שבוע אושפיזין בקמפוס: תא "מגן"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('905f7098-beb6-4b94-ab22-2526cfffe774','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('905f7098-beb6-4b94-ab22-2526cfffe774','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

חול המועד מתקרב לסופו ואנו ממשיכים לארח בסוכתנו הוירטואלית שלל תאים סטודנטיאליים מרחבי אוניברסיטת בן גוריון, שמספרים לנו על הפעילות, חדוות העשייה ושיתוף הפעולה שלהם עם גורמים חברתיים ופוליטיים. והיום, ברוח מפלגת 'ישראל ביתנו' - קבלו את תא "מגן".

תא "מגןבאוניברסיטת בן גוריוןתא סטודנטים פוליטי המזוהה עם מפלגת ''ישראל ביתנו''הוקם ב-2013 על ידי דור דוידיאן (27), סטודנט ללימודי פוליטיקה וממשל והיסטוריה של עם ישראל, שסיים לאחרונה את לימודיו ואת תפקידו כיו"ר התאדור משמש כיום כחבר מרכז של מפלגת 'ישראל ביתנו', ועוסק בדיונים והחלטות שונות הנוגעות לסדר היום ולמדיניות המפלגה. מאז הקמת תא "מגן", פעל דור לגיוס פעילים מתוך שאיפה להרחיב את פעילותם הן בקמפוס והן מחוצה לה וכיום מונה התא עשרות פעילים. 


מדוע החלטת שצריך תא פוליטי מטעם מפלגת 'ישראל ביתנו' באוניברסיטה?

"כשהתחלתי ללמוד לפני 3 שנים הייתה תחושה של אפליה עוד מהיום הראשון כלפי סטודנט ימני באוניברסיטהגם מצד הסטודנטים וגם מצד המרציםהייתי הימני היחיד בחוג שלי וזה לא היה קלבסוף עברתי חוגכמו כן, בקמפוס הייתה פעילות ענפה של תאים פוליטיים בעיקר מהצד השמאלי של המפה, הייתה תחושה שהצד הימני לא מקבל במה באוניברסיטה והרגשתי שחשוב לתת ביטוי גם לצד השני של המפה הפוליטית. בזמנו היה רק את תא 'אם תרצו', שלא מוגדרים פורמלית כתא פוליטי אבל פועלים כתא פוליטי ימני בקמפוס. בהמשך הצטרפו תא "לביא" של הליכוד, והצד הימני החל לקבל במה באוניברסיטה ולהתחזק".

קיבלתם תמיכה ממפלגת "ישראל ביתנו" להקמת התא?

"המפלגה תמכה מאוד בהקמת התא, קיבלנו תמיכה מח"כים של המפלגה בהקמה ובפעילות התא. כמו כן, קיבלנו תמיכה כלכלית רחבה מהמפלגה למימון חולצות, פלאיירים, וציוד נוסף במטרה להכין שלטים להפגנות בעד כוחות הביטחון ולנהל הפגנות נגד יום הנכבה".

אילו פעילויות מקיים התא במסגרת פעילותו באוניברסיטה?

בתחילת השנה קיימנו פסטיבל פתיחת שנה שכלל יריד של כל התאים הפוליטיים וגיוס פעילים חדשים. בנוסף, קיימנו פעילות שנקראת "ח"כ על הבר" במסגרתה הזמנו את ח"כ עודד פורר להרצות בפני סטודנטים באחד הברים. כמו כן, קיימנו דיבייט פוליטי של ח"כ עודד פורר מ'ישראל ביתנו' עם ח"כ דב חנין מ'הרשימה המשותפת', לדיבייט הגיעו למעלה ממאה סטודנטים.


האם התא פועל ברוח ערכי המפלגה?

"הסטודנטים שמתפקדים לתא פועלים ברוח ערכי המפלגה, כל אחד מנסה להביא את מה שהוא מאמין בו ולתת לו ביטוי. אנו לא הולכים לאורה של המפלגה בכל הפעילויות שלנו, אבל כן מונחים לפי קווי היסוד של ערכי המפלגה, שדוגלת בערך מדינת ישראל כמדינת היהודים. אם מישהו יוצא נגד המדינה והערכים שלנו אנחנו נילחם על הקיום שלנו"

ציינת שהתא הוקם מתוך תחושה שיש אפליה כלפי הצד הפוליטי הימני באוניברסיטה, כיצד התבטאה האפליה?

"ראשית, באוניברסיטת בן גוריון לא טרחו לציין את יום ירושלים ולתת ביטוי לתאים פוליטיים ומרצים, למרות שביום הנכבה כן אפשרו לתאים אחרים לציין את התאריך, ואף אפשרו להם להזמין מרצים כדי לדבר על יום הנכבה. אנחנו מצד שני, היינו צריכים לנהל מאבק מול האוניברסיטה כדי לציין את יום ירושלים. כמו כן, היו מקרים של הפגנות בזמן הסלמות ומבצעים צבאיים, שבהם חנין זועבי באה לאוניברסיטה וגם הייתה הפגנה בתוך האוניברסיטה שהתפתחה לאלימות. מאז אותם מקרים ועד היום כל ההפגנות הן בשער סורוקה. לפני שנתיים הייתה התארגנות של תא "אופק" עם "בל"ד" ו"מרצ", שעשו הפגנה ליד הספרייה, וכשאנחנו פנינו לאוניברסיטה בבקשה להפגין קיבלנו סירוב, באוניברסיטה אמרו לנו ללכת להפגין ליד שער "סורוקה" ובסוף הרחיקו אותנו עד מתחם העירייה כדי להפגיןככה מרגישה אפליה".

כיצד אתם מתמודדים מול שאר התאים במפה הפוליטית?

"מהצד הימני יש שיתוף פעולה רחב, יזמנו הפגנות ופאנלים ביחד, וערכנו מפגשים משותפים כדי לעודד את העשייה שלנו. חשוב לציין שכלל התאים הפוליטיים באוניברסיטה מהימין ומהשמאל, מקיימים התנדבויות משותפות למען הקהילה. כל הפעילים מבינים שלא משנה לאיזה תא הם משתייכים, המשותף לנו הוא שכולנו רוצים מקום יותר טוב לחיות בו. אמנם לא נסכים על כל דבר, אבל אנחנו מקיימים שיתוף פעולה רחב ופועלים למען מטרות משותפות".

תדמית המפלגה נפגמה בשנים האחרונות בעקבות פרשת השחיתות הגדולה של 'ישראל ביתנו', זה נתון שהשפיע על יכולתכם לגייס פעילים ולהפיץ את ערכי המפלגה?

"הפרשות השונות ב'ישראל ביתנו' השפיעו מאוד על פעילות התא ועל היכולת לגייס פעילים. הפרשה התחילה כפיצוץ גדול ובהאשמות כלפי נציגי המפלגה אך היום אחרי שנה וחצי זה די נרגע. חשוב לציין שנציגים רבים במטה המפלגה התחלפו וזו לא אותה מפלגה שהייתה לפני כן".

דור סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר תא "מגן" ולנעליו הגדולות נכנסה נועה אליעז (25), סטודנטית בשנה השלישית ללימודי פוליטיקה ומזרח תיכון באוניברסיטה. נועה שימשה השנה כסגנית היו"ר וסייעה לדור בהקמה ובארגון הפעילות של התא, ולאחרונה מונתה ליו"ר התא. 

מדוע התפקדת לתא? אילו שינויים הובלת בו מאז תחילת פעילותך?

"התחלתי את פעילותי בתא לפני כשנה כי הזדהיתי עם ערכי המפלגה. המפלגה עוד הייתה בראשיתה, לא הייתה עדיין פעילות מסודרת עם לו"ז מאורגן והיינו צריכים לבצע שינויים משמעותיים ביחד. בשנה האחרונה אני ודור פעלנו ליצירת קשרים עם המפלגה ועם חברי כנסת מסוימים, ארגנו פעילויות באוניברסיטה ופעלנו לגיוס פעילים כדי להרחיב את פעילות התא".

יש יתרון בזה שהתא קטן יחסית?

"יש יתרון גדול, כי עצם העובדה שהתא קטן מאוד קל לנו להידבר עם חברי כנסת וחברי המפלגה, שזה משהו ששונה משאר התאים. כל מי שפעיל בתא יש לו גישה לחברי כנסת ואפשרות לקיים איתם התייעצויות ופעילויות. בשנה של פעילות הספקתי לצבור ידע וניסיון רב של ארגון ועשייה, הכרתי חברי כנסת ואת העבודה הפרלמנטרית שלהם וזה העשיר מאוד מבחינה אישית ומקצועית".

מימין לשמאל: יו"ר הנכנסת נועה אליאז, השר אביגדור ליברמן והיו"ר היוצא דור דוידיאן

יש מכשול בגיוס פעילים לתא?

"אני חושבת שאנשים לא מכירים את המצע ואת המפלגה ולא מבינים מה היא מציעה. אנשים צריכים להסתכל יותר על מה המפלגה מציגה ומה חברי הכנסת עושים בהבשנה הקרובה אנחנו רוצים לחשוף את הציבור לאידיאולוגיה של ישראל ביתנו".

ומה האידיאולוגיה של "ישראל ביתנו"?

"חשוב מאוד להדגיש שזו לא מפלגה ימנית קיצונית כמו שחושבים, המפלגה מוכנה לפשרות בנושאים מדיניים ופועלת לרווחת הציבור. המפלגה מבוססת על משנתו של ז'בוטינסקי, ששם לו למטרה לספק שירותי רווחה לילדים, לקשישים, ולסייע לעסקים קטנים. זה חשוב לי שאנשים יבואו לשמוע ולהבין, יפתחו את הראש ויבינו את האידיאולוגיה האמיתית של המפלגה, שהיא לא קיצונית כמו שחלק נוטים לחשוב".

אילו פעילויות קיימתם בשנה האחרונה?

"את השנה פתחנו בגיוס פעילים בשבוע פוליטיקה, והופתענו לגלות שלא מעט סטודנטים כן מעוניינים לשמוע על המצע והאידאולוגיה של המפלגה. כמובן שבגלל שהשנה התחלנו לבנות בצורה מוסדרת את פעילות התא מחדש, אז היינו עסוקים בעיקר בלוגיסטיקה של מאחורי הקלעים, אבל עדיין הספקנו להרים לא מעט אירועים מוצלחים".

אילו פעילויות ומהלכים את מתכננת לשנה הקרובה?

"בשנה הקרובה אני כיו"ר התא מתכוונת לקיים יותר מפגשים ודיבייטים בשיתוף חברי כנסת, להביא חברי כנסת להרצאות על הבר, לנסוע לכנסת כדי לראות איך המפלגה פועלת ממקור ראשוני ולעבוד על הצעת חוק" 

איך את רואה את פעילות התא שנה מהיום?

"אני מקווה שהתא יתרחב הן מבחינת הפעילים והן מבחינת היקף הפעילות. חשוב לנו שאנשים יכירו ויבינו את האידיאולוגיה האמיתית של המפלגה ואת העשייה שלנו כתא פוליטי. נשמח שכמה שיותר אנשים יבואו לשמוע ולהכיר, יש לנו הרבה מה להציע" 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('ab548e70-74ca-4f34-a8e2-584ddcc3097e','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה