נדרסה על ידי ניידת משטרה – ונדרשה לשלם על הנזק

$(function(){setImageBanner('578ca7c4-933e-492b-9d3f-415ef7126784','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

צעירה מבאר שבע קיבלה מכתב תביעה מהמשטרה לאחר ששוטר פגע בה בשדרות רגר בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון לפני כשנתיים. הצעירה טענה לרשלנות בבדיקת התיק והגישה תלונה במח"ש. המשטרה: מנועים מלהתייחס לתוכן הפנייה".

דנה כהן, סטודנטית לחינוך במכללת קיי רכבה על אופניה כבכל יום בשדרות רגר בבאר שבע. בחודש פברואר לפני כשנתיים בעת שחצתה את הכביש הגיחה לפתע ניידת משטרה, פגעה בה והעיפה אותה על הקרקע. כתוצאה מהתאונה חשה דנה כאבים בגבה התחתון וברגלה הימנית ונאלצה לעבור טיפולי פיזיותרפיה ממושכים כדי לטפל בכאבים שלא חלפו עד היום.

שבוע לאחר התאונה כשמצבה השתפר מעט, הגיעה דנה לתחנת המשטרה בבאר שבע כדי להגיש תלונה, אך במשטרה לא מצאו את התיק ודנה זעמה : "אמרתי להם שלא ייתכן שבתאונה שבה מעורב שוטר לא יפתחו תיק. לאחר מכן הגיע שוטר ואמר 'עזבו אותה תעבירו לי אותה אני יודע במה מדובר'". לאחר שמסרה את גרסתה המלאה באשר לתאונה שוחררה כהן לביתה.


לבסוף, החליטה דנה שלא להגיש תלונה נגד השוטר הפוגע : "אין לי זמן. אני לומדת ועובדת, אבא שלי נפטר לפני כשנה, ואמא שלי היא אם חד הורית. אני מתחילה כל יום בשעה מוקדמת ומסיימת אותו מאוחר מאוד - אז תביעה לא נמצאת בראש סדר העדיפויות שלי. החלטתי לא להגיש נגד השוטר תלונה כי הוא בסך הכל עשה טעות. כך הרגשתי. חשבתי שהוא בסך הכל מסכן"

דנה לא ידעה שבזמן שהיא מוותרת על הגשת התלונה, בתיבת הדואר שלה עומד לבצבץ מכתב שהיא ממש לא תשמח לראות. בחודש דצמבר אותה שנה היא הופתעה לגלות בתיבת הדואר שלה מכתב ובו דו"ח על סך 3,563 שקלים שהיא נדרשת לשלם עבור הנזק שגרמה לניידת המשטרה שפגעה בה.

"שורה של מחדלים בתיק החקירה"

המומה וזועמת הגיעה דנה לתחנת המשטרה בבאר שבע, פתחה את תיק החקירה ומצאה לטענתה "שורה של מחדלים". בדו"ח המשטרתי צוינה עדותו של השוטר שטען כי דנה כהן נסעה על אופניה בניגוד לכיוון התנועה והתנגשה בניידת, לכן היא אשמה בתאונה וצריכה לשלם למשטרה פיצויים בגין הניידת ההרוסה.  

עוד טענה כהן כי "בדו"ח גם לא נרשמו עדויות עוברי אורח ועדי ראייה אחרי התאונה. כלום. אני יודעת שהיו עדים במקום אבל לא תיחקרו אף אחד מהם. איפה בוחן התנועה? איך אפשר לקבוע בצורה כזאת מי אשם ומי לא? יש שם הרבה דברים לא ברורים מבחינה חוקית בתיק הזה".

התיק נסגר מחוסר עניין לציבור, על ידי אותו השוטר שדרס את דנה. "יש שם את החותמת של השוטר שדרס אותי, איך הוא החליט על דעת עצמו לסגור תיק כזה שהוא בעצמו היה מעורב בו?". עוד הוסיפה טענה  "מצאתי גם שהדו"ח לא היה שלם, היו צריכות להיות בו תמונות של מקום התאונה, תמונות של הרכב הפוגע תמונות של האופניים שלי ועוד. כל זה לא היה שם".

כחודש לאחר קבלת הדו"ח מהמשטרה החליטה דנה להגיע למחלקה לחקירת שוטרים בבאר שבע והגישה תלונה על מה שלטענתה מוגדר כהתנהלות הלקויה של המשטרה בתיק החקירה. אלא שגם פה לטענתה, נתקלה בהתנהלות לקויה ובלתי הולמת : "כשהגעתי לשם הייתה שם מישהי שאמרה לי 'למה אני נזכרת רק עכשיו?' וביקשה ממני לבוא ביום אחר. עזבתי את המקום, כל מה שקרה מפחיד אותי. יצאתי משם בוכה". לבסוף נאלצה דנה להגיש תלונה במח"ש בראשון לציון.

הסיפור לא נגמר בהגשת תלונה במח"ש. לפני כשלושה חודשים בחודש ספטמבר השנה קיבלה כהן מכתב נוסף מהמשטרה, בו צוין כי לא תשלם את החוב היא תיתבע על ידי המשטרה. ואכן בשבוע שעבר שלחה המשטרה מכתב תביעה לביתה של דנה, שאמרה בתסכול : "השוטר דרס אותי ושיקר בעדותו, זו חוצפה שאין כדוגמתה".  

כעת, הועבר התיק לבדיקת המחלקה לחקירות שוטרים. ממח"ש נמסר בתגובה: "התיק נבחן במח״ש לקראת קבלת החלטה בעניינו".

ממשטרת מחוז דרום נמסר כי "תיק החקירה נשוא פנייתכם הועבר לבחינת מח״ש, כך שמטבע הדברים אנו מנועים מלהתייחס לתוכן הפנייה".


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('5bfed416-ee06-4be2-903e-73029858c2d8','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה