3 חודשים של טרור בסניף "ארומה" בביג: "ארצח אותך! אין לי בעיה לשבת בכלא!"

$(function(){setImageBanner('45ba4414-f021-4d40-89fe-b1067d13e29b','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

תושב תל שבע השליט טרור על עובדי סניף "ארומה" בביג בבאר שבע במשך שלושה חודשים, כשהוא דורש קפה בחינם, מאיים על הבעלים, תוקף את העובדים ואף מטריד מינית את אחת העובדות. רק לאחר שלושה חודשים בהם חששו העובדים להתלונן, הוא נעצר והוגש נגדו כתב אישום.

סניף "ארומה" במרכז "ביג" בבאר שבע ידוע כבית קפה הפועל 24 שעות ביממה, ופועל בשיטת "שלם וקח". את הסניף נוהגים לפקוד רבים מתושבי באר שבע והסביבה בכל שעות היממה. אלא שאחד מתושבי היישוב הבדואי תל שבע, החליט להשליט טרור על עובדי סניף "ארומה" בביג, ובמשך שלושה חודשים איים, תקף ואף הטריד מינית את עובדי המקום. התנהגותו כללה דפיקות על הדלפק, איומים על המנהל וגם זריקת כיסאות וחפצים נוספים לעבר העובדים. לאחרונה הוא נעצר והיום הוגש (רביעי) נגדו כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

הנאשם גרם לעובדים לחשוש לחייהם, ובהתנהגותו גרם למבקרים לעזוב. צילום אתר ארומה

פרקליטות מחוז דרום (פלילי), באמצעות עו"ד רננה לוי, הגישה היום לבית משפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יונס אבו עסא, תושב תל שבע כבן 30 בעבירות רבות של סחיטה באיומים, סחיטה בכוח, פגיעה בפרטיות, איומים והטרדה מינית בגין התנהלותו של הנאשם משך תקופה של כ-3 חודשים במהלכה הטיל מורא וטרור על עובדי סניף "ארומה" בביג בבאר שבע, לאחר שנהג לפקוד את המקום באופן קבוע. כתב האישום מפרט עבירות רבות שביצע, במהלכן איים ותקף, ולמעשה גרם לעובדי ארומה לחשוש לחייהם.

"את לא יודעת מי אני?! ; "אני אין לי בעיה לרצוח ולשבת בכלא"

לפי האישום הראשון, בחודש אוקטובר הגיע אבו עסא לסניף "ארומה" בביג ודרש מהעובדת במקום שתכין לו קפה. המתלוננת סירבה ודרשה כי ייגש לקופה לשלם. בתגובה זרק עליה אבו עסא שטרות וכסף ואמר לה "את לא יודעת מי אני?". מנהל הסניף החליט להרגיע את הרוחות והכין לו קפה למרות התנהגותו. אבו עסא המשיך להגיע לסניף "ארומה" מדי יום, לשהות בו שעות ארוכות בעיקר בערבים ובלילות. שם לקח קפה ומים מבלי לשלם, צעק, דפק על הדלפק והתפרע בסניף. לעיתים גרם הנאשם ללקוחות מזדמנים לעזוב את הסניף בשל התנהגותו. כך לפי כתב האישום.

כמו כן צעק אבו עסא על מנהל הסניף כי "עובדיו אינו נותנים לו כבוד". המנהל שחשש מהתנהגות הנאשם הנחה את העובדים למלא את מבוקשו. המנהל דיבר מספר פעמים עם אבו עסא וביקש ממני להפסיק את התנהגותו. הנאשם בתגובה לא הסכים ואמר לו באחת הפעמים "אני אין לי בעיה לרצוח ולשבת בכלא". הנאשם המשיך בהתנהגותו, לקח קפה ומוצרים נוספים ולא שילם עליהם, כך במשך 3 חודשים, הוא מאיים על עובדי המקום, שככל הנראה חששו להתלונן נגדו.

איים על עובדי המקום, זרק כיסא וכוס לעבר העובדים. צילום אתר ארומה

אני קונה אותך ושורף אותך בכסף"

לפי האישום השני, באחד המקרים שהגיע הנאשם לסניף, סירב אחראי המשמרת להכין לו קפה כי לא שילם. בתגובה זרק עליו הנאשם שטרות כסף ואיים עליו: באומרו "אני קונה אותך ושורף אותך בכסף". אחראי המשמרת החזיר לנאשם את השטרות וביקש ממנו לעזוב את הסניף. בתגובה אבו עסא הרים כסא והניפו לכיוון אחראי המשמרת. לקוחות אחרים ששהו בסניף הרחיקו את הנאשם החוצה. כ-10 דקות לאחר מכן חזר הנאשם אל הסניף ואמר לאחראי המשמרת כי חסרים 200 שקלים מהכסף. אחראי המשמרת טען כי החזיר לו את כל הכסף אך הנאשם איים עליו עד שלבסוף נאלץ העובד לתת לו 200 שקלים מכיסו כדי שיעזוב "קח ותעזוב אותי בשקט".

"אני ארצח אותך מה את חושבת שאני צוחק איתך?"

לפי האישום השלישי, בנובמבר 2017 פנה אבו עסא אל אחת העובדות והציע לקנות לה כלב מסוג פומרניאן, ששוויו אלפי שקלים. זו בתגובה דרשה ממנה להפסיק, אך הוא לא חדל. כעבור יומיים הוא חיכה לה בכניסה לסניף וכאשר העובדת נכנסה אמר לה "זה הדיבור בינינו?". המתלוננת ביקשה ממנו שיירגע ופנתה לשרת לקוח אחר שהגיע לקופה. בתגובה הנאשם נכנס לסניף וקילל את העובדת, הרים את ידו ואיים שירצח אותה: "אני ארצח אותך מה את חושבת שאני צוחק איתך?". העובדת נבהלה וזזה אחורה, אז ניסה הנאשם להכותה. אדם אחר שהיה במקום הוציא אותו החוצה בכוח.

עבו עסא לא חדל מהתנהגותו וחזר שוב ושוב אל הסניף. באחד המקרים ב-30 בדצמבר 2017, הגיע הנאשם לסניף בשעות הערב ודרש מהעובדת (עליה איים בעבר) להכין לו קפה, בזמן שהסניף עמוס מאוד. העובדת ביקשה ממנו שימתין והנאשם איים עליה ואמר "עד שלא יביאו לך בוקס את לא תירגעי".

לא שילם ולא המתין בתור. דרש קפה בחינם מהעובדות. צילום אתר ארומה

עבו אסא המשיך להטריד ולקלל את העובדת "חתיכת סתומה מפגרת, מטומטמת מה את לא מבינה שזה בצחוק". הוא המשיך לדפוק באגרופו על הדלפק מספר פעמים ונעץ מבטו בעובדת במשך עשר דקות, עד אשר עזב את הסניף. כעבור 20 דקות הוא חזר שוב ואיים על העובדת "יא חתיכת בת זונה את לא מבינה שאני ארצח אותך בסוף, עוד פעם תדברי את אלי ככה מול אנשים". הנאשם לקח כוס חרסינה וזרק אותה לעבר העובדת, הכוס התנפצה על מכונת הקפה. העובדת נבהלה מאוד, בכתה ועזבה את העבודה.

עקב אחריה עד הבית "הוא ירצח אותי!"

לאחר שיצאה מעבודתה נסעה העובדת ברכבה לביתה, אך הנאשם החליט לעקוב אחריה ברכבו. העובדת המבוהלת התקשרה למנהל הסניף בבכי ואמרה :"הוא ירצח אותי, הוא ירצח אותי". המנהל התקשר למשטרה. העובדת הגיעה סמוך לביתה בבאר שבע הנאשם חסם את רכבה באמצעות רכבו כך שלא תוכל להמשיך לנסוע. היא יצאה מהרכב ושאלה את הנאשם לפשר מעשיו. הנאשם בתגובה חיבק את המתלוננת בניגוד לרצונה, המתלוננת דחפה אותו והנאשם ביקש מהמתלוננת שתחנה את הרכב. אבו עסא יצא מרכבו עם אדם נוסף והעובדת החלה לצעוק לעברו שהיא מפחדת. הוא ביקש לדבר איתה ואמר לו כי השפילה אותו מול אנשים ולכן זרק עליה את הכוס. תוך כדי השיחה הורה הנאשם למתלוננת לא לענות לטלפון הנייד שלה שצלצל, כשעל הקו המשטרה. לבסוף ענתה העובדת לשיחת המשטרה וחששה לחייה, ולכן אמרה למוקדנית המשטרה שהכל בסדר. לאחר זמן מה עזב הנאשם את המקום.

"תשמור עליה, ילדה טובה"

אך בזו לא תמו מעשיו של הנאשם. הוא המשיך להטריד את אותה העובדת ואף לזרוק לעברה שטרות כסף בסניף "ארומה" באופן קבוע, כדי להשפיל ולבזותה. כמו כן, המשיך הנאשם לעקוב אחריה כשנסעה לביתה גם במונית, להציע שייקח אותה לביתה, וכאשר סירבה איים עליה "תזכרי שאת התחלת את זה". באחת הפעמים כשנסעה במונית לביתה, עקב הנאשם ברכבו אחרי המונית בה נסעה עצר את נהג המונית ברמזור ואמר לו שישמור עליה היא ילדה טובה. רק לאחר מסכת הטרדות, איומים ואלימות לבסוף התלוננו נגד הנאשם והוא נעצר לאחר שלושה חודשים של טרור. 

הנאשם הוא אסיר שהשתחרר ממאסר של 5 שנים ושבעה חודשים לפני כ-5 חודשים בגין עבירות פרוטקשן, נשיאת נשק, הפרעה לשוטר, נסיון לחבלה חמורה, איומים ודרישת נכס באיומים. בעברו גם עבירות פריצות לרכב, גניבה מרכב ואלימות. נגד הנאשם תלוי ועומד מאסר על תנאי למשך 18 חודשי מאסר שלא יעבור עבירת אלימות שהיא פשע ו-6 חודשי מאסר שלא יעבור עבירת עוון. כאמור, מאז השתחרר לפני כחמישה חודשים, חזר במהרה תוך שבועות ספורים לבצע עבירות אלימות חמורות, בין היתר איומים והטרדות של העובדים בסניף "ארומה" בביג, לשם הגיע כמעט מדי יום וישב שם שעות ארוכות. מעצר הנאשם הוארך עד תום ההליכים. בשל העונשים הקודמים העומדים כנגדו על תנאי, הנאשם ישלח ככל הנראה שוב מאחורי סורג ובריח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('1a034508-698d-4432-939d-9a033f492dda','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה