בפיקוח ממשלתי: כ-500 דירות להשכרה ארוכת טווח יוקמו בשכונת רמות

$(function(){setImageBanner('5097f966-280a-4434-93fb-cc1d6a81288f','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

בכנס ארגון הקבלנים הפתיע ראש מטה הדיור את הנוכחים והכריז כי כ-500 דירות להשכרה לטווח ארוך יוקמו בבאר שבע במסגרת הסכמי הגג של בירת הנגב. ס. ר' העיר אל על: "חלון הזדמנויות מיוחד של באר-שבע והנגב" וגם: מה אומרים בכירי הקבלנים על שוק הדיור?

לפני כשבוע התקיים הכנס השישי של ארגון הקבלנים בנגב וירושלים, במעמד שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, ראש מנהלת הדיור הממשלתי, אביגדור יצחקי, רשם הקבלנים, אילן אליהו וראש מפלגת העבודה, אבי גבאי. בכנס נכחו חברי ארגון הקבלנים בנגב, מנכ"ל הארגון, צביקה ליבנה, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב, אלי אביסרור, מ"מ ר' עיריית באר שבע טל אלעל ומכובדים רבים נוספים.

בכנס נידונו סוגיות רבות הקשורות לתחום העסקים והנדל"ן, אך החידוש שהפתיע את הנוכחים הוא ההכרזה של ר' מטה הדיור אביגדור יצחקי, על פרויקט חדש בבירת הנגב. יצחקי הכריז בכנס כי בבאר שבע מתוכננות כ-500 דירות חדשות אשר יוקמו, בניגוד לפרסומים קודמים, בפלח "פסגת רמות" בשכונת בבאר שבע, וזאת במסגרי הסכמי הגג של בירת הנגב. הדירות יוקמו באמצעות החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וישמשו כדירות להשכרה לטווח ארוך.

הדמיית פרויקט השכרה ארוכת טווח בראשון לציון. צילום דירה להשכיר

שכירות במחיר מפוקח, אפשרות לסיים חוזה בכל שנה

במסגרת פרויקטים של "השכרה ארוכת טווח" הקרקעות משווקות ליזמים וקבלנים בתנאי שיהיה ניתן למכור את הדירות בשוק החופשי רק כעבור 20 שנות השכרה. במסגרת הפרויקט, 25% מהדירות בפרויקט מושכרות לבעלי אישור זכאות במחיר מופחת ב - 20% משכר הדירה בשוק החופשי, 75% מהדירות בפרויקט מושכרות לכלל האוכלוסיה בשוק החופשי. על התכנון, הביצוע והשכירות מפקחת הזרוע הממשלתית של "דירה להשכיר".

לפי התנאים המוגדרים באתר "דירה להשכיר", בדירות להשכרה ארוכת טווח מסגרת חוזה השכירות לדייר הינה 10 שנים, המורכבת מתקופת שכירות ותקופות אופציה, כאשר לשוכר קיימת אפשרות לסיים את השכירות בתום כל שנה. עדכון דמי השכירות הם עד 1% לשנה בלבד או בהתאם לעליית המדד. בדומה לפרויקטים בשוק החופשי נהנה השוכר מתחזוקה ורמת שירות גבוהה של חברת ניהול.

חלון הזדמנויות לעיר באר שבע. צילום עיריית באר שבע

"חלון הזדמנויות מיוחד של באר-שבע והנגב"

טל אלעל, סגן ראש עיריית באר-שבע ומחזיק תיק ההנדסה, נתן בכנס סקירה מקיפה על תנופת הפיתוח של בירת הנגב כמטרופולין הרביעי בישראל. "יש לנו עתה חלון הזדמנויות מיוחד של באר- שבע והנגב, והממשלה זיהתה זאת יחד עמנו. החשש הגדול הוא לפספס את ההזדמנות הגדולה הזו, ולכן אנו פועלים במרץ כדי לממש את כל התכניות החדשות שלנו" אמר אלעל.

"ההתייחסות לבאר-שבע היא לא כמו לעיר גדולה כמו אשדוד או ראשון לציון אלא כאל מרכז איזורי מרכזי, מטרופולין. בכל יום חולפים בבאר-שבע 140,000 כלי רכב, כאשר לתושבי העיר 50.000 כלי רכב בלבד. זוהי עיר צעירה, שיותר ממחציתה תושבים מתחת לגיל 40".

בנושא הסכמי הגג ציין אל על: "מתוכננות 20.000 דירות חדשות, ואם לא נבצע עכשיו, נאחר את הרכבת. זיהינו את משבר הדיור בארץ ודאגנו לתקציבים לחידוש ולבניית תשתיות חדשות. בשכונות הוותיקות אנו מחדשים תשתיות, שהוזנחו במשך 60 שנה, ובמקביל אנו בונים 6 שכונות חדשות. גם בית חולים נוסף יוקם בבאר- שבע, וזו החלטה דרמטית, שתייצר תחרות בתחום הרפואי".

באר שבע בתנופת פיתוח אדירה. צילום עיריית באר שבע

"המעורבות מצד השר כחלון הסבה נזק חמור לקבלנים ולזכאים"

יושב ראש ארגון הקבלנים והבונים בנגב, אלי אביסרור, השמיע דברים קשים בארוע החגיגי: "שוק הנדל"ן היה ונותר תחום, אשר המעורבות בו מצד השר כחלון, הסבה נזק חמור לקבלנים ולזכאים. בשלוש השנים האחרונות, שחלפו מאז הושקה התכנית 'מחיר למשתכן' עבור 80.000 זכאי התכנית, רק 4000 זכאים רכשו בה דירות. כ- 26.000 זכאים מחזיקים בפתק המאשר את זכייתם בהגרלה, אולם אין להם מושג, מתי יוגרלו, היכן יזכו, באיזה מחיר ומי הקבלן המוכר? בנוסף לכך יושבים על הגדר דיירים רבים וממשיכים לשלם דמי שכירות הרבה יותר זמן ממה שתכננו".

אלי אביסרור המשיך בדברי ביקורתו נגד שר האוצר והוסיף: "השר משה כחלון הבטיח לקצר את לוחות הזמנים לקבלת היתרי הבניה, להביא 20.000 עובדים זרים, ושעד סוף שנת 2017 הוא יוריד את מחירי הדירות ב- 30 אחוזים. זה לא קרה! בפועל, היתרי הבניה מתקבלים רק כעבור שנתיים, ועל יציבות בענף אין מה לדבר".

ביסרור לא חוסך במילים כלפי שר האוצר: "המעורבות מצד השר כחלון הסבה נזק חמור לקבלנים ולזכאים" צילום פייסבוק

יו"ר קבלני הנגב התייחס להליכי ביטול העסקאות של 'מחיר למשתכן' והדגיש: "זכאים יכולים לבטל את חוזה הרכישה גם רגע לפני המסירה, וזאת תמורת דמי ביטול מגוחכים של 2% בלבד! יש לקבוע דמי ביטול בשיעור משמעותי יותר".

אלי אביסרור ציין עוד, כי בבאר- שבע שווקו 4.000 יחידות דיור, כאשר הביקוש הסתיים ב- 1500 דירות בלבד. בהעדר ביקושים יזומים יוותרו היזמים כשבאמתחתם היצע דירות, שעלול להביא לקריסה של חברות. הפתרון לבאר - שבע ולכל הנגב הוא יצירת תכנית שיווק, שתשולב ביצירת מקורות תעסוקה מתאימים ובמתן מענקים מותנים, לזוגות צעירים, שיתחייבו להתגורר באיזור 10 שנים".

"אם היו קרקעות זולות לבניה, המצב היה שונה"

יו"ר התאחדות בוני הארץ רוני בריק זכה לשבחים על תפקודו ודיבר בצניעות: "בשנתיים האחרונות הגענו ללא מעט הישגים. זכינו בממשלה לשיתוף פעולה מלא מצד הרגולטורים. אנו יוצרים מדד חדש. שר האוצר וקבינט הדיור הממשלתי מייצרים לציבור מצג של משבר בענף הבניה. אין משבר בענף! אני מזהה היום, שרוב רובו של הענף בנוי מחברות חזקות, שקמו לפני הממשלה הזו, וישארו אחריה. אין משבר בענף הבניה למגורים, אבל יש משבר בשוק הדיור. לשבת על הגדר ולהמתין לירידת מחירים, זה בסדר, אבל צריך לדעת להביט קדימה. הציבור מתחיל לחזור למשרדי המכירות כדי לרכוש דירות. התחלות הבניה בירידה דרמטית. השוק הוא חופשי, ולא בנוי רק על 'מחיר למשתכן'. אם היו קרקעות זולות לבניה, המצב היה שונה. ככל שמקפיאים את שוק הדיור, גדל הביקוש, ותהיה קטסטרופה, כאשר יתגבר המחסור בדירות. המפתח לפתרון שוק הדיור: הצפת השוק בשטחים לבניה, הורדת מיסים על דירות, שחרור חסמים בירוקרטיים".

הוקרה על מפעל חיים

במהלך הכנס העניק ארגון הקבלנים בנגב תעודות הוקרה בטקס מרגש. תחילה הוענקה הוקרה מיוחדת על מפעל חיים למשה אביסרור, המייסד המיתולוגי של חברת הבניה הגדולה "אביסרור משה ובניו". המנחה, דן כנר, קרא מעט מההיסטוריה המופלאה של האיש והאגדה, משה אביסרור, שעלה לישראל ממרוקו, בגיל 25, כשהוא נשוי ואב לחמישה ילדים. העולה החדש עזה מיד את מקצוע הטקסטיל בדימונה והחל להשתלב בענף הבניה בירוחם. תוך מספר שנים הפך לקבלן מוביל בדרום, ולאחר שחלפו עוד שנים הפך את חברת הבניה שלו לאחת המובילות בישראל. בני משפחתו ממשיכים את דרכו בשורה של תפקידים בכירים בחברה הגדולה הבונה ברחבי הארץ.

מנכ"ל  הארגון, צביקה ליבנה, שהנחה את החלק המקצועי בנכס, העניק תעודת הוקרה לעפרה ושמחוני חדד, שהקימו חברת בניה, וגם אחרי בנייה של מאות דירות ברחבי הארץ, השאירו את משרדיהם בנתיבות, כאשר הם מתנהלים בצניעות הראויה להערכה.

תעודת הוקרה מיוחדת זכה שעבן אל- סייד, קבלן התשתיות הוותיק. במשך שנים עובדת החברה שלו בפרוייקטים גדולים של תשתיות בישראל, כאשר בקרן הקיימת לישראל, יש לו קבלות גדולות על עבודות עפר במקומות קשים ובמשימות מורכבות.

שעבן אל- סייד זכה למחיאות כפיים לא רק על עבודתו המופלאה והזוכה לשבחים אלא גם על היותו אב מודאג, שבנו מוחזק בידי החמס, וההתנהלות שלו בנושא ראויה להערכה.

 מימין לשמאל: יוסי שכטר, מנכ"ל ארגון הקבלנים ירושלים, רוני בריק – נשיא האחדות בוני הארץ, צביקה ליבנה – מנכ"ל ארגון הקבלנים ב"ש , עפרה חדד סמנכ"לית חברת יורו ישראל, אלי אביסרור- יו"ר ארגון הקבלנים, שמחוני חדד – מנכ"ל חברת יורו ישראל, אילן גורדו – גזבר התאחדות בוני הארץ

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('888bdfd1-c6bf-4077-8252-b9a2c26f3206','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה