לכבוד יום המשפחה: בואו להיות משפחה אומנה לילד

$(function(){setImageBanner('15f179fc-5100-4c3f-acce-316fa4c90678','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33743,'Image','');})

יום המשפחה הוא יום מיוחד בשנה שבו אנו עוצרים לרגע ומודים לסביבה שעוטפת אותנו, למקום הבטוח והמוכר לנו שאליו אנו חוזרים מדי יום, הבית המשפחה. יצאנו לשמוע על משפחה מסוג קצת אחר ומיוחד – משפחת סאמיט

מכון סאמיט, מכון השירות למשפחות אומנה הפועל בבאר שבע, הוא מקום מיוחד במינו, אליו פונות משפחות שמחליטות לקבל לחייהן ילד נוסף ולהרחיב את התא המשפחתי שלהן.

מן הצד השני הוא מאגד בתוכו ילדים בסיכון שמשפחתן הביולוגית אינה יכולה בזמן הנתון לגדל אותם מסיבות רבות ושונות. על כן תפקידו של מכון סאמיט הוא לחבר בין המשפחות שמעוניינות להיות משפחות אומנה, לבין ילדים שצריכים את המסגרת המשפחתית העוטפת שתגדל אותם עד שיוכלו לשוב חזרה אל משפחתן הביולוגית.

איור אילוסטרציהמי שתסביר לנו כיצד התהליך הרגיש והמורכב של החיבור בין המשפחות לילדים עובד, היא מירה ורקר, מגייסת משפחות אומנה וקשרי חוץ. מירה היא הגורם ראשוני אליו מגיעות משפחות המעוניינות לשמש כמשפחות אומנה. והיא גם זו שמלווה את אותן משפחות וילדים לאורך כל הדרך, בכל דבר שהם צריכים יחד עם גורמים מקצועיים נוספים מסאמיט.

כיצד אתם מגיעים אל ילדים שצריכים אומנה?

אנחנו עובדים באופן צמוד עם שירותי הרווחה, הם מעבירים אלינו את הפניה על פי צורך של כל ילד ואנחנו יודעים לפי הנתונים שאנחנו מקבלים מה אנחנו צריכים לחפש לו, איזו משפחה הכי תתאים לו והיכן הוא יגדל בצורה הכי טובה שיש.

מה התהליך שעוברים כדי להיות משפחת אומנה ?

ישנם מספר שלבים: תחילה המשפחה פונה אילנו ומביעה התעניינות להיות משפחת אומנה, אנחנו לוקחים פרטים ומבצעים סינון ראשוני. לאחר מכן אם אנחנו מוצאים שזה מתאים מתחילים בתהליך. ההורים מגיעים אלינו לפגישה ראשונית עם עובדת סוציאלית שמתמחה בבדיקת משפחות. הפגישה השנייה והשלישית מתבצעת בבית המשפחה יחד עם הילדים שלהם, בכדי לבדוק התאמה גם מבחינת הילדים ולוודא שכלל המשפחה מתאימה להיכנס לפרויקט של האומנה.

לאחר מכן צריכים להביא תעודת יושר מהמשטרה ואישור על עבר נקי מכל הקשור לעבירות מין כמובן. לאחר מכן יש קורס הכנה שנקרא במה – בחירה, מיון, הכשרה. אורכו של הקורס הוא יומיים במסגרתו אנו מבצעים דינאמיקה קבוצתית ומספקים למשפחה מקסימום אינפורמציה והכנה שאנחנו יכולים לתת לקראת קליטת ילד אומנה. למשל: אנחנו עובדים על מקרים אפשריים ובודקים איך פותרים אותם. בכל השלבים כמובן מעורבים אנשי מקצוע מתאימים בכדי לסייע בכל הנדרש הן למשפחה והן לילדים.  

חשוב לי להבהיר ולציין: כל משפחה נכנסת למאגר רק לאחר אישור של משרד הרווחה.

כל התהליך הזה אורכו כ-3 חודשים, הזמן שלוקח מרגע סיום התהליך ועד שילד מגיע למשפחה הוא לא מוגבל, יכול להיות שנה יכול להיות פחות, הכל תלוי בצורך של ילדים להיות במשפחת אומנה כמובן וביכולת המשפחות שסיימו את התהליך בהצלחה.

איור אילוסטרציה

זכור לך סיפור מרגש שאת רוצה לשתף?

יש סיפור מרגש במיוחד, על תאומות שממש לא רצינו להפריד ביניהן, התאמצנו למצוא להן משפחת אומנה שתוכל ותסכים להכיל ולקבל את שתיהן. ותוך כדי חיפושים אני מקבלת טלפון מאישה מדהימה שמתעניינת בתהליך האומנה. ואני לא יודעת להסביר את התחושה הזאת, אבל מיד ידעתי שהיא זו שככל הנראה תתאים.

כיוון שצריך לעבור תהליך ושלבים רבים עד להחלטה האם האומנה מתאימה, לא קבעתי מיד אבל הרגשתי צורך לשאול אותה האם היא רואה אופציה להיות משפחת אומנה לתאומות בנות חצי שנה, וללא היסוס אני מקבלת את התשובה כן! כמובן שמיד התחלנו בתהליך המקובל עם תקווה גדולה, וזה אכן הצליח היא לקחה את התאומות כאומנה והן עד היום איתה.

לכל מי שמעוניין לקבל פרטים נוספים מוזמן ליצור קשר:

טלפון: 08-6654292

אתר: https://www.summit.org.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('21d5f1ee-2794-46ba-ba07-b3db57dce9ec','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33745,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה