שדרות רגר הוא לא רק עורק ראשי לתנועה בעיר באר-שבע, אלא גם ציר לצדיו מוסדות ומוקדים אזרחיים כמו בית החולים סורוקה, אוניברסיטת בן גוריון, המרכז האזרחי ועוד. בעיר מטרופולין עתידית כמו באר שבע נדרשת גישה נוחה למוסדות הללו, ולכן בעיריית באר שבע יחלו בקרוב בפרויקט לשדרוג שדרות רגר, פרויקט בתמיכת משרד השיכון במסגרת הסכמי הגג.  

צילום הדמייה. עיריית באר שבע

הפרויקט יתבצע בשלושה שלבים. השלב הראשון צפוי להתחיל כבר בחודש יולי הקרוב, בקטע שבין צומת שדרות בן גוריון סמוך למרכז מורים לבין רחוב מונטיפיורי בשכונה א', והוא יימשך כשנתיים. במסגרת הפרויקט בשדרות רגר יוקצו שלושה נתיבי נסיעה כל כיוון, כאשר נתיב אחד יוקצה לטובת תחבורה ציבורית, וזאת כדי לעודד שימוש בתחבורה ציבורית על פני הרכב הפרטי.

עוד יכלול הפרויקט שדרוג של המרחב הציבורי לרבות הרחבת מדרכות, הצללה באמצעות עצים ואלמנט פרגולה ייחודי ראשון מסוגו בעיר, יצירת חזית מסחרית עם ערוגות גינון, מדשאות, פינות ישיבה מעוצבות, לצד מתחמי משחק, ספורט ופנאי, והוספת נתיבים לשבילי אופניים. נציין כי במסגרת העבודות יוחלפו גם התשתיות התת-קרקעיות כמו תשתיות מים, ביוב, חשמל ותקשורת. עלות הפרויקט מוערכת בכ-כרבע מיליארד שקלים.  

צילום הדמייה. עיריית באר שבע. מתוך עמוד הפייסבוק של רוביק דנילוביץ

צמתים חדשים, שיפוץ רחובות קיימים

במסגרת הפרויקט צפויים להיבנות צמתים חדשים וזאת במטרה להסדיר את התנועה לציר רגר. צומת ראשון יבנה בין שדרות רגר לבין רחוב לאונרד ברנשטיין, הסמוך למשכן לאומנויות הבמה ומתחמי המגורים הסמוכים בשכונה ב'. הקמת הצומת תאפשר גישה נוחה יותר לדיירי ומבקרי האזור. גם רחוב יצחק למדן, המקביל לשדרות רגר ומשיק לציר מצדה, יעבור שדרוג בדמות שני צמתים חדשים בקצותיו. צומת נוסף שיעבור פיתוח הוא במבואה המערבית לבית החולים סורוקה מכיוון שדרות רגר. מטרת השדרוגים והחידושים הינה להפוך את שדרות רגר לשוקקת חיים בדומה לערי מטרופולין בארץ ובעולם, כאלה הנשענות על תחבורה ציבורית.

כאמור, מתוך שלושת הנתיבים שיוקצו לנסיעה בכל כיוון בשדרות רגר, יוקצה נתיב אחד לטובת תחבורה ציבורית. בעיריה עובדים על שני פרויקטים נוספים לשדרוג מערך התחבורה בעיר, והם מוניות השירות והרכבת הקלה. עיריית באר שבע פנתה לאחרונה למשרד התחבורה בבקשה להוסיף 6 קווי מוניות שירות עירוניים ו-3 קווים בין עירוניים שיחברו את להבים, עומר ומיתר למטרופולין באר שבע, ובכך ישפרו את המענה התחבורתי לתושבי העיר, זאת במקביל לשדרוג תדירות האוטובוסים.

שדרות רגר

פרויקט נוסף שיראה אור בעשור הקרוב הוא הרכבת הקלה, וזאת במסגרת מערך הסעת ההמונים המתוכנן בשדרות רגר. תכנון הרכבת הקלה החל לאחרונה בעיריית באר-שבע בעלות פרויקט מוערכת בכ-3-5 מיליארד שקלים. הרכבת הקלה צפויה לפעול החל משנת 2025-2027. הרכבת הקלה לא תעבור רק בבאר-שבע, אלא תשמש כרכבת קלה פרברית שתחבר בין יישובי הלווין הסמוכים ובסיסי צה"ל למטרופולין באר-שבע. שדרוג ציר רגר, בצירוף הפרויקטים לשדרוג התחבורה הציבורית, עתידים לתת את המענה הדרוש לבנייה הגוברת ברחבי העיר ובשדרות רגר בפרט, שבעתיד הקרוב עתידה להכיל למעלה מ-2,000 יחידות דיור חדשות.

הדמיות: משרד צור וולף אדריכלי נוף. באדיבות עיריית באר שבע.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו