מה זה בעצם אותו ממשק? מה הוא ייתן לנו כצרכנים? האם שוק הביטוח אכן משנה פנים והולך לעולם דיגיטלי כפי שמכוונת ומצהירה המפקחת על הביטוח דורית סלינגר?

ננסה להבין מהו הרעיון של ממשק הר הביטוח שהמפקחת על הביטוח מצהירה עליו כבשורה לציבור.

כיום, אדם המחזיק בביטוח רכב, דירה, בריאות או סיעוד המעוניין לדעת מה מכסה הביטוח שברשותו, היכן הוא מבוטח וכמה פרמיה חודשית הוא משלם, יכול לקבל את המידע ממספר גורמים:

א.      סוכן הביטוח-תהליך שיכול לקחת מספר ימים עד שהחומר יגיע.

ב.      חברות הביטוח- תהליך מסורבל עם זמני המתנה גבוהים.

ג.       רישום באתרי האינטרנט של חברות הביטוח-יש צורך להירשם למספר גדול של חברות, לזכור סיסמאות ולפענח את הנתונים.

ד.      שמירה על מסמכי הפוליסה המקורים- רוב האנשים לא עושים זאת, וגם במקרה שנשמרו המסמכים, הם לא יהיו תמיד העדכניים ביותר, לדוגמא הפרמיה החודשית קופצת בכל שנה.

יש לכם מושג כמה כסף הציבור בישראל מוציא בשנה על הביטוחים הנ"ל?  לפי נתוני האוצר מדובר על 63 מיליארד שקל בשנת 2015, מדובר בסכום אסטרונומי שיוצא מהכיסים שלנו, ואנחנו לא באמת מבינים מה רכשנו ומה זה מכסה אצלנו, וגם אלו שיותר מבינים מתעצלים לפעמים לעבור את התהליך של איסוף כל החומר שכיום הוא מסורבל ומתסכל.

המפקחת על הביטוח דורית סלינגר הבינה את הקשיים, וכפי שהקימו את  המיזם המבורך הר הכסף שנותן מענה דיגיטלי לכל עולם הפנסיוני,היא מצהירה שבתחילת 2017 יקום ממשק האינטרנט הר הביטוח שייתן מענה לכל עולם הביטוח.

הצרכן יקליד את מספר תעודת הזהות שלו, תאריך ההנפקה, יישאל מספר שאלות נוספות לזיהוי כגון האם הנפקת דרכון ב-3 שנים האחרונות? ואז בלחיצת כפתור יפרשו לפניו כל פוליסות הביטוח שהוא עשה במשך כל חייו, באילו חברות ביטוח, סוג הביטוח האם מדובר בביטוח בריאות או שמדובר בביטוח רכבת חיים או דירה, כמו כן תינתן האפשרות להיכנס לאתרים של חברות הביטוח ולהירשם לכל אחת ואחת מהן לצורך קבלת מידע מורחב יותר אודות פוליסות הביטוח שלו.

הר הביטוח הינו חלק מהחזון הדיגיטלי של המפקחת על הביטוח דורית סלינגר שמפרסמת מעל כל במה את הרצון שלה להגברת השקיפות דבר שיגרום להגברת התחרות ועל ידי כך להוזלת המחירים שהציבור משלם על הביטוחים, בנוסף,המטרהשל הנגשת המידע היא לגרום לאנשים להפסיק לרכוש כפל ביטוח דבר הגורם לצרכנים בישראללזרוק מיליוני שקלים בשנה לפח, תופעה שחייבת להפסק.

האם הממשק הר הביטוח שכאמור צפוי להופיע בתחילת 2017 יפתור את כל הבעיות וחוסר הבהירות של הצרכנים במוצרי הביטוח? התשובה היא שלילית, הממשק הזה לא ייתן מידע מהותי וחשוב כגון מה גובה הפרמיה החודשית על כל מוצר ומוצר, פרוט מורחב יותר של הכיסויים הביטוחים, האם יש בפוליסות החרגות שבו חברות הביטוח לא תשלם בעת תביעה וכן הלאה...

אך כפי שמשרד האוצר הקים את הר הכסף, אשר דומה מאוד להר הביטוח שתרם למודעות של הציבורלבדוק ולאתר אחר כסף פנסיוני אבוד, ובעקבות זה קמה "המסלקה הפנסיונית" שהיא פלטפורמה נהדרת המשלימה את המידע שהציבור מקבל מהר הכסף, כך כנראה יהיה בממשק הר הביטוח שיניע את התהליך הדיגיטלי המבורך.