איך הפכו שתי שכונות מבאר שבע להיות המבוקשות ביותר בישראל?

$(function(){setImageBanner('6a82eef4-1492-4b55-b099-71355694bb5a','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33754,'Image','');})

שכונות רמות ונווה זאב דורגו בין עשרת השכונות המבוקשות בארץ, ואחת מהן אף דורגה במקום הראשון. מה מושך את רוכשי הדיור מרחבי הארץ לשכונות הללו? ואיך התפתחות העיר משפיעה על מחירי הדירות? 'באר שבע נט' בסקירה מיוחדת.

שוק הנדל"ן בבאר שבע משגשג מזה שנים, אולם השנתיים האחרונות (2016-2017) מעידות על שינוי מגמה בקצב העסקות, כלומר נדרש יותר זמן כדי למכור דירה. לפי נתוני אתר 'יד2', בשנה האחרונה נרשמה עלייה של 20% במשך הזמן שנדרש כדי למכור דירת 4 חדרים בבאר שבע – 36 ימים בממוצע לעומת 30 ימים בשנה שעברה. דירת 5 חדרים בבאר שבע נמכרת בממוצע תוך 39 ימים לעומת 35 בשנה שעברה – עלייה של 11% במשך הזמן. את ההאטה במספר העסקות ניתן לייחס בין היתר לפרויקט "מחיר למשתכן", וכן למחירי הדיור בבאר שבע, שמוסיפים לעלות גם השנה בכ-6%. העלייה המיוחסת במחירי הדיור וההאטה במספר העסקות מעידה על שינוי מסוים במגמות הרכישה, אך במקביל לקיפאון, יש שכונות מסויימות בעיר בהן שוק הנדל"ן פורח ומשגשג.  

בדיקה של אתר יד2 שפורסמה ב'דה מרקר' סקרה את עשרת השכונות בהן התעניינו רוכשי דירות מרחבי הארץ. מבין העשירייה, שתי שכונות הן מבאר שבע, שתיים מחיפה, שלוש מירושלים, ושכונה אחת בכל אחת מהערים נתניה, פתח תקווה, ואשקלון.

דירוג השכונות לפי מספר החיפושים באתר "יד2"

  1. שכונת רמות באר שבע - 341 אלף חיפושים
  2. פסגת זאב, ירושלים - 273 אלף חיפושים
  3. קריית השרון, נתניה - 270 אלף חיפושים.
  4. שכונת גילה, ירושלים, 231 אלף חיפושים
  5. שכונת נווה זאב, באר שבע -200 אלף חיפושים
  6. שכונת נווה שאנן, חיפה - 190 אלף חיפושים
  7. אם המושבות, פתח תקווה, 186 אלף חיפושים
  8. קריית חיים מזרחית, חיפה - 179 אלף חיפושים
  9. ברנע אשקלון - 170 אלף חיפושים
  10. שכונת הר חומה, ירושלים, 160 אלף חיפושים

-

במקום הראשון מכל הארץ, זו שנה שנייה ברציפות, מדורגת שכונת רמות בבאר שבע עם 341 אלף חיפושים באתר 'יד2'. שכונה נוספת בבאר שבע שדורגה בעשירייה היא שכונת נווה זאב עם 200 אלף חיפושים, שירדה מהמקום הרביעי בשנה שעברה, למקום החמישי השנה בין השכונות המבוקשות בארץ. בשכונות רמות ונווה זאב בבאר שבע טווח המחירים הממוצע למ"ר נחשב דומה – כ-12 אלף שקלים למ"ר. כך לדוגמה, דירת 4 חדרים ששטחה 100 מ"ר צפויה להימכר בשכונת רמות או נווה זאב בבאר שבע במחיר של כ-1.2 מיליון שקלים. בפועל ניתן לראות גם דירות שנמכרות במחיר גבוה ואף נמוך משמעותית.  

שכונת רמות - השכונה המבוקשת בארץ - שנה שנייה ברציפות. צילום: גוגל מפות

מה הופך את שכונות רמות ונווה זאב למבוקשות בעיר וברחבי הארץ?

שכונת רמות, באר שבע

שכונת רמות הוקמה בסוף שנות ה-80 ונחשבת לאחת השכונות היוקרתיות בעיר. עם השנים התרחבה השכונה ויש שיגידו שכיום היא בגודל של עיר בפני עצמה. השכונה מחולקת לכמה אזורים, שמאופיינים בבנייה רוויה של מגדלים חדשים, וגם אזורים בהם בתי קרקע רחבי ידיים.

השכונה מאופיינת באוכלוסייה ברמה סוציו אקונומית בינונית - גבוהה ביניהם אנשי אקדמיה והייטק רבים המתגוררים באזור בשל קרבתו לאוניברסיטה ולפארק ההייטק גב-ים.

השכונה מאופיינת גם במגוון שירותים ציבוריים, גני ילדים, בתי ספר, מרכז קניות סמוך, וממוקמת במרחק נסיעה קצר של כ-10 דקות למרכזי הקניות והפנאי הרבים הפרושים ברחבי העיר באר שבע.

הביקוש הכי גבוה בישראל - שכונת רמות בבאר שבע. צילום  מתוך גוגל מפות

בשנים האחרונות, התרחבה השכונה משמעותית לאור הביקוש הגובר. עם התרחבותה גדל גם מספר המכוניות על הכבישים כך שלמרות איכות החיים הגבוהה, נאלצים התושבים באזור להיתקע בפקקים ארוכים בשעות העומס. בשל כך, לפני מספר חודשים החליטה עיריית באר שבע שלא לאשר יותר פרויקטים חדשים בשכונה, אם כי פרויקטים שכבר שווקו ממשיכים בבנייתם. לאור החלטה זו, שטח שיועד בעבר לבנייה באזור הצפוני של שכונת רמות, יהפוך ליער ירוק לרווחת התושבים.

עוד מתוכנן להיבנות בשכונת רמות, בציר המרכזי בדרך אביגדור אביטל בשכונת רמות, פארק שכונתי מהגדולים בישראל, שישתרע על שטח של 120 דונם. על פני כ- 60 דונם משטח הפארק יוקמו מתקנים ועולמות משחק מתחומים שונים: משחקים מוסיקליים, מתחם אקסטרים ובו קיר טיפוס, מתחם מגלשות ענק (על מורדות גבעה), מסלולי אופניים, ציר להולכי רגל, בריכת שכשוך במסגרת עולם הוואדי, משחקי חבלים, מתקני כושר וספורט ומתחם נדנדות ייחודי. כמו כן, יהיו מגוון משחקים אטרקטיביים דיגיטאליים. בשטח הרחב של המתחם יוקמו מדשאות והצללות, ובית קפה ייחודי, במבנה ירוק, טמון בתוך קפל קרקע. העבודות על הפארק בעיצומן, ופתיחתו לציבור צפויה בסוף שנת 2018- תחילת 2019. השינויים הרבים שעוברת שכונת רמות בשנים האחרונות, למעשה הפכה אותה לשכונה אטרקטיבית לא רק בבאר שבע, אלא גם ברחבי הארץ.

אחד מהפארקים הגדולים בישראל. צילום הדמיה: עיריית באר שבע

שכונת נווה זאב, באר שבע

נווה זאב היא ללא ספק אחת השכונות המבוקשות לאלה שמחפשים דיור מתאים למשפחות. השכונה הוקמה כמעט במקביל לשכונת רמות וחולשת על שטח עצום של כ-3200 דונם. השכונה מאופיינת בבנייה מודרנית של בניינים, אשר מתנשאים לגובה של 4 קומות עד 18 קומות, ומסביבם פארקים רחבי ידיים, בתי ספר וגני ילדים. כמו כן, בעומק השכונה ממוקם קניון שכונתי, שמשמש כמתחם קניות מרכזי לכלל תושבי האזור. בנוסף לכך, השכונה ממוקמת מרחק נסיעה קצר של כ-7 דקות לגרנד קניון ו-10 דקות למרכז ביג.

בדומה לשכונת רמות, גם בשכונת נווה זאב עובדים על הקמת פארק גדול ומרכזי לשכונה בין הרחובות טיילת אימבר-הרצוג-מישאל דהן. הפארק ישתרע על פני כ-50 דונם ויכלול: בית קפה, מתקני משחק והצללה, מתקני כושר, פיתוח נופי, בריכת נוי להשטת סירות משחק, מסלול אופני הרים וגינת כלבים. לצד הפארק יבנה גשר הולכי רגל המחבר את הציר הרגלי המרכזי של שכונת פלח 5 לפארק. העבודות על הפארק בנווה זאב צפויות להסתיים בדצמבר 2018.

נווה זאב - במקום החמישי בין עשרת השכונות המבוקשות בארץ. צילום גוגל מפות

-

מהנתונים עולה כי שכונות רמות ונווה זאב הינן מבוקשות לאור הדמיון הרב ביניהן, של שכונות חדשות יחסית בבנייה רוויה הממוקמות לצד שדרות מסחריות ופארקים ירוקים. אין ספק שדירוגן של שתי שכונות מבאר שבע בעשירייה הפותחת שמה את באר שבע חזק על המפה, ומראה כי באר שבע כבר מזמן לא עיר פריפריה, אלא מטרופולין שתהווה בעתיד אפילו יותר מאשר היום, אחת מערי הנדל''ן המבוקשות ביותר בישראל.

מנגד, לא ניתן להתעלם מהעובדה שהתפתחות העיר במגוון תחומים היא בעלת קשר ישיר לעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות. למרות שהמחירים נחשבים זולים ביחס לאזור המרכז, הם כבר לא זולים כבעבר. הביקוש הרב לדיור בבאר שבע, לא רק בשכונות רמות ונווה זאב, אלא גם ברחבי העיר, הביא לנהירה של משקיעים לעיר והמחירים עלו בהדרגה. כך, ללא הון עצמי גבוה, רכישת דירה הופכת בשנים האחרונות לחלום רחוק גם בעיר באר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('573dc30f-6066-4b9b-a36e-31fd9b3a221b','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33757,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה