במקיף רגר בבאר שבע, בידי אב בית המועסק בתיכון, תקיפה, שלטענת המעורבים הוכחשה וטויחה. החשדות והטענות המועלות כלפי ההנהלה הבכירה במקיף רגר בבאר שבע מטרידות מאוד, לא רק בגין תקיפה לכאורה של תלמיד, אלא גם בשל "אי סדרים חמורים", כך מתאר איציק בעל המזנון, במכתב בהול ששלח למבקר עיריית באר שבע, בעקבותיו זומן להעיד בעיריה.

"אי סדרים חמורים מטויחים בתיכון רגר בבאר שבע"

לאחרונה, שיגר איציק מכתב בהול למבקר עיריית באר שבע בו הוא מצביע לטענתו על אי סדרים חמורים בכתלי בית הספר ביניהם: מכירת רכוש בית הספר, יציאת עובדים לסידורים של שעות בזמן שעות העבודה, יציאה לעבודות במקומות אחרים בזמן שעות העבודה, אלימות ועוד. כל זה מתרחש לטענתו בידיעה ובהסתרה של ההנהלה הבכירה.

מכתב שנשלח למבקר עיריית באר שבע והמשלחת שהגיעה לבית הספר בעקבותיו (צילום פרטי)

פרשת המזגנים – לאן נעלמו 20 מזגנים ישנים במקיף רגר?

כחלק מאי הסדרים החמורים, תיאר איציק כי חבר בכיר בהנהלה מכר מזגנים ישנים של בית הספר לאדם פרטי "המנהלן מכר 20 מזגנים ישנים כשהחליפו חדשים, לא רק זה, אני בעצמי קניתי ממנו מזגן ומקפיא ששייכים למעבדות בית הספר. המזגן עד היום אצלי בחנות. את שאר המזגנים הוא מכר למישהו אחד".

איציק ממשיך: "אמרתי למנהלן מה זה אתה מוכר סחורה של בית הספר? זה רכוש של עיריית באר שבע. והוא אמר לי אם אני לא קונה אז הוא מוציא מכירה בחוץ. הולך לכסף של הקופה הקטנה".

המזגן ה"חדש-ישן" של איציק

בסוף השבוע האחרון הגיעו נציגי עירייה למקיף רגר ובדקו את פרשת היעלמות המזגנים "הגיעו אליי ושאלו אותי מה זה המזגן הזה אצלי בחנות?" סיפר איציק. אמרתי להם קניתי אותו. ואמרו לי "זה של בית הספר". אמרתי להם "אני יודע, המנהלן מכר לי את זה".  

בעקבות המכתב ששלח, זומן איציק למשכן העיריה שם נפגש עם ד"ר חפצי זוהר והיועץ המשפטי עו"ד חיים טורקל, "הם היו המומים ונכנסו בסיפור רציני. טורקל אמר לי ללכת להגיש תלונה במשטרה נגד המנהלן ונגד אב הבית והלכתי. ברגע שאני פוצצתי את כל הסיפור התחילו היתקלויות. פתאום המנהלת לא רוצה שאני אהיה פה, מנסה להעיף אותי, אני פה 17 שנה והכל היה בסדר".

לידינו הגיע מכתב שנשלח בידי מורים ממקיף רגר למחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר, בבקשה שלא לפטר את איציק בעל המזנון, על לא עוול בכפו.

צילום מכתב המורים: באר שבע נט

במכתב המורים כתוב: "היינו המומים שאיציק פנה מספר פעמים למנהלת והתריע בפניה על אי סדרים חמורים המתבצעים בבית הספר וזאת על ידי המנהלן ואב הבית.. המנהלת הטיחה בפניו שהוא משקר ובמקום לערוך בירור בנושא ולערב גורמים מתאימים העדיפה לרוץ לעירייה ולבקש לסיים את ההתקשרות עמו".

עוד נכתב למחזיקת תיק החינוך: "אנו צוות המורים בבית הספר, מבקשים לומר לך בהזדמנות זו שהמנהלן מזמן לא מתפקד כמנהלן. מזכירות בית הספר רוב הזמן או בפינת עישון או בשמש וכך גם אבות הבית. ידוע גם שבאמצע העבודה צוות המנהלה בוחר לערוך קניות וסידורים וזאת באישורו של המנהלן שמנצל את אמון המנהלת ועושה מה שהוא רוצה וכך גם צוות עובדיו. עצוב לנו לומר שגם הצוות הבכיר בבית הספר יודע ורואה את כל ההתנהלות הכושלת בבית הספר".

איציק לא לבד, משיחות פרטיות שניהלנו עם עובדים בעבר ובהווה, העידה עובדת לשעבר כי בין המנהלן לאב הבית מערכת יחסים שאומרת דרשני "הכוח שהיה לאב הבית והמנהלן, גרמו למנהלת להחליט שאני לא אהיה שם. לפעמים זה לא הטוב שמנצח, זה הרע".

התקשינו להאמין לטענות, האם הגיוני שבבית הספר ילכו עובדים ויעבדו במקומות אחרים? הופתענו כשהגיע לידינו תיעוד של שני אבות בית שמבצעים עבודות חיצוניות כמו גינון או שטיפת רכבים, תוך שימוש בציוד של בית הספר, ובשעות העבודה(!)

אב הבית תועד כשהוא מבצע עבודות גינון בבניין סמוך לבית הספר. צילום באר שבע נט

אב בית נוסף תועד שוטף את רכבו של אחד הבכירים בביה"ס

איציק סיכם: "כל בית הספר מודע למצב. משתיקים הכל. כולם פוחדים. אני לא מפחד מאף אחד, אני לא אתן לדברים כאלה שיקרו. היום במדינה מי שחושף שחיתות הולך הביתה, אבל אני אומר לך כאן במקרה הזה אני מבטיח שמנהלת בית הספר כולל מנהלן והעובד הזה הם אמורים ללכת הביתה. הצדק יצא לאור ואני סומך על עיריית באר שבע. ותוצאות יהיו בקרוב".

תוצאות התחקיר:

בעקבות פניית 'באר שבע נט' למשטרת ישראל, הוחלט לפתוח את התיק מחדש ולבחון את הריאיות והעדויות. גם בעיריית באר שבע פתחו בחקירה משלהם.    

כמו כן, נציגי העירייה הגיעו לתיכון מקיף רגר כדי לקבל תשובות על הטענות הרבות שמעלות אי סדרים חמורים בכתלי בית הספר, לרבות פרשת המזגנים. 

צילום: שרון טל

לפניכם תגובות הגופים הרשמיים:  

מנהלת בית הספר סירבה להגיב לטענות מתוקף כפיפותה לעיריית באר שבע ולמשרד החינוך.  

מעיריית באר שבע נמסר בתגובה: "כל אותן טענות אשר התקבלו בעיריה, נבדקות באופן מקצועי בידי הגורמים הרלוונטיים. רק לאחר סיום הבדיקה ניתן להתייחס לנושא בהרחבה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה:הטענות, שעיקרן כנגד עובדי עיריית באר שבע מצויות בבדיקתה ובטיפולה. מנהלת בית הספר דוחה בתוקף את הטענה לפיה לכאורה ידעה ולא דיווחה על אירוע אלימות והוסיפה כי התוודעה לטענות רק עם קבלת תלונה בעניין, ביולי 2017.

בהתייחס לאירוע התקיפה, כאמור מהמשטרה נמסר כי התיק נפתח מחדש והחקירה מתנהלת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('f27ca49a-7cd0-4333-81dd-72567dcdc09e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה