שנתיים לא תיקנו את הנזילה, ובניין שלם נכנס לחובות

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1e9031c3-ed1c-4c6e-bafc-88dc91f35122','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('1e9031c3-ed1c-4c6e-bafc-88dc91f35122','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

כמה קלה היד על ההדק בכל הנוגע לחשבונות וחובות כשמדובר באזרחים קשי-יום. מזה כמעט שנתיים נאבקים דיירי רחבת הלחי בחובות ל"מי-שבע" שנשלחו אליהם מפאת תקלה בבניין' אותם לא מוכנה חברת "עמידר" לשלם

ג' היא אם חד הורית לשלושה המתגוררת מזה שנתיים ברחבת הלחי, לשם עברה לאחר תהליך גירושים קשה שעברה. במהלך הגירושים, החלה לסבול בתה הבכורה של ג' מדיכאון עמוק ונזקקה לסיוע של אמה שעשתה מאמצים רבים בכדי להשיב אותה לאיתנה וזאת במקביל למאמץ הרב לרכישת דירה שתספק קורת גג וביטחון לה ולילדיה, זאת על אף הקשיים הרבים שהערים האב על המשפחה.

כחצי שנה לאחר המעבר לבאר שבע מיישוב בעוטף עזה, החלה ג' לקבל חשבונות צריכת מים מופרזים מתאגיד "מי-שבע" בגין צריכת מים משותפת. ג' לא התכוונה כמובן לקחת את האחריות על הצריכה המשותפת שלא קשורה אליה וניסתה במשך תקופה להילחם ולבטל את החיובים. בינתיים, החוב צבר ריביות עד שבחודש יוני האחרון אף עוקל. בלית ברירה שילמה את החשבונות על סך של כ-4600 ש"ח. לדבריה: "הכסף שנאלצתי לשלם לתאגיד זה אוכל שהוצאתי מפי הילדים שלי וצמצומים כבדים נוספים שמנעו ממני את האפשרות לתת להם את תנאי המחייה להם הם ראויים".

רחבת לחי (צילום מסך: גוגל מפות)

החשבונות שקיבלה, נשלחו אליה ממי שבע כתוצאה מתקלה בשטח הבניין שרבות מהדירות בו שייכות לחברת "עמידר", שאמורה לקחת אחריות ולטפל בתקלה. מתברר, שמלבד החשבון שקיבלה ד', חשבונות נוספים נשלחו לדיירים אחרים שהתאגדו ופנו יחד לחברת המועצה יסמין סקס פרידמן בבקשה לעזרה מול הגופים האחראיים.

ד', שחשבה שהסיפור הגיע לקיצו עם התשלום, הופתעה מאד לגלות בחודש יולי האחרון חשבון נוסף על צריכה משותף בסכום של 1838 ש"ח על צריכה משותפת של כ-140 קוב' מים, בעוד צריכתה הפרטית עומדת על 20 קוב' בלבד. ד' המשיכה לפנות ולהתריע בפני תאגיד "מי שבע" על המקרה ועל אף שהבטיחו לה הנציגים מספר פעמים שיישלחו מישהו לבדוק את העניין. באחת השיחות, הופנתה לחברת "עמידר" שלדברי התאגיד אחראית על הטיפול בעניין. בעמידר נמסר לה כי מדובר בעבודה גדולה ולדברים יעבירו את הטיפול בה הלאה.

בחודש ספטמבר האחרון תוקנה התקלה על ידי חברת עמידר שהבהירה לתושבים שעליהם לשאת באחריות הכספית לתיקון הנזק וכן באחריות לתשלום החשבונות שנצטברו. הסיפור שלה, הוא רק חלק קטן מפסיפס שלם של דיירים שנפלו בין הכיסאות במאבק פרטי ומקומם בין חברת המים לחברת הדיור. מרבית תושבי עמידר הם אזרחים קשי יום ובחלקם קשישים שאף לא מודעים לחובות שעליהם לשלם. כמה מן הדיירים משלמים לעמידר ומי שבע בהוראת קבע ומחשבונם נוכו סכומי כסף גדולים מבלי ידיעתם. כמה מהם לוו כספים מבני משפחותיהם כדי לכסות את החובות ואחרים החליטו שלא לשלם את חשבונות הצריכה המשותפת ומסתכנים בעיקול חשבון הבנק ובהליכי הוצאה לפועל. מדוע אם כך לא התריעו החברות על התקלה שלא תוקנה במשך כמעט שנתיים ועל הצריכה החריגה, ולמה חברת עמידר לא לוקחת אחריות ודואגת לרווחת תושביה, שכורעים תחת עומס החובות?

חשבונות מים לא הגיוניים - מה אני משקה פרדסים?

תגובת חברת "עמידר": "בניגוד לנטען, החברה פעלה לתיקון כל תקלה שדווח עליה מיד עם קבלת הדיווח- ונושא זה נבדק לאורך השנים האחרונות. ולראייה- רק באחרונה פעלה החברה להחלפת תשתית צנרת במבנה. נדגיש כי במקרים שונים, תאגיד ״מי שבע״ בחר שלא לדווח לחברה אודות תקלות שדווחו אליו באופן ישיר על ידי דיירים. ככלל, צריכת המים והתיקון חלים על בעלי הדירות, יחד עם זאת, יש באפשרות בעל דירה המתקשה לעמוד בעלויות התיקון לפנות אלינו לבדיקת הנחה/ פטור מתשלום עבור התיקון.

בנוסף, מי שמתקשה בעלויות יכול לפנות אלינו לבדיקת אפשרות להנחה/פטור מתשלום תיקון התקלה".

מתאגיד "מי-שבע" נמסר: 

מצוקת הדיירים המתגוררים במתחם רחבת הלח"י 44-50 כפי שמתוארת, נובעת מליקויים ברשת המים הפרטית במתחם, שמעבר לכך שמהווים מפגעים, גורמים לאבדני מים שנמדדים במד המים הראשי במתחם, ובגין צריכה זו - מחויבים כלל הדיירים בחשבונותיהם בהפרשי המדידה,.

לאור פניות שנתקבלו מדיירי המתחם לאחרונה, נציגי התאגיד נפגשו עם הדיירים והסבירו להם שאחריות התאגיד משתרעת מתוקף חוק על רשת המים הציבורית בלבד, כשהאחריות על רשתות המים והביוב הפרטיות מוטלת על המחזיקים בנכס, לרבות תקינות התשתית הפרטית, תחזוקתה, טיפול בתקלות בה והאחריות לאובדן מים הנובע מנזילות. עוד הוסבר לדיירים לפעול בהקדם לטיפול בליקויים למול הגורמים הרלוונטיים.

בשים לב לאמור ומתוך הבנה ורצון טוב לסייע למצוקת הדיירים, אף הועברה פנייה יזומה מטעם התאגיד לרשות הממשלתית למים וביוב, תוך בקשה לקבלת כלים ו/או סמכויות חריגות למתן סיוע במקרים מסוג זה, זאת בשל העובדה שהתאגיד הינו גוף ציבורי הכפוף להוראות החוק ופועל בהתאם לכך. לפיכך, כל עוד לא ניתנה הנחייה מפורשת מצד המחוקק לפעול אחרת - אין באפשרות התאגיד סמכות לחרוג מהכללים שקבעה הרשות הממשלתית למים ולביוב מכוח חוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001.

התאגיד יתחשב ככל שניתן בכל בקשה שתתקבל מצד הדיירים לפריסת תשלומים חריגה וייתן מענה לכל מקרה לגופו במסגרת הקבוע בחוק. עוד יצוין, כי הדיירת הפונה- פנתה לתאגיד בנושא וניתן לה הסבר ומענה מלא ברוח הדברים לעיל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4657ba64-2f85-4b95-8c39-5de9b1c03dbe','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('4657ba64-2f85-4b95-8c39-5de9b1c03dbe','/dyncontent/2024/3/17/a7a9b135-4a9e-4155-bd24-72abff96bf88.jpg',17627,'מכללה טכנולוגית 0324 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה