המדריך למשפחות הבונות

$(function(){setImageBanner('51de4838-f5ae-45b9-b916-102d56eaa62d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

כך תבנו את בית החלומות שלכם בתבונה

1. בחירת צוות מתכננים ויועצים מנוסה שכבר עבד יחד בעבר

בחירת צוות מתכננים (אדריכל, מהנדס, מתכנן אינסטלציה ועוד) מוכר ומנוסה הינה פעולה חשובה, אך יתרה מכך, יש למנות צוות יועצים שמנוסה בעבודה משותפת אחד עם השני, כזה שכבר ביצע יחד פרויקטים בהצלחה. בנוסף, מומלץ למנות אדריכל ומהנדס שנמצאים בקרבה פיזית למיקום הפרויקט ושיוכלו להיות זמינים לאורך כל שלבי התכנון והביצוע.

2. שילוב המהנדס בתהליך כבר בשלב התכנון המוקדם

שילוב המהנדס בתהליך כבר בשלב התכנון האדריכלי המוקדם יסייע להבהיר סוגיות שונות הקשורות לשלד המבנה, לייעל ולהוזיל את עלות הביסוס והפיתוח בעד כ-10,000 ש"ח, לחסוך שינויים יקרים בשלבי תכנון מאוחרים ו'הפתעות' לא רצויות בשלב הביצוע.

אביסרור משה ובניו מציגים קוטגים יוקרתיים בפרויקט אביסרור נווה נוי  בבאר-שבע. הדמיה- סטודיו רועי

3. הכל מתחיל בתכנון

הקדישו לתכנון את מירב הזמן ותשומת הלב. ככל שתהיו מעורבים ובקיאים יותר בהליך התכנוני, כך תצליחו לנהל את הפרויקט הזה טוב יותר.

4. תכנון השבילים ורחבות הפיתוח העיקריות כחלק מרצפת המבנה

וודאו שהמהנדס והאדריכל מתכננים את השבילים ההיקפיים והרחבות העיקריות בהיקף המבנה כחלק בלתי נפרד מרצפת המבנה היצוקה. חיבור השבילים באופן זה ימנע את שקיעתם ויחסוך נזקים ארוכי טווח כגון נזקי רטיבות, שקיעות של שלד המבנה ואף ירחיק את המים מיסודות המבנה באופן מיטבי – תכנון וביצוע כאלו יחסכו תיקונים חוזרים בעלות של אלפי שקלים כל מספר שנים.

5. יציקת מעקות בגג מבטון ושימוש בהם בתור קורות

בהתאם לדרישות הוועדות השונות אנו נדרשים בביצוע מעקות די גבוהים בגג המבנה, גם לצורך הסתרת הדוד וגם מטעמי בטיחות. מומלץ לבצע את המעקות מבטון באופן מלא וכך לנצל אותם כקורות עליונות. באמצעות השימוש במעקות יצוקות מבטון ניתן למנוע סדיקה ופתיחה של תפרים במעקות הגג וכך גם לשפר את הבידוד התרמי במבנה.

6. יציקת העמודים לאחר בניית הקירות

שיפור עמידות המבנה לסדיקה ומניעת תפרים בין הבטון לבלוקים. יש לבנות תחילה את קירות המבנה ורק לאחר מכן להשלים את יציקת העמודים. דרשו מהמתכנן לספק פרט ביצוע מתאים שיגדיר את השלבים ואופן הביצוע התקני לכך.

צילום באדיבות גילי ויואל עזריה בע"מ

7. מודד הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך

בנוסף למדידה הנדרשת במהלך הוצאת היתר הבניה, יש למנות מודד שילווה ויסמן לקבלן בשטח את מיקומם המדויק של יסודות המבנה, קירות הגדר עם השכנים ואת מיקום המבנה במגרש.

8. למידת המונחים המקצועיים מול הקבלנים

כפי שציינתי בהתחלה, אתם היזמים ומנהלי הפרויקט. לכן, חשוב מאד לדעת ולדבר עם הקבלנים בשפתם. להלן מספר מונחים שאתם חייבים לדעת לפני שאתם מתחילים לבנות:

  • סוג הבטון היצוק באתר

סוג הבטון היצוק באתר מצוין על גבי התוכניות של יועץ הקונסטרוקציה (מתכנן השלד) ומציין את חוזק הלחיצה של הבטון בגיל 28 יום. חוזקי הבטון הנפוצים בארץ הם : ב-30 , ב-40, ב-50. ביום היציקה יש לוודא כי הוזמנה המעבדה ללקיחת דגימה מאצוות הבטון (המערבל), יש לקחת דגימה למעבדה מכל מערבל המגיע ליציקה ואת התוצאות להעביר למתכנן השלד. ודאו מאיזה מפעל בטון הוזמן הבטון ודרשו את תעודת המשלוח.

  • דרגת חשיפה לבטון

מציינת את ייעוד הבטון ואת שימושו במבנה ומצוינת על גבי התוכניות של מתכנן השלד של המבנה. היא נקבעת על פי סוג הרכיב היצוק (פנים, חוץ), קרבה לים, תת קרקעי או עילי וכו'.

  • אשפרה

מדובר בתהליך התחזקות הבטון המתרחש החל מיום לאחר היציקה. במהלך ימי האשפרה הראשונים הבטון כחלק מתהליך ההתחזקות שלו מתחמם ומגיעה לטמפ' גבוהות אשר גורמות למים הנמצאים בתערובת שלו להתאדות ולהתיבש. בכך נפגע תהליך התחזקות הבטון התקין. משך אשפרה תקינה הינו 7 ימים.

  • מצעים (סוג א', סוג ב', סוג ג')

חומר מחצבה המוזמן בהתאם לדרישה המופיעה בתוכנית (לפי סוג) ומשמש להחלפת קרקע מתחת.

  • פיקוח עליון

פיקוח המבוצע על ידי צוות המתכננים בפרויקט במספר אבני דרך עיקריות על מנת לבדוק את עבודת הקבלן, התאמת הביצוע לתכנון, איכות העבודה וכו'. הבדיקות המבוצעות הינן איכותיות בלבד ולא באות להחליף פיקוח צמוד וכיו"ב. יש לדרוש מהמתכננים לפני תחילת הפרויקט תוכנית פיקוח עליון הכוללת את כל שלבי הביצוע בהם יש לזמנם לפיקוח עליון. בגין כל ביקור יש לקבל דוח מפורט מהיועץ/ המתכנן הכולל את עיקרי הביקור, הליקויים שנמצאו ואופן תיקונם ואת אישור המשך העבודה.

בשעה טובה הגיע הרגע! בדיוק צלחתם את האתגר הגדול של רכישת מגרש, ועתה תוכלו להשקיע את מירב מאמציכם בהקמת הבית שעליו תמיד חלמתם. חשוב לזכור שאמנם שלב גדול מאחוריכם, אבל כעת אתם עומדים בפני פרויקט יזמי שבו אתם גם היזמים וגם מנהלי הפרויקט, ואת כל זה תיאלצו לעשות, ככל הנראה, בלי ניסיון קודם ובלי ידע מקצועי מתאים.

גילי עזריה, מהנדס מבנים רשום בנבחרת המומחים, ה-TOP 10, של מרכז הבנייה הישראלי בדרום מספק מספר טיפים שיסייעו לכם לצלוח את הפרויקט תוך עמידה בתקציב, שמירה על איכות וטיב עבודה, עמידה בלוחות הזמנים ואם אפשר, אפילו ליהנות מהדרך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5f3ad4b6-eb72-479f-b101-031ad1a7e25f','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה