בחודשים האחרונים נערך פיילוט מיוחד בקו הרכבת הנע מבאר שבע ועד להוד השרון. במסגרת הפיילוט בחנו ברכבת ישראל, תוך שיתוף פעולה עם משרד התחבורה כיצד ניתן לספק לתושבים הדרום חיבור קל, נוח ומהיר לאזור המרכז. נבחנו מהם השעות שבהן נדרשת תדירות גבוהה יותר של רכבות בקו המדובר וכיצד הכי נכון לפעול במטרה להקל על העומס בשעות אלו.

צילום: פלאש90

לאחר שגילו כי השעות שבהן הכי נדרש תגבור רכבות הן: 05:27, 06:27, 07:27 הוחלט שבשעות אלו יצאו רכבות מתחנת רכבת באר שבע מרכז אל תחנות תל אביב, בנוסף לכך מצאו ששעות הערב אשר בהן נדרש תגבור לכיוון ההפוך מהוד השרון לבאר שבע הן:  15:38, 16:38, 17:38 ועל כן בקו זה גם יופעלו רכבות מהירות. כלומר, סך הכל יופעלו 6 רכבות מהירות:  3 רכבות מב"ש למכרז ו-3 רכבות מהמרכז לב"ש.

דברי מנכ"ל ארגון 15 דקות, גיל יעקב כפי שהגיב לאתר וואלה: "אנחנו מברכים על תוספת הקווים המהירים מהדרום לתל אביב. חבל שהתוספת הזו הגיעה רק לאחר מאבק של תושבי הדרום. אנו מצפים משר התחבורה להשקיע בהקדם בקידום המסילה הרביעית באיילון וברכישת קרונות חדשים, העיכוב פוגע ברמת השירות הנדרשת כבר היום, ולא תאפשר לרכבת ישראל לעמוד בביקושים העתידיים".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו