אלה קווי התחבורה הציבורית הגרועים בדרום

$(function(){setImageBanner('96799406-7137-4436-913b-cce565aacd25','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

כל מי שמשתמש בתחבורה הציבורית וודאי נתקל פעם באיחורים, אי עצירה בתחנה או אי הגעה כלל. בשל כך ארגון צרכני התחבורה הציבורית החליטו לאגד את כלל הקווים הבעייתיים לרשימה אחת. האם גם אתם נוסעים באחד מהקווים הגרועים בדרום?

אל ארגון צרכני התחבורה הציבורית מגיעים אלפי תלונות ציבור על התנהלות לקויה של קווי התחבורה הציבורית, כמו: אי הגעה בזמן, אי הגעה בכלל, צפיפות, מושבים מלוכלכים, אי עצירה בתחנה, תדירות נמוכה ועוד. מדי שנה מציג הארגון לוועדת הכלכלה בכנסת דוח אודות כלל תלונות הציבור בנושא.

צילום ארכיון: שירלי שרגני

 

מהדוח שהוגש לוועדת הכנסת, עולה כי 55% מפניות הציבור נוגע לליקוים המהווים הפרת תנאי רישיון של מפעילי התחבורה הציבורית. ובזאת נכללות עברות הנוגעות לאיחורים, אי ביצוע נסיעות ודילוגים על תחנות. בנוסף לכך 35% תלונות נוגעות לשירות לקוי או חסר וחווית נסיעה לא נעימה. הייתר 10% הם דיווחים על מידע שגוי או חסר, בעיות תשלום וליקוים בתשתיות.

על פי לשון הדוח, ארגון צרכני התחבורה הציבורית מפנה אצבע מאשימה למשרד התחבורה שאינו פועל כמצופה מרגולטור: "משרד התחבורה אינו מבצע כראוי את תפקידו כרגולטור ואינו מטפל בבעיות היסוד המונעות את שיפור השירות, כגון התמודדות עם מחסור של 3,500 נהגים, הצורך בהוספת נתיבי תחבורה ציבורית והרחבת האפשרות לעלייה מכל הדלתות".

ומה באשר למצב התחבורה הציבורית בדרום?

באשר לתלונות על התנהלות התחבורה הציבורית בדרום עולה מהדוח, כי עיקר התלונות נוגעות לאוטובוסים יותר מאשר רכבות. ובזאת נכללים: קווי חברת מטרופולין: קו 58 בין ירוחם לבאר שבע, קו 380 בין באר שבע לתל אביב וקו 377 מבאר שבע לראשל"צ, בהם עיקר התלונות נוגעות לאי ביצוע נסיעות, איחורים ותדירות נמוכה.

בנוסף לכך, קו 70 מבאר שבע לשגב שלום: בו איחורים רבים ואי ביצוע נסיעות. וקו 65 המשמש חיילים רבים מבאר שבע למצפה רמון, ועל אף זאת מתרחשים בו דילוגים רבים על תחנות, תדירות נמוכה ואיחורים על בסיס קבוע. עוד עולה מהדוח כי: "לפי נתוני משרד התחבורה ב-50% מהרשויות המקומיות היצע השירות קטן בחצי מההיצע במרכזי המטרופולינים, שגם הוא אינו מספיק" .

צילום מסך

גיל יעקב מנכ"ל ארגון "15 דקות" במסר למשרד התחבורה: "אנו מצפים ממשרד התחבורה להוסיף באופן מיידי שירות בקווים עליהם הציבור מדווח, לפרסם את פירוט תלונות הנוסעים המגיעות אליו, לקיים בקרה אלקטרונית על המפעילים, ולפתח קווים מהירים לאזורי התעסוקה שבהם חסר שירות, על פי דיווחי הנוסעים". כפי שאמר במסגרת ראיון ל-ynet.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה

"בישראל פועלים עשרות אלפי אוטובוסים וקרוב ל-500 רכבות המסיעים מדי יום יותר משני מיליון נוסעים. חברות בקרה של משרד התחבורה בוחנות מדי יום ובכל שעות היממה את עמידת חברות התחבורה הציבורית בתנאי הרישיון ובפרמטרים שנקבעו על ידי המשרד. כל חריגה מהם מטופלת במלוא החומרה, כולל הטלת קנסות בגובה של עשרות מיליוני שקלים בשנה".

כמו כן הוסיפו כי: "בשנים האחרונות משרד התחבורה העמיד את נושא התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות של המשרד ואף הוקמה רשות ארצית שנועדה לקדם את התחבורה הציבורית בישראל לרמה המקובלת במערב. מדובר בין השאר בגידול ניכר של השירות באזורים נרחבים בארץ, שילוב טכנולוגיות מתקדמות, הוזלה של עשרות אחוזים במחירי הנסיעה ועוד פעולות רבות שכבר בוצעו".

צילום ארכיון: ג'ולי אושר כהן

 

בתגובה ישירה לנתונים שהציג ארגון "15 דקות" ענו ממשרד התחבורה: "הנתונים של ארגון '15 דקות' אינם מייצגים כלל את תמונת המצב הכללית של התחבורה הציבורית. מחקרים מקצועיים, כמו של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וכן נתוני הנסיעות הנאספים מידי יום, מעידים על שביעות רצון גוברת של הנוסעים משירותי התחבורה הציבורית ועל עלייה ניכרת במשתמשים בה.

עוד הוסיפו כי הם עובדים על שדרוג התחבורה הציבורית בכדי להגיע לרמה המקובלת באירופה: "משרד התחבורה ממשיך לפעול להשלמת רשת תחבורה ציבורית מהירה ויעילה בכל הארץ והקמת מערכות הסעת המונים במטרופולינים הגדולים. בתוך מספר שנים עם השלמת רשת רכבות קלות והשלמת שדרוג מערכות ההסעה של התחבורה הציבורית נגיע לרמה המקובלת באירופה".

מחברת מטרופולין לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e362f290-455c-4a2b-9c2c-888fd47ed5ce','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה