בדרך לפתרון? עשרות תושבים נפגשו עם הנהלת "מי שבע"

$(function(){setImageBanner('a13f39c3-3df3-486d-8efd-5a704de739ed','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

עשרות תושבים נפגשו עם הנהלת "מי שבע" והביעו את זעקתם נגד חשבוניות המים המופרזות שנשלחו אליהם. תושב שכונה י"א: "קיבלנו צריכה משותפת של 100 אלף שקל! לאנשים אין כסף לשלם!". מנכ"ל "מי שבע": "נטפל באופן פרטני". האם הפגישה מבשרת סוף למצוקת התושבים?

לפני כחודש חשפנו בתחקיר 'באר שבע נט' עדויות של תושבים רבים, שלטענתם קיבלו חשבוניות מים מופרזות מתאגיד "מי שבע", כאשר אי תשלום החוב משמעותו גדילת החוב ולבסוף גם עיקול חשבון הבנק. בין היתר העלו תושבים טענות לחריגות של מאות אחוזים בחשבוניות המים, דרישות להחלפת שעון המים שנמצא תקין שוב ושוב, ובשורה התחתונה, הטענות הן שהתושבים נותרו ללא מענה לבעיותיהם, אך עם חור גדול בכיס. בפנייתנו אז ל"מי שבע" הצביעו בתאגיד לא על חריגות בחיוב, אלא על חריגות בצריכה "לא נמצאו פערים באופן הטיפול במקרים על ידי התאגיד" מסרו אז ב"מי שבע". "הצרכנים חויבו בהתאם לצריכות שנמדדו במדי המים על פי קריאות בודדות ובהתאם לדרישות החוק".

חריגה של 4200%? לא הגיוני

לאחר הפרסום ב'באר שבע נט' פנו ב'מי שבע' לתושבים והחליטו על מפגש במשרדי התאגיד, וזאת במטרה לתת לתושבים מענה לבעיותיהם בסוגיות הקשורות לצריכת מים, צריכה במתחמים משותפים, נזילות ופיצוצי מים, וכן כלל תחומי האחריות של התאגיד בסוגיות אלו. אמש (ראשון) התקיימה הפגישה בה נכחו נציגי תושבים, נציגי מז"ח- המרכז לזכויות חברתיות, נציגי רשות המים, ונציגי תאגיד "מי שבע" בהם גם מנכ"ל התאגיד מריו לובטקין, היועץ המשפטי לתאגיד, וכן מנהלי האגפים והתחומים בתאגיד.

בפגישה העלו התושבים מספר טענות כלפי התאגיד, בהן חשבוניות מופרזות ודרישות לתשלום שאינן מתיישבות עם המציאות. יוחאי פרץ, פעיל חברתי בעיר שמוביל את התאגדות התושבים מול "מי שבע" יחד עם גלעד צדוקי, העלה בדיון כי לא מדובר במקרים פרטניים אלא בתופעה כלל עירונית, ודרש כי אופן ההתראה על חריגות מים צריך להשתנות. עוד אמר יוחאי כי לא הגיוני שהתושבים ישלמו את המחיר בשל היעדר סמכות וטיפול הולם מצד נציגי שירות הלקוחות של "מי שבע", כך לטענתו.

עשרות תושבים הגיעו לפגישה במשרדי מי שבע. צילום שרון טל

חשבון מים משותף של כ-100 אלף שקלים

תושבים שנכחו בדיון התאפקו אך לבסוף זעקו את כאבם "קיבלנו 2 בניינים, 32 דיירים, במיכאל חזני 2 ו-4 חשבון כולל של 120 אלף שקל על צריכה משותפת. איך מקבלים צריכה של 1500%?" טען תושב המתגורר בשכונה י"א. "כשמגיעים ל"מי שבע" אין עם מי לדבר. מורחים אותנו. אין לאנשים מאיפה לשלם 4 אלף שקל כל אחד!". תושבת נוספת המתגוררת ברחוב הגאולים בשכונה ג' אמרה "אני אם חד הורית, כבר שנתיים בתהליך. עיקלו לי את החשבון!".

הצריכה המשותפת עולה על כל דמיון

במקרים רבים נדרשים התושבים לשלם מכיסם את הוצאות הטיפול בתשתית המים הפרטית, אך בשכונות הוותיקות אין ביכולתם לעשות זאת. אופק, נציג תושבי רחוב מרכז יואב בעיר, העלה כי תיקון הצנרת המשותפת במגוריהם נאמדת בכ-80 אלף שקלים, סכום אותו אינם יכולים לממן. "מי שבע" מנגד, אינם מורשים לטפל בתשתית פרטית ועל כן המים ממשיכים לזרום, כמו גם כספם של התושבים.

"מי שבע": "נטפל באופן פרטני"

מנכ"ל תאגיד "מי שבע" מריו לובטקין הקדיש זמן רב לטענות התושבים, והקשיב לכל טענה וטענה. בפגישה ציין המנכ"ל את המגבלות הרגולטוריות החלות עליהם, וכי את תעריף המים קובעת רשות המים ולא התאגיד. עוד ציין מנכ"ל התאגיד כי הם מטפלים בכ-90 אלף מדי מים, כאשר אחוז החריגות הן כ-3% בלבד.

בתגובה לכך אמר עמית, נציג מרכז לזכויות חברתיות (מז"ח) "אנחנו פה חודשיים ובחיים לא ראיתי כל כך הרבה אנשים שהגיעו להתלונן. לא הגיוני שהתושבים ימשיכו לשלם".  גלעד צדוקי שמתגורר בשכונת רמות, גם הוא שטח את בעיותיו ואמר כי לא הגיוני שרק ב-3% ממדי המים יש חריגות.

משמאל: מריו לובטקין, מנכל מי שבע - יטפל בכל מקרה באופן פרטני

באשר לטענות התושבים אמר המנכ"ל כי הם מתכוונים לבדוק כל מקרה באופן פרטני, ועל כן קרא לתושבים להגיש פניותיהם לנציגי פניות הציבור בתום הישיבה, ולקבוע פגישה דחופה בעניין "המפגש הפורה שנערך השבוע הוא צעד נוסף של התאגיד לחיזוק הקשר עם התושבים. זאת, בכוונה להקנות מענה אנושי לכלל הפניות המגיעות לפתחנו ומתוך רצון להטיב עם התושבים". 

מנכ"ל מי שבע סיכם ואמר "אנחנו ארגון שלומד. אנחנו בין התאגידים היחידים בישראל שיש להם פייסבוק, וגם מקיימים פגישות עם הקהילה. אני מודה לתושבים שמגלים אכפתיות ואחריות לגבי הנעשה במקום מגוריהם ומאמין כי בזכות פגישה זו, נפיק גם אנחנו את הלקחים המקצועיים לשיפור עבודתנו בעתיד בנושאים הנוגעים לאחריות התאגיד".

עוד ציין המנכ"ל כי הם מתכוונים להקים מערכת בקרה, ולפעול להחלפת תשתיות באזורים רעועים בהקדם האפשרי. בקרוב, ציין המנכ"ל יחלו בהחלפת קו המים הראשי של רחוב מבצע יואב, תהליך שימשך כחודשיים, וזאת במטרה לפתור את התקלות הבלתי פוסקות בתשתית המים ברחוב.

האם מסתמן פתרון לטענות התושבים?

הפגישה היום עם נציגי "מי שבע" היא ללא ספק הישג של התושבים ובראשם של מובילי ההתאגדות בחודשיים האחרונים, שהצליחו להעלות עשרות בעיות מול התאגיד, לאחר חודשים של מאמצים אינדיבידואליים של תושבי העיר. יש גם לציין לטובה את מעורבות התאגיד וקיום הפגישה עם התושבים, בה הביעו נכונות לבדוק כל מקרה באופן פרטני ולטפל בו בהתאם לחוק. התושבים מצדם, סיימו את הפגישה בתקווה שבפעם הבאה שיפגשו את נציגי התאגיד, יצאו ממנה עם פיתרון.

קיבלתם גם אתם חשבונית מופרזת?

מוזמנים לשלוח את הפרטים אל יוחאי פרץ במייל [email protected]

או בטלפון: 050-626-4305  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5f810965-2ae0-4e36-b6e4-60e4c51cf304','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה