איפה נתנדב ביום המעשים הטובים?

$(function(){setImageBanner('ca802d0a-3ef1-4f22-9789-4a6957a4eb05','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

תושבי באר שבע ידועים בליבם הרחב ובמעשים הטובים שהם עושים במהלך השנה. על כן וודאי שיתגייסו לעשות מעשים טובים גם ביום המיוחד בשנה, בו כולם עוצרים הכל ומקדישים מזמנם למען מטרה חשובה - יום המעשים הטובים

החודש יציינו בכל העולם את יום המעשים הטובים, יום שלישי (13.3) יום בו כולם מתגייסים למען מטרה טובה כלשהי, בין אם שיפוץ גינות, סיוע לקשישים, הפעלות לילדים חולים, תרומות ועוד. פשוט להפיץ טוב, בלי הגדרות מיוחדות או חוקים, הכלל היחיד: תעשו מעשה טוב! אז אם עדיין לא בחרתם איזה מעשה טוב אתם רוצים לעשות הינה מספר רעיונות.

איחולים נעימים

מה בתכנית? עמדות כרטיסי ברכה, המזמינות את כלל הציבור לכתוב כרטיס ברכה למישהו שיקר ללבם, למישהו שרוצים להתפייס איתו, לקשישים, ילדים בבית חולים או לכל אדם שעולה בדעתכם.

מיקום: רחוב רגר

שעה: 12:00-19:00

צילום: יום המעשים הטובים

הפעלה משמחת בבית החולים סורוקה

מה בתכנית? התכנסות בכניסת בית החולים, תדרוך באזור הקבלה של עמותת המשמחים של ליאל וחלוקת קבוצות למחלקות השונות. במחלקות יתקיימו פעילויות שירה, נגינה, ציור וחלוקת הפתעות.

מיקום: בית החולים סורוקה

שעה: 15:00-17:00

במחנה שדה תימן

תערך פעילות התנדבותית משותפת של תלמידי בית הספר "אורים" וחיילי המשטרה הצבאית. כמו כן, תלמידי בית הספר יאפו ויפנקו דיירי בתי אבות. תלמידי אולפנת "אמי"ת" בין היתר יכינו שלטים עם משפטי העצמה ויתלו ברחבי השכונה וכן יקיימו פעילויות במועדוניות.  

בתיכון ע"ש "רבין"

תתקיים סדנת צילום משותפת לבני נוער ולבני הגיל השלישי בה יוכלו ליהנות יחד מתהליך רגשי משותף באמצעות העדשה .

במקיף  ג'

במסגרת פרויקט ראשון, חלוצי באזורנו של "עמותת דובוני החלמה" יחלקו תלמידים דובונים לבני הגיל השלישי בבית אבות השלום. כל דובון החלמה מוטען באנרגיה חיובית, מגיע עם הוראות חיבוק ייחודיות ובעיקר עם הרבה אהבה. במסגרת יוזמה מרגשת נוספת יארגנו תלמידי המקיף תצוגת אופנה ויום טיפוח לבני גיל הזהב בבית אבות בעיר .

בישיבת "אוהל שלמה"

תלמידים יפיקו אירוע חסד ענק שהכנסות ממנו יתרמו לתלמיד הישיבה- אביעד דמרי הלומד בכיתה י"ב וסובל מניוון שרירים. האירוע יחל ב- 16:00 ויכלול: דוכני מזון ושתיה, ביתנים והגרלה גדולה נושאת פרסים ולבסוף מופע סטנד אפ. האירוע פתוח לקהל הרחב.

תלמידים במקיף א'

יקיימו פעילות משותפת עם בני הגיל השלישי במעון יום השלום-  פעילות בין דורית במסגרתה שיח על נעורים וזיקנה. כמו כן, יתקיים ביום זה טורניר כדורגל לזכרו של יהודה נפה ז"ל שנהרג במלחמת יום הכיפורים.  בהמשך תתקיימנה סדנאות בהשתתפות תלמידים , חיילי היחידה וחברים . מעגלי השיח יהיו בנושא גבורה ונתינה.

באולפנת "חן במדבר"

תערך סדנת נגישות במסגרת תכנית "תיקון עולם"- סדנה בה הבנות יעברו בתחנות שונות הממחישות את עולמם של אנשים עם צרכים מיוחדים. בסיום היום תתקיים ארוחת "חושים" לצוות- התנסות באכילה בעצימת עיניים .

תלמידים בליווי מורה מתיכון אמי"ת טכנולוגי

יגיעו למרכז יום לקשיש ויעבירו שם פעילות בנושא יהדות. כמו כן, יחלקו תלמידי המוסד החינוכי במרכז המטרופוליני בעיר שי צנוע ותפילת דרך לחיילי צה"ל.

ברחבי העיר

בנוסף, במסגרת יום זה תוקמנה גינות קהילתיות חדשות ברחבי באר-שבע, תורחבנה גינות נוספות ותטופחנה גינות קיימות.  פעילויות נוספות בתחום שמירה על איכות הסביבה וטיפוח המרחב הציבורי תתקיימנה ברחבי העיר ובמסגרתן: עבודות צביעה, שתילה, שיפוץ, שדרוג וגינון במרכזים קהילתיים ובבתים פרטיים.

פרויקט "גברת עם סלים" תלמידים מתנדבים ממוסדות חינוך יסייעו לקשישים לשאת סלים בסמוך למרכזי קניות, חלוקת מתנות וצעצועים לילדים מאושפזים, פעילות חברתית ענפה הכוללת סדנאות ומגוון פעילויות תרבות בדיור המוגן ובבתי אבות ברחבי העיר, פעילויות העשרה לבני הנוער.

מועצת הנוער של באר שבע עושה טוב

מה בתכנית ? הפנינג תרומות – תרומות מזון, תרומות שיער, תרומות בגדים, תרומות דם ותרומות משחקים לילדי סורוקה.

מיקום: רחבת הדשא, מרכז מורים

שעה: 16:00-18:00

-

בבן גוריון עושים טוב - עושים רחוב

מה בתכנית? השנה הוחלט כי ביום המעשים הטובים יתרכזו הסטודנטים מאוניברסיטת בן-גוריון בלהחזיר לשכונות שבהן הם גרים וחולקים יחד עם ותיקי העיר. על כן, תתקיים התגייסות ענק של 700 אנשים אשר ישפצו 2 מתחמים ויסייעו בהקמת גינה קהילתית (עבודות צביעה, גינון ובניית שבילים) או השתתפות בשוק "תן קח" שהכנסותיו הולכות לתרומה לקהילה ועוד פעילויות לכל המשפחה.

מיקום: אלכסנדר ינאי 5

שעה: 12:00-19:00

-

SCE עושים טוב

מה בתכנית? המכללה האקדמית ע"ש סמי שמעון תקיים הפנינג בשיתוף מנהיגות מדעית – בית יציב, עם מתנפחים, סדנאות יצירה, ניסויים מדעיים ועוד. בנוסף יתקיים שוק ססגוני לעידוד צרכנות אקולוגית נבונה, עם ספרים, ביגוד, משחקים ועוד. בנוסף לכל זאת מחוץ לקמפוס תתקיים פעילות התנדבותית במסגרתה ישפצו את "קו לחיים" בנחל בקע ויקיימו פעילות בבית אבות.

מיקום: ביאליק 56, (רחבת הדשא בכניסה למכללה).

שעה: 16:00-19:30

-

במכללת קיי לא מסתפקים ביום אחד  

מה בתכנית?  במכללת קיי החליטו שיום אחד זה לא מספיק ועל כן יקיימו שבוע המעשים הטובים. החל מהיום (ראשון 11.3) ועד יום שישי (16.3). במהלך השבוע יאספו סטודנטים אוכל מהשוק במסגרת 'סלק' – סטודנטים למען הקהילה, בנוסף יאספו מוצרים מכל מי שחפץ לתרום ואף יקימו יחד עם זכרון מנחם דוכן תרומות שיער.

מיקום: 3 מוקדים שונים בתיאום עם רכזת ההתנדבות במכללה – חן קריספל 054-8309016

-

הפעילות הענפה שמתקיימת במסגרת יום זה בבאר-שבע הנה בהובלה של אגפי הרווחה והשירותים החברתיים, משאבי אנוש,  החינוך והאחזקה בעיריית באר-שבע בשיתוף עם כלל אגפי העירייה, ועדת ההתנדבות, חברת "כיוונים", ארגון רא"ם, עמותות "עמך" ו-"שרדנו כדאי לחיות", הקרן לניצולי שואה  וגופים רבים נוספים.

כזכור, יום זה נוסד לראשונה על ידי עמותת "רוח טובה" במטרה לקדם את רוח ההתנדבות, הערבות ההדדית והנתינה בישראל.

מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית באר שבע, אתי כהן: "באר-שבע התברכה בהון אנושי מופלא המייחד את זמנו ומרצו למען האחר. זכות וגאווה גדולה יש לנו בעיר הזאת של כ"כ הרבה אנשים שבחרו בנתינה, בערבות ההדדית כערך מנחה מתוך תחושת שליחות ".

מלבד כל הפעילויות המאורגנות, כל אחד מאתנו יכול פשוט מאוד לתרום באופן עצמאי ופרטי, לעשות מעשה טוב ולו הקטן ביותר. בין אם סיוע לשכן, תרומת שיער לחולים, תרומת דם, תרומת בגדים ועוד פשוט תעשו מה שביכולתכם, העיקר שתעשו טוב !

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('89c6f2df-98ab-4f93-8201-24e461749248','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה