תביעת ענק נגד בית החולים סורוקה בגין גרימת כוויות לתינוק בן יומו

$(function(){setImageBanner('adefd3e0-e5be-4ecc-991f-264b54e68a7b','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,36411,'Image','');})

הוריו של התינוק שנכווה לפני כ-5 שנים בעת שקילחה אותו אחות בבית החולים "סורוקה" במים רותחים, הגישו השבוע תביעה על סך 10 מיליון שקלים נגד בית החולים. זאת לאחר שהוקמה וועדה מיוחדת שקבעה כי הדבר אכן נגרם עקב רשלנות רפואית. מבית החולים נמסר כי "לא היה כל רבב בטיפול הרפואי".

בשנת 2011, שעות ספורות לאחר שנולד י.כ, הוא נכווה בכפות רגליו באופן קשה בעת שקילחו אותו בבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. לפני כשבוע הגישו הוריו תביעה נגד בית החולים ונגד שירותי בריאות כללית על סך 10 מיליון שקלים, בגין רשלנות רפואית שהביאה לפגיעה החמורה.

שלי ויצחק, הוריו של י., הגיעו במרץ 2011 לבית החולים סורוקה כששלי כורעת ללדת, אלא שהיום המאושר בחייהם, היום בו בנם ייצא לאוויר העולם בריא ושלם, הפך בן רגע לאחד הימים הקשים שידעו מעולם.

לאחר הלידה נלקח י. מהאינקובטור והוכנס לרחצה בגיגית, שהייתה מלאה במים חמים. רק לאחר שהוצא מהגיגית האחות שרחצה אותו שמה לב שעור רגליו מתחיל להתקלף. כמה שעות ספורות לאחר שילדה, התוודעה שלי לגודל האסון, כאשר צוות רופאים הגיע לחדרה ותחקר אותה על היסטוריה של מחלות עור במשפחה. משלא הבינה את פשר השאלות, דרשה שלי לראות את בנה, אשר נחרדה לראות כי רגליו של בנה מכוסות בכוויות קשות.

תחילה, מספרת המשפחה כי נאמר להם שהסיבה לכוויות היא מחלת עור שהתגלתה אצל הילוד, ורק כאשר פלסטיקאי בדק אותו, הוא אבחן כי מדובר בכוויות בוודאות מוחלטת. בית החולים, מצדו, הודה בפני ההורים כי מדובר בכוויה שנגרמה עקב רחצה באמבטיה עם מים רותחים רק שבועיים לאחר המקרה. "הוא סבל מכאבים. באצבעות שלו התפתח נמק והן הפכו לשחורות לגמרי, עד שחלק מאצבעות הזרת בשתי הרגליים נשר" סיפר יצחק על התקופה הראשונה שלאחר לידת בנו.

בעקבות הכוויות הקשות והכאבים העזים מהם סבל, אושפז י. כשהוא מורדם ומונשם, וטופל ביחידת הכוויות בבית החולים על ידי משככי כאבים, משחות וחבישות מקומיות. כשהיה בן 3 שבועות שוחרר מבית החולים כשהוא סובל מכוויות עמוקות בשתי כפות רגליו.

לדרישת ההורים הוקמה וועדת בדיקה למקרה החריג על ידי משרד הבריאות, ובאמצעות עו"ד ענת גינזבורג, טוענים ההורים כי בנם נולד בריא וכי הפגיעות מהן הוא סובל נגרמו בשל רשלנותו של בית החולים. על פי ממצאי הוועדה, נקבע כי י. אכן הוכנס לגיגית מים חמים למטרת רחצה וכי זוהי הסיבה לכוויותיו. עוד נכתב בדו"ח של ועדת הבדיקה: "בית החולים הפיק לקחים מהאירוע וכעת הוכנס מד חום בכל אמבט רחצה, כמו כן רחצת התינוקות מתבצעת היום במחלקות היולדות ולא סמוך ללידה. הפקת הלקחים והשינוי שיושם על ידי בית החולים נכון".

עו"ד ענת גינזבורג

כיום י. כבר בן 5 וחצי ועל פי חוות דעת רפואית הוא סובל משינה לא רגועה, נטייה לנפילות רבות, חוסר יציבות בהליכה, הפרעות שינה, טווחי קשב וריכוז קצרים ומוסחות גבוהה, קשיים במוטוריקה עדינה וחרדות גבוהות. "ידוע כי טראומות בגיל הרך, ובמיוחד טראומה אשר התרחשה מספר שעות לאחר לידתו, גורמות להתפתחות שינויים התנהגותיים ונפשיים מפושטים ולא ספציפיים" נכתב בכתב התביעה לפי אבחנה שערכה ד"ר טניה אברט, מומחית לפסיכיארית ילדים ונוער ופסיכיאטריה כללית. "מן הבדיקה שערכתי, הטרו-אנמנזה מפי הוריו ועיון בתיעוד הרפואי שהועמד בפני, עולה כי בנוסף לנזק הגופני שנגרם לנבדק, נגרם לו גם נזק נפשי/רגשי הפוגם בתפקודו הכללי וגורם למצוקה נפשית הן אצל הנבדק והן אצל משפחתו".

מבית החולים סורוקה נמסר בתגובה: "מדו"ח ועדת משרד הבריאות שמונתה לבדיקת המקרה עולה כי הוועדה לא מצאה פגם בטיפול הרפואי. זאת ועוד, ועדת הבדיקה קבעה כי לא היה כל רבב בטיפול הרפואי שניתן לתינוק בבית החולים. התינוק קיבל את הטיפול הרפואי המיטבי בהתאם למצבו. הוא שוחרר במצב טוב לאחר טיפול שמרני וללא צורך בהתערבות ניתוחית, ובהמשך החלים בצורה טובה. אנו שוללים מכל וכל את טענות המשפחה בדבר פגיעה כלשהי שנגרמה, כביכול, מאותו מקרה. הועבר דווח למשרד הבריאות, והמשפחה עודכנה בכל הפרטים באופן שוטף על ידי הצוות המטפל. מטעמים מובנים של סודיות רפואית וצנעת הפרט לא נוכל להתייחס לפרטים רפואיים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('e3174c06-7813-4b82-9045-3e405ccd16df','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,36412,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה