מפעל בעמק שרה סגר שעריו; עשרות עובדים נשלחו הביתה

$(function(){setImageBanner('b24e3eb8-0b47-4916-98f1-7d5a4350b7ab','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עשרות עובדי מפעל חברת "כוכב אלומיניום" בבאר שבע נשלחו לביתם ללא הודעה מוקדמת או הסברים, עם סגירת החברה בפתאומיות בשבוע שעבר. מתברר, שהכסף שהתחייבה להעביר קרן שקד לפני חודשים מספר לבנק, מעולם לא הגיע. מנכ"ל החברה איציק בן עזרא: "לצערי, אין לי תשובות לגבי עתיד העובדים והלקוחות"

ביום חמישי האחרון, נסגרה חברת "פ.א כוכב אלומיניום" ועשרות עובדיה נשלחו הביתה ללא משכורות וללא הסבר ממשי לגבי עתידם בחברה. החברה, שעוסקת במכירה, הפצה והתקנה של תשתיות אלומיניום ופרגולות, היא חברה ארצית שהסניף הראשי שלה ממוקם בקיבוץ יגור. סניפים נוספים נמצאים בנתניה, ביל"ו, תל אביב, פתח תקווה ואחד כאן אצלנו בבאר שבע בעמק שרה.

עמק שרה. צילום: בן שיףקשה לומר בוודאות מתי התחיל כל הסיפור, אך לתחושתם של עובדי הסניף בבאר שבע, שבחרו להישאר בעילום שם, ישנה תחושה חזקה שמקור הסיפור מתחיל לפני שלושה חודשים, אז נתבשרו שקרן השקעות חדשה בשם קרן שקד תשקיע 20 מיליון שקלים במפעל. "אז כלום לא היה נראה לנו חשוד" הם מספרים, "היום, בדיעבד, אנחנו מבינים שזאת הייתה ככל הנראה נקודת מפנה".

לפני כחודשיים ערכה החברה כנס לאדריכלים ולאנשי המכירות של החברה. דיברו שם על ההצלחות של שנת 2017 וציינו שמחזור החברה השנתי עומד 52 מיליון שקלים. בכנס צוין על יעדים לעתיד ואחת מאדריכליות החברה אף זכתה בהגרלה בחופשה במילאנו. כלום לא הכין את העובדים למה שעתיד להתרחש בעתיד הקרוב מאוד.

לא עבר זמן רב והחלו להישלח הודעות בקבוצות הווטסאפ השונות של העובדים על כך שהחברה נקלעה לקשיים כלשהם. מבירורים שעשו העובדים מול הנהלת החברה, נאמר להם שמדובר בעניין טכני, כעת כשהחברה מתנהלת כלכלית מול קרן ההשקעות. זה פחות או יותר, הרגיע את העובדים ואת חששותיהם.

בחמישי האחרון נסע אחד העובדים מבאר שבע במשאית לכיוון המפעל ביגור בנסיעה שגרתית למדי. בדרך קיבל העובד טלפון מחבריו ביגור שמנהל המפעל, איציק בן עזרא, הגיע על מנת לסגור אותו. נהג המשאית החליט לא להגיע ליגור, הסתובב וחזר למפעל בבאר שבע. כך בעצם גילו עובדי המפעל בבאר שבע על כך שמקום עבודתם נסגר.

זמן לא ארוך לאחר מכן, נשלחו העובדים בבאר שבע על ידי מנהל המפעל הביתה ובהמשך נתבשרו שנציגי בית המשפט הגיעו למקום והורו לסגור אותו לאלתר.

עמק שרה. צילום: בן שיףעד לרגע זה ממש, לא מורשים העובדים להיכנס למפעל. בפניות שלהם להנהלת החברה נאמר להם שהיא נמצאת ב"הקפאת תהליכים" ושכרגע לא ברור מה יעלה בגורלה. העובדים לא מכירים את מלוא הקשיים אליה נקלעה החברה, האם מדובר במשהו זמני ומה בעצם צופן להם העתיד.

נכון לרגע זה, אף עובד לא קיבל הודעה רשמית מגורמים בחברה והם ניזונים בעיקר משמועות. מעבר לכך, מדובר בחברה שמבצעת כחמש מאות פרויקטי בנייה בשנה ומקבלת סכומים גבוהים מאד על שירותיה. עשרות, אולי אפילו מאות לקוחות החברה ששילמו מקדמות על מוצרים ושירותים שטרם התבצעו, איבדו נכון לעכשיו את כל כספם, ורבים מהם פונים כעת עם הרבה תהיות לחברה, שפשוט משיבה את פניהם ריקים.

ממנכ"ל החברה איציק בן עזרא נמסר כי "קרן שקד שבעצם השקיעה בחרה ואמורה הייתה לסגור את החובות שלה מול הבנק, לא העבירה את הכספים שהתחייבה להעביר ועל חתך בית המשפט באחת את אשראי החברה והורה על סגירתה. נכון לעכשיו קיבלה קרן שקד הארכה מבית המשפט וניתן לה שבוע לנסות ולמכור את החברה ובכך למנוע את סגירתה. לצערי אין בידי תשובות בנוגע לעתיד הלקוחות ועובדי החברה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e055ca80-13b8-4a0a-9d16-bd3e6389fbe3','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה