"נשים למען נשים": המיילדות מסורוקה כמו שלא הכרתן

$(function(){setImageBanner('ead6b8d0-958f-49c7-98de-eb31ff066a89','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

במסגרת פרויקט צילומים מיוחד לרגל יום האישה הבינלאומי, צולמו נשות החטיבה למיילדות וגניקולוגיה של בי"ח סורוקה וסיפרו על עשייתן היומיומית. קבלו הצצה לעולמן של הנשים מסורוקה

הנשים במרכז סבן למיילדות בבית החולים סורוקה עוסקות יום-יום ושעה-שעה בטיפול בנשים אחרות. לכן, לקראת יום האישה הבין-לאומי שחל ממש היום, ערכו בבית החולים פרויקט צילומים מיוחד בו חלק מנשות החטיבה למיילדות וגינקולוגיה צולמו בסביבת עבודתן. כל אחת מהן שיתפה גם בתפיסת עולמה שמנחה אותה בעבודת הצוות ועם מטופליה ובחזון שלה. בפרויקט נחשפו נשים מכל התחומים במרכז סבן, החל ממנהלות המחלקות, ועד לנשים במעבדות הפוריות, בתחום הסיעוד, התפעול וחדרי הניתוח. כל אחת עם הסיפור שלה והדרך בה היא רואה את עולם הרפואה והטיפול בזולת. סיפוריהן מעוררים השראה ובמיוחד לכבוד יום האישה, הגיע הזמן שנכיר קצת יותר לעומק את הנשים החזקות שעומלות ללא הפסקה במטרה לטפל באחרים.

ד"ר אסנת וולפיש, מנהלת יולדות ה'. צילום: אדווה שלהבת ברזילי

ד"ר אסנת וולפיש, מנהלת יולדות ה'

"כרופאה אני מאמינה שעלינו להתמסר למקצוע ללא פשרות מתוך תחושת שליחות וזכות לטפל באנשים אחרים. השליחות הזו מחייבת אותנו למצוינות מקצועית ויושרה פנימית .כאשה אני מאמינה שמוטל עלינו יותר, מעצם העובדה ששוויון ההזדמנויות פתח בפנינו שערים אך גם העמיס עלינו ציפיות. עם כל הקושי - אנחנו יכולות לאתגר הזה!".

ד"ר איריס הר-ורדי, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

ד"ר איריס הר-ורדי, מנהלת המעבדה לפוריות והפריה חוץ גופית

"המוטו שמנחה אותי בחיים הוא מצוינות; מה שאתה עושה תעשה הכי טוב. ברוח זו פועלת המעבדה לפוריות והפריה חוץ גופית. נפלה בידי הזכות לעסוק במקצוע מאתגר שמטרתו ליצור חיים ולעזור לזוגות חשוכי ילדים להקים משפחה. תפקידנו במעבדה ליצור תנאים מיטיבים לגידול עוברים ושמירתם תחת השגחה ובקרה 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. המעבדה מספקת שירות של בדיקות זרע והזרעות תוך רחמיות, שאיבת ביציות והחזרת עוברים לרחם, הקפאת והפשרה של עוברים, שירותי הקפאת זרע וביציות למטופלים אונקולוגיים ולנשים המעוניינות בשימור פוריות. בעיסוק היומיומי שלי אני משלבת קליניקה, מחקר והוראה. אני מאמינה שהמחקר מוביל אותנו למצוינות בתחום ואת ההוראה אני רואה כשליחות בהקניית ידע והכשרת סטודנטים להישגיות. בחזוני היחידה שלנו מהווה מרכז מוביל המספק שירותי פוריות לכלל תושבי הנגב בכל התחומים הקשורים לפוריות. לראות את האושר על פני הזוגות נותן לי סיפוק אדיר ותמורה מחממת לעבודה הקשה שלנו".

ד"ר איריס שהם, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

ד"ר איריס שהם, רופאה בכירה בחדר הלידה במרכז סבן למיילדות ומ"מ מנהל יולדות ד'

"בעיני החלוקה למגדר היא שולית. אני בוחנת את הסובבים אותי על פי מה שהם- בגישה, בכישורים, באכפתיות, ללא קשר למגדרם. וכך אני מרגישה גם שמקבלים אותי. במהלך חיי הרפואיים אני עושה כל שביכולתי כדי להעניק לכל מטופלת שלי הרגשה שהיא המטופלת היחידה וכל העולם עצר מלכת

עבורה. זוהי זכות עצומה להיות חלק מתהליך כל כך עוצמתי ושמח כמו לידה של בן אנוש חדש. כל בוקר אני קמה עם חיוך ענק לקראת העבודה המדהימה בה זכיתי לעבוד".

מאשו סלומון, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

מאשו סלומון, מנהלת סיעוד במחלקה ליולדות ב'

"נשים עוצמתיות הן נשים שמאמינות בעצמן ואינן מחפשות סיבות למה לא, אלא מוצאות את כל הדרכים למה כן. טיפוח ההון האנושי, האהבה למקצוע, שותפות, שקיפות ועבודת צוות טובה זהו מתכון להשגת ייעדים להובלה ולמצויינות. עם תקשורת טובה, אמפתיה, הכלה ושיח אפשר לפתור כל בעיה הן בפן האישי והן בפן המקצועי. אני מאמינה שחשוב מאד לאמץ את הגישה האופטימית ולהסתכל על חצי הכוס המלאה, במיוחד ברגעים שהם פחות מוצלחים".

ד"ר גלי פריאנטה, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

ד"ר גלי פריאנטה, רופאה בכירה במחלקה לנשים א'

"יש לי זכות גדולה להיות אישה שהיא רופאת נשים. בתחושה שלי - במפגש הרפואי עין בעין, אישה לאישה, מוצאים גם הידע, גם ההבנה וגם הכוח לתת את הטיפול הראוי ביותר למטופלות שלנו".

ד"ר שימרית יניב סלם, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

ד"ר שימרית יניב סלם, רופאה בכירה במחלקה לנשים א'

"בתור נשים רופאות, ובמיוחד בתור רופאות של נשים, חלק מהתפקיד שלנו הוא להיות קול עבור מי שלא ניתנת להן. האפשרות להשמיע את קולן בחברה שלנו".

רויטל אוחנה, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

רויטל אוחנה, מנהלת תפעול החטיבה למיילדות וגינקולוגיה

"לכאורה עבודה בסקטור המינהל אינה נוגעת באופן ישיר במטופלת, אולם אצלנו המתנה הגדולה ביותר היא האופצייה להיות קרובה למטופלת-יולדת, בממשקים רבים. הצוות המסור במשרד חטיבה למיילדות וגינקולוגיה מטפל בקרוב ל 30,000- אשפוזים בשנה, ונותן מענה הן לצוות הרפואי והן למטופלות . זכות ענקית להיות חלק מצוות חטיבה ענק שמטרתו יצירת, קבלת והענקת חיים".

לאילא סאנע, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

לאילא סאנע, מיילדת בחדר הלידה במרכז סבן למיילדות

"ב- 5 שנות עבודתי בסורוקה יילדתי לא מעט נשים. כל אחת מהן עולם ומלואו. חוויית הלידה מביאה עימה העצמה מיוחדת שרק נשים לנשים תוכלנה להבין. אני נרגשת להיות חלק מהתהליך הזה עבור הנשים. צוות המיילדות בחדר הלידה בסורוקה הן מקצועיות, איכותיות ובעלות ניסיון רב ומובילות בתחומן. גאה להיות אחת מהן".

פרופ' טלי זילברשטיין, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

פרופ' טלי זילברשטיין, מנהלת חדר ניתוח נשים

"המשמעות של להיות רופאה אישה היא לקיים במקביל; עיסוק ברפואה קלינית, מחקר אקדמי מדעי ומשפחה. אני מאמינה ששוויון בתחומי הניהול הרפואי, מעבר להיותו בעל ערך גבוה לקידום האישה, הינו בעל יתרונות שלא יסולאו בפז למטופלים ולמערכת".

זיווית וורצמן, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

זיווית וורצמן, עובדת סוציאלית ביחידה להפריה חוץ גופית

"אני מאמינה במשפחה כמקור כוחו של הפרט. ביסוס נכון של יסודות משפחתיים בריאים מתחיל בשלבים הראשוניים, עוד בחלום על זוגיות ובית, עוד לפני שהזרע פוגש את הביצית... כשמתעוררים קשיים בתחום הפוריות התחושה לעיתים קרובות היא קשה ומלווה בתהליכים מורכבים מבחינה

פסיכולוגית, זוגית וחברתית. הייעוד המקצועי שלי הוא להיות שם עבור אותם זוגות כשמתעוררים קשיים והחוויה היא שהחלום מתנפץ ונשבר..."

מוניק אטיאס, צילום: אדווה שלהבת ברזילי

מוניק אטיאס, מנהלת סיעוד בחדר הלידה, מרכז סבן למיילדות

"כאישה, כאם וכמיילדת, אני מחוייבת להעניק ליולדות חוויה מעצימה ותומכת ככל שניתן בחדרי הלידה. צוות חדר לידה פועל לילות כימים לטובת נשות הנגב ליצירת חוויה ואווירה תומכת בלידה, בה אנו רואים אותך היולדת והתינוק במרכז. צוות חדרי הלידה בסורוקה, בעל הניסיון הגדול בישראל, קשוב לצרכיה ולרצונותיה של היולדת ועושה כל שניתן כדי לייצר עבורה חוויה מעצימה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('6fd309e3-7211-429e-97f9-a9c42d8ced76','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה