יש אליפות: נבחרת הרובוטיקה יוצאת לבוסטון!

$(function(){setImageBanner('5e98f76d-0bc1-4ee9-a54a-6b8548caf59a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

קבוצת הרובוטיקה הדרומית ממרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, גברה על 40 נבחרות מכל רחבי הארץ, וזכתה במקום הראשון בפרס ההשראה היוקרתי באליפות ישראל לרובוטיקה. בחודש הבא ימריאו 15 חברי וחברות הקבוצה לייצג את מדינת ישראל באליפות העולם ברובוטיקה שתתקיים ביוסטון, ארה"ב

יש אליפות: לאחר חודשים ארוכים של הכנות ועבודה מאומצת, זכתה נבחרת הרובוטיקה ממרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע באוניברסיטת בן-גוריון בנגב במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה הארצית FTC First Tech Challenge) ) ותמריא בקרוב לייצג את ישראל באליפות הבינלאומית ביוסטון, ארה''ב. הקבוצה הדרומית גברה על 40 נבחרות מכל רחבי הארץ וקטפה את פרס ההשראה היוקרתי (Inspire award)  המעיד על מצוינות בכל ההיבטים- תפקוד הרובוט, מקצועיות הקבוצה, ידע וערכים. הפרס מקנה כרטיס כניסה לאליפות העולם ברובוטיקה, אשר תתקיים ביוסטון טקסס שבארה"ב, בחודש אפריל הקרוב.

נבחרת הרובוטיקה ממרכז חוסידמן במהלך התחרות. צילום: FIRST ISRAEL

קבוצת "Mish Mash  #12016" ממרכז חוסידמן באוניברסיטה משתתפת בשלוש השנים האחרונות בתחרויות ומורכבת מ-15 תלמידים ותלמידות בכיתות ט'-יב' מאזור באר שבע והדרום. הקבוצה המגוונת מתאפיינת ביכולת טכנולוגית גבוהה,  יצירתיות, מחויבות,  ונחישות רבה להצליח. בתחרות שהתקיימה בהיכל רוממה בחיפה, התמודדה הקבוצה  עם אתגרים טכנולוגיים שונים המשלבים בתוכם יצירתיות, יכולות הנדסיות ועבודת צוות. במוקד התחרות: תכנון ובניית רובוט שמטרתו סידור קוביות בתוך מסילות, התאזנות על משטח לא יציב והעברת חפץ מעבר לגדר בזמן הקצר ביותר.

את הקבוצה מלווים מטעם מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע  בהנהלת ד"ר ציונה אלקיים, שני מנטורים בוגרי המחלקה להנדסת מכונות באוניברסיטת בן-גוריון אביעד בן זקן וגילת מלכה וארבעה מתנדבים נוספים.  חברי הנבחרת לא מתכוונים לנוח על זרי הדפנה ובימים אלו הם מתחילים להתכונן במרץ לתחרות הבינלאומית שתתקיים באמצע  חודש אפריל 2018. כחלק מלוח הזמנים הצפוף והאינטנסיבי לקראת התחרות, חברי הקבוצה מתמקדים בפיתוח של הרובוט, כדי שיעמוד באתגרים שיוצגו לקבוצה בתחרות וכן על גיוס תרומות למימון הנסיעה וההשתתפות בתחרות.

זהו לא ההישג הראשון של הקבוצה שבשנה שעברה נבחרה לייצג את ישראל באולימפיאדת הרובוטיקה הראשונה First Global Challenge שנערכה בוושינגטון, שם זכו חברי הנבחרת  במקום הרביעי מבין 160 משלחות נבחרות מרחבי העולם.

קפטן הקבוצה, ניב פרץ, סיכם את התחרות בסיפוק: "הייתה לנו תחרות מדהימה, ספורטיבית ומלאה חוויות. אנחנו מאוד שמחים על ההישגים שלנו, במגרש עם הרובוט ובזכייה בפרס ה- inspire, ושואפים להצליח גם בתחרות העולמית".

מנטורית הקבוצה, גילת מלכה: "השנה הצבנו לעצמנו יעד לא רגיל-להתחרות ברמה בינלאומית ולהיות הטובים ביותר. משוכה אחת עברנו, כאשר ניצחנו את האליפות הארצית, כעת אנחנו מסתכלים קדימה וחושבים על כל השיפורים שניתן לעשות כדי להתקרב ליעד שלנו".

נבחרת הרובוטיקה ממרכז חוסידמן. צילום: FIRST ISRAEL

מרכז חוסידמן לנוער שוחר מדע מרכז את כל פעילויות הנוער באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. המרכז מציג מגוון פעילויות לנוער - החל מתכניות חשיפה חד פעמיות ועד תכניות עומק לתלמידים מצטיינים במיוחד. המרכז פועל מתוך אמונה כי למידה מדעית איכותית ברמה הגבוהה ביותר ובגישה של מצוינות, מעודדת את בני הנוער להמשיך בתחומים אלו גם בעתיד, לקשור את עתידם בלימודים אקדמיים באוניברסיטה ולהוות מודל לחיקוי וקבוצת איכות מובילה בקהילה.

פעילות הקבוצה ונסיעתה לתחרויות מתאפשרת הודות להירתמות ותמיכת נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי; קרן דניאל של משפחת חוסידמן; ראש העיר ב"ש, רוביק דנילוביץ'; סגנית ומ"מ ראש העיר ב"ש ומחזיקת תיקי החינוך והרווחה, ד"ר חפצי זוהר; תכנית מצוינגב- הרשות לפיתוח הנגב והמשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ומנכ"ל קרן רש"י.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('62bad9d0-badf-4a25-b87d-5fdf56a95f15','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה