איש השנה של חיי הלילה לשנת 2017: יעקב (קובי) כהן

$(function(){setImageBanner('e4bfaa60-aafc-4a94-8075-0dc672ad06d8','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33920,'Image','');})

העביר ילדות במאפייה בשכונה ד', הקים פאבים במאורת סמים, והיום עובד על הקמת מתחם בילוי חברתי ייחודי בלב שכונה ד'. זהו יעקב (קובי) כהן, והוא הזוכה שלכם בקטגוריית חיי הלילה של 'באר שבע נט' לשנת 2017. ריאיון מיוחד

אתמול בבוקר, 1.1.18 צלצלתי ליעקב (קובי) כהן, בעלי פאב "הבר גיורא" בשכונה ד', כדי לבשר לו כי זכה בתואר 'איש השנה' בקטגוריית חיי הלילה לשנת 2017 עם 33% מהקולות, לאחר מירוץ צמוד בינו לבין אושיית חיי הלילה של מועדון ה'פורום' - והזוכה של השנה שעברה - דן לייבל, שהשנה גרף 29% במירוץ, צמוד לכהן. אלא שקובי לא ענה לשיחה, וזאת משום שהיה אחרי לילה ארוך של חגיגות השנה האזרחית החדשה במקביל לחגיגות יום הולדתו ה-30.

מספר שעות לאחר מכן, בשעת צהריים, חוזר אליי קובי ולא מבין על מה המהומה, ומדוע הייתי צריך לדבר איתו כה בדחיפות, אך כשהבין, התקשה לתאר במילים את הרגשתו "לא חשבתי שאזכה, זה ממש מחמיא". אז אחרי שהבהרנו את העניינים וקובי קיבל את הבשורה המשמחת, אנחנו מביאים לכם כאן את סיפורו של איש השנה לשנת 2017 בתחום חיי הלילה בבאר שבע – קובי כהן.  

איש השנה בתחום חיי הלילה לשנת 2017: יעקב כהןמהמאפיה המשפחתית לבר גיורא

קובי כהן שחגג זה עתה 30, העביר את מרבית ילדותו במאפייה המשפחתית שבמרכז "אורן" בשכונה ד', עד שפתח מאפייה בעצמו לפני פחות מעשור בשם "הגולדה". כשפתח את ה"גולדה", חשב על מאפיה והקשר בינו לבין סצנת חיי הלילה היה מקרי בהחלט, אך כשהמאפייה הקטנה הפכה לבר שוקק חיים, כבר לא הייתה דרך חזרה "החלטתי להוסיף למאפיה גם ברז בירה, ולאט לאט הבר השתלט על המאפיה. נמשכתי לחיי הלילה וראיתי שאני מתחבר ואוהב את העולם הזה".

לפני כשנתיים, 6 שנים לאחר פתיחת ה"גולדה", קיבל קובי הצעה מקבוצת 'איינשטיין' והחליט למכור את הבר-מאפיה שלו, ולהתחיל מחדש במקום אחר. כאחד שגדל בעסק משפחתי ומודע למורכבות בהקמת ותחזוק עסק עצמאי, לקח קובי סיכון גדול והחליט לפתוח בר חדש לא באזור מרכזי כפי שהיה קודם, אלא באזור שנחשב למאורת סמים מפוקפקת, ברחוב בר גיורא 29 בשכונה ד'.

במשך 50 שנה הכל היה מוזנח, סמים ומזרקים, ואז הגיע קובי

"קרן הייתה היחידה שאמרה לי ללכת על זה"

ההחלטה לפתוח בר חדש ברחוב בר-גיורא המפוקפק לוותה בלא מעט חששות ולבטים "כולם אמרו לי שלא כדאי לפתוח שם, בדקתי אפילו עם השכנים כדי להבין מה קורה שם במקום ואף אחד לא תמך. זוגתי קרן אותה היכרתי כשהייתה מלצרית ב"גולדה" הייתה היחידה שאמרה לי ללכת על זה".

קובי לקח את הסיכון, השקיע את מלוא משאביו והחליט לשקם מהיסוד את המתחם. תוך פחות משנה הפך קובי את מאורת הסמים ברחוב בר גיורא לבר שוקק חיים "בהתחלה לא הייתה כאן אפילו תאורת רחוב, אחרי 50 שנה שהשכונה קיימת. התקנתי תאורה מהכיס שלי, מצלמות, והתחלנו בעבודה. כשהתחלתי פה ניגשו אליי סוחרי סמים ואמרו שמצלמות האבטחה שלי מפריעות להם לעבוד, אז אמרתי להם שהם מוזמנים ללכת למקום אחר".

כיום, מתאר קובי, הבר-גיורא הפך בר מוכר בעיר, גם לסטודנטים המתגוררים בסמוך וגם לתושבי באר-שבע שפוקדים את המקום. "אחרי שפתחנו את ה"בר גיורא" השכונה קמה לתחייה, השכנים התחילו לגדל עציצים ולשתות גינות, משקיעים החלו לקנות דירות, ומגיעים לכאן גם סטודנטים וגם באר-שבעים". מדי ערב מגיעים לבר עשרות ואף מאות מבלים כדי לשתות בירה באווירה טובה, או ליהנות מהרצאות והופעות המתקיימות לסירוגין במקום.

בר שוקק חיים. צילום אושר בן שטרית

גברת "גולדה" חוזרת

בשנתיים האחרונות לקח קובי סיכון אדיר כשפתח את ה"בר-גיורא", והצליח בעזרת תושייה רבה להביא לתחיית הרחוב ושכונה ד' בכלל, אבל הוא לא עוצר לרגע, וכבר חושב על היעד הבא. בשבוע הבא יפתח במתחם הבר גיורא בר קוקטיילים חדש בשם Next-Door "זה יהיה בר קוקטיילים מיוחד שכל הקונספט שלו זה אלמנטים של שנות ה-50, בר אינטימי עם מוזיקת ג'אז ובלוז, כדי לקחת את המבלים עשרות שנים אחורה". מסביר קובי.

בצמוד ל-Next-Door, בקדמת המרכז המסחרי, תיפתח מחדש ה"גולדה" – אלא שהפעם לא יהיה זה בר, אלא בית קפה שכונתי שיהיה פעיל משעות הבוקר המוקדמות ועד חצות. "יהיה בו הכל מהכל. בירות מהחבית, אלכוהול, נרגילות וכמובן תפריט עשיר כמו שבית קפה טוב צריך".

סוד ההצלחה - להיות משפחה - צוות בר גיורא

"אני רוצה שתושבים יוכלו לבוא לכאן לשתות קפה, בירה או לקרוא ספר"

תוכנית נוספת של קובי שתראה אור בחודשים הקרובים, היא הקמת פארק חברתי לתושבי השכונה, שיכלול מתחמי ישיבה עם WIFI חופשי, גינת כלבים בחסות ה-ZOOSTORE וספריה חברתית בסיוע של חנות LEE-OFFICE "אני רוצה שאנשים יגיעו לכאן כדי לשתות קפה, בירה או פשוט לקרוא ספר" מסביר קובי על השטח שיקרא "מתחם 29" ויכלול את הבר-גיורא, ה"גולדה", בר ה- Next-Door והפארק החברתי, שהוא הראשון מסוגו בישראל. את המתחם הזה שואף קובי לשדרג ולפתח לרווחת התושבים "אני רוצה למשוך לכאן סטודנטים ובאר-שבעים כאחד. גם באר-שבעים רוצים לשבת על בירה ולצאת לבתי קפה, ולא דווקא במרכזים מסחריים גדולים. כל המתחם הזה, "מתחם 29", אני שואף שיהיה פתוח מהבוקר עד הלילה".

אתה פועל שנים בתחום חיי הלילה בעיר, מה סוד ההצלחה?

"זה הרבה דברים יחד. בלי קרן לא הייתי מגיע לזה. בנוסף לכך יש לי צוות אדיר שאנחנו עובדים יחד, זו משפחה גדולה. זו האווירה, זה הצוות, זה הניהול והנראות של המקום. בסופו של דבר כמה שאנשים חשבו שהמיקום הוא הכי לא אסטרטגי והכי בעייתי, לפי דעתי הוא דווקא צעד ראשון של כניסה לתוך השכונות ועם השנים זה הולך וגדל".

בלי קרן זה לא היה קורה. קובי ובת זוגתו קרן. צילום אישי

מה זה מבחינתך לקבל מהתושבים את ההכרה הזו כאיש השנה בתחום חיי הלילה?

"זה מטורף מבחינתי, לא חשבתי שאזכה, ושראיתי שאני מוביל ממש ברגעים האחרונים זה הפתיע אותי ממש וזה באמת מחמיא. אני חושב שמתחילה להיווצר כאן תרבות מסוימת. פעם אצלנו חיי לילה היה מועדונים כמו הפורום והברקה, לרקוד עד שאתה כבר לא יכול. היום התפיסה קצת השתנתה. חלק רוצים לשבת על בירה עם חברים במקום רגוע, לשמוע מוזיקה שקטה, להכיר אנשים. זו תרבות מסוימת שמתחילה לחלחל גם כאן".

מה התוכניות שלך לעתיד?

"אני משקיע את כל כולי כרגע בפתיחה של הפארק החברתי, ה"גולדה" וה-Next-Door, ויש לי עוד מחשבות בראש". אומר קובי ומסכם "מצחיק לאן החיים לוקחים אותך, אני אוהב לשנות ולהחיות מקומות, לעשות שינוי חיובי וזה מה שאני עושה. בשביל זה נולדתי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('bddbacb5-7482-4c3e-bd1c-93b9c1450f9a','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33922,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה