סערה במועצת העיר: מפוני רחוב קפלן והסוחרים בשוק העירוני התפרצו בישיבה החודשית



ישיבות מועצת העיר השבועיות מתנהלות לרוב על מי מנוחות. לא כך היה בישיבה שהתקיימה אמש, בה נידונו מספר נושאים רגישים שאף הביאו את דיירי רחוב קפלן שיפונה ואת סוחרי השוק העירוני, התושבים הנמצאים בלב המחלוקת, למלא את היציע המיועד לציבור הרחב, זה שלרוב ריק מאדם

פינוי בניין המגורים בכיכר קפלן

הדיון במליאה נפתח בנושא הבוער של פינוי דיירי הבניין בכיכר קפלן שבשכונה א', שאמור לצאת לפועל היום. בפתח הדברים הסביר מהנדס העיר כי לאחר בדיקות רבות, אין מנוס מלפנות את הדיירים מפאת הליקויים החמורים שנמצאו, וכי המשך המגורים בבניין מהווה סכנת חיים של ממש. לדבריו, לאחר הפינוי יידרשו עבודות שיפוץ לבניין שיימשכו להערכתו עד כחצי שנה, ולאחריהן יוכלו הדיירים לשוב לביתם. ראש העיר רוביק דנילוביץ' אף הוסיף כי נעשים מאמצים רבים לתמוך כלכלית ולמצוא פתרונות דיור זמניים לדיירים המפונים, על אף שלא פירט באילו פתרונות מדובר.

תגובתם של השניים באשר לסוגיה, לא סיפקה ככל הנראה את אחת מדיירות הבניין, ששטחה בפניהם את התחושות והמשבר שחווים כלל הדיירים עם הפינוי: "אני מבקשת שתציל אותנו. אנחנו בצרה גדולה, מפנים אנשים עם ילדים, קשישים מהבית. מחדלים שנעשו בשנות החמישים והשישים ונבנו קומות ללא היתר. למה אני צריכה עכשיו לשלם את המחיר? כבר בפינוי אנחנו משלמים מחיר, אחר כך לא יודעים אם יהיה 'פינוי בינוי', לא יודעים כמה יעלה לנו השיפוץ. אין לי את כל הכסף הזה, מה אני עושה, לאן אני הולכת"?

למשמע דבריה הקשים של הדיירת, הבטיח ראש העיר לטפל פרטנית בכל דייר ואף מנה מספר של גורמים שנתרמו לעזרת הדיירים. כמובן שנעקוב אחר ההתפתחויות, אך בינתיים נדמה שהסוגיה המורכבת היוותה את יריית הפתיחה לבאות והכשירה את הקרקע לבאים בתור שלהם בטן מלאה על התנהלות העירייה.

השוק העירוני

בפתח הדברים התייחס ראש העיר לעובדה ש-49 שנות החכירה של שטח השוק העירוני הגיעו לקצן וכעת מתנהל דין הדברים בין עיריית באר שבע למשרד הפנים בנוגע להמשך חכירתו של השטח. לדבריו, לגבי שטחי מרבית בעלי העסקים בשוק, הצליחה העירייה להגיע להסכמה עם משרד הפנים, לגבי אלו שלא, הורה המשרד לפרסם מכרזים עליהם. דנילוביץ' מציין שלראשונה בישראל תגיש העירייה עתירה נגד משרד הפנים במטרה לאפשר לכל הסוחרים לאפשר את פעילותם. עו"ד אודי ערב שנכח בישיבה ומטפל בענייניים המשפטיים מטעם העירייה, אף הדגיש בפני הנוכחים כי כל מי שיש לו בעיות פרטניות מוזמן לפנות לבקשת עזרה ויענה עד כמה שייתכן מבחינה חוקית.

עד כאן דברי הנציגים מהעירייה, שנאמרו תוך שיושבי היציע מתחילים לתסוס. אחד מסוחרי השוק המתמודד עם חוב לעירייה וניכר ששמר לא מעט דברים בבטן, פנה לראש העיר ופרק את אשר ליבו, מה שיצר מהומה לא קטנה בישיבה: "בקדנציה הראשונה שלך רצתי בשבילך, עשיתי בשבילך" אמר והמשיך, "כשפניתי ללשכת ראש העיר לא קיבלו אותי, שלחתי מכתבים ואף אחד לא מזמין אותי. הייתי מדבר כבר עם הנשיא טראמפ והוא היה מקבל אותי, שמונה שנים מחכה לדבר איתך, אני לא מצליח לגמור את השבוע, אין לי מה לאכול".

ראש העיר, שניסה לשמור על אורך רוח לכל אורך הישיבה, כבר לא יכול היה שלא להגיב לתושב ודרש ש"לא יהלך עליו אימים". כמו כן הבטיח לכלל הסוחרים המעוניינים בכך, שיתקיים שיח ענייני בעניין השוק והפנה סוחרים עם בעיות פרטניות לגורמים המוסמכים בעירייה.

צילום: שרון טל

דו"חות החנייה

דווקא עם הנושא החשוב הזה, שהעלה לסדר חבר האופוזיציה משה ינאי, נרשמה רגיעה מסוימת במליאה. ינאי הציע להסדיר את מקומות חנייה לתושבים באזורים המועדים לפורענות. בתחילת השבוע התבשרנו לפי פרסום "דה מרקר" על כך שעירייתי באר שבע ממוקמת במקום הרביעי בארץ ברמת הפיקוח בחנייה בישראל. ובעוד ראש העיר מתגאה בכך שלמשחקי הפועל באר שבע אפשר להגיע בשאטלים במימון העירייה, תושבים רבים מוחים על הדו"חות הרבים המחולקים ברחבי העיר. לדבריו, במקרים רבים מגיעות אליו טענות שלאחר בירור, מתגלות כלא מוצדקות. אין ספק שמי שחונה שלא כחוק לא צריך להתפלא כשהוא מקבל את דו"ח החנייה. אך האם בעיר שמוקפת בכל כך הרבה שטחים פתוחים, באמת יש צורך בפיקוח כל כך נוקשה? האם באמת כפי שטוען חבר האופוזיציה משה ינאי, הפכו בעלי הרכבים בבאר שבע לפרה החולבת של העיר?

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה