הרבה חומר למחשבה: אושר תקציב 2018 של באר שבע



תקציב 2018 אושר בשבוע שעבר במועצה כמעט ללא התנגדויות. בעוד העירייה מבטיחה לנו השקעה מוגברת בחינוך ורווחה וטיפוח השכונות הוותיקות, המסתייג היחידי, חבר האופוזיציה משה ינאי דווקא מצביע על עלייה במחירי הארנונה וגידול בתקציבי האכיפה

בשבוע שעבר נערכה ישיבת המועצה שלא מן המניין לאישור תקציב לשנת 2018 העומדת בפתח, בהשתתפות ראש העירייה רוביק דנילוביץ', חברי המועצה ובעלי תפקידים שונים, שנמשכה עד לשעות הערב המאוחרות ובסופה אושר התקציב לשנה החדשה. נראה כי תקציב 2018 יהיה התקציב הגבוה ביותר בתולדותיה של העיר ויעמוד על כ-1.74 מיליארד ₪, 88 מיליון שקלים יותר מתקציב 2017.

מדוברות עיריית באר שבע נמסר כי 63% מסך התקציב השנתי מיועדים לטובת חינוך ורווחה, שירותים חברתיים וצרכים קהילתיים. כמו כן, הובטח כי השנה יוקצו משאבים רבים לחידוש המרחב הציבורי בשכונות הוותיקות בעיר וכי מערך הניקיון הכולל בעיר ישודרג.

צילום: עיריית באר שבע

נראה כי כלל משתתפי הישיבה הסכימו על סעיפי התקציב השונים וכמעט ולא נרשמו התנגדויות. הקול השונה היחיד שנשמע במהלך הדיון היה קולו של חבר האופוזיציה משה ינאי שהביע לא מעט הסתייגויות בנוגע למספר סעיפים בתקציב. לדבריו, "ישיבת התקציב היא הבמה היחידה בה אפשר להצביע הצבעת אי אמון בתקציב ובראש העירייה. הייתי היחיד בישיבה שהיה לו אומץ לב ציבורי לעמוד מול ראש העיריה ולהצביע אי אמון בו ובתקציב שהציג למועצה. מדובר בתקציב נטול חמלה, נטול שקיפות ונטול מעוף". ינאי בחר להתייחס לשלוש נקודות העולות מהתקציב שלדבריו מהוות פגיעה ישירה בתושבי העיר.

הראשונה שבהן היא תקציב האכיפה שהוכפל ועשוי להקשות על בעלי העסקים בעיר כמו גם על כלל התושבים שמלינים רבות בשנים האחרונות על ריבוי קנסות בעיר. הנקודה השנייה היא נושא הארנונה, שמחירה השנה יעלה בארבעה אחוזים (לדברי העירייה, העלייה הקבועה בחוק). הנקודה השלישית מתייחסת לתוספת המשרות השנה.

לדבריו, הבחירה בהוספת המשרות דווקא בשנת בחירות יש בה טעם לפגם: "מאות משרות דווקא בשנת בחירות? זה צריך לתת לנו לא מעט חומר למחשבה. לגבי תקציב האכיפה, לא מספיק מתעמרים בסוחרים ובעסקים הקטנים? זה פשוט הזוי בעיניי. לכל זה תוסיף את עניין הארנונה, בתוך שש שנים נרשמה התייקרות ממוצעת של חמישה עשר אחוזים. אני שואל מדוע בערים אחרות כמו ירושלים, רמת גן ובית שמש יצאה בקשה למשרד  הפנים להפחתה במחירים ואצלנו היא עולה. בישיבת התקציב אמנם הצבעתי 'נגד', אבל שיהיה ברור שזאת הצבעה שכולה 'בעד'. בעד העסקים הקטנים, בעד התושבים, בעד באר שבע".  

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה