שבוע אושפיזין בקמפוס: תא "מרצ"

$(function(){setImageBanner('5265b89d-948b-4d34-8a4b-bc86af39e417','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

ערב חג סוכות, כל תושבי באר שבע יסבו הערב סביב שולחן החג, תחת ענפי הדקלים המכסים את קורות הגג של סוכותיהם. לכבוד החגיגה, החלטנו לבנות גם במדור הקמפוס סוכה משלנו ולארח בה אושפיזין מיוחדים במינם- במשך החג נארח בכל יום תא סטודנטים אחר מאוניברסיטת בן גוריון, שיספר לנו על פעילותו ולמה לכם, הסטודנטים, כדאי להצטרף אליו. אז נתחיל! יעלה ויבוא התא הראשון בפרויקט המיוחד שלנו- תא "מרצ", שבדומה למפלגה, על אף היותם מעטים, הם מצליחים ליצור שיח רב סביב פעילותם.

בניגוד לשנים הקודמות, בשנה הנוכחית תא "מרצ" באוניברסיטת בן גוריון לא היה בולט במיוחד בפעילות בקמפוס. אולי זה בגלל השנה הקשה שידעה המפלגה בעקבות בחירות 2015, שחרבו של אחוז החסימה עמד מעל עורפה, או אולי בשל קשיי ארגון בתא הסטודנטיאלי עצמו. ואולי בשל שניהם. אך עדיין- חברי תא "מרצ" בן גוריון רק הורידו הילוך, אך ממש לא ירדו מהמסלול, והם גם לא מתכוונים. כדי לקבל תשובות לשאלות על השנה החולפת בתא, שוחחנו עם לב-ים גונן, פעילה בולטת כבר שנתיים בתא "מרצ", סטודנטית שנה ג' ללימודי פוליטיקה וממשל וספרות עברית.

עד כמה מתבטאת האידאולוגיה של המפלגה בתא שלכם?

"התא הוא לא רק ברוח ערכי המפלגה, אלא שהוא משתדל לפעול על פי הערכים הספציפיים שהמפלגה מנחילה. כשאומרים ב'ברוח ערכי' זה נשמע כזה אמורפי, אז התא באמת משתדל להיות יותר ספציפי והוא כן תומך באותם מאבקים שהמפלגה תומכת בהם. עם זאת, בתא שלנו יש דילמה בלתי פוסקת אם צריך להסתפק רק הסטודנטים או להיות גם פתוחים לכל תושבי באר שבע ולנסות לקרב אותם למפלגה. עיקר הפעילות כיום היא בתוך הקמפוס".

ואילו ערכים מנחים אתכם ספציפית כתא סטודנטים של מפלגת "מרצ"?

"הרעיון המרכזי שהשתדלנו ללכת לפיו הוא לעורר שיח ולנסות לקיים כמה שיותר שיתופים פעולה גם עם מפלגות שהן כביכול סותרות את מרצ. לעורר שיח זה חשוב מבחינתנו כי הרבה פעמים יש הפגנות, הרצאות או אירועים גדולים, אבל אנשים שוכחים איך לדבר על הדברים אחד עם השני, לכן השתדלנו לעשות אירועים שמקדמים את זה. כלומר, לא רק להביא איזה הרצאת אורח או ללכת להפגה, אלא גם פשט לשבת כולנו, הסטודנטים, ולדבר על מה שאנחנו מסכימים ולא מסכימים עליו. אנחנו נצא מנקודת הנחה שכל דעה היא לגיטימית גם אם מפלגת מרצ לא תומכת בה".


אתם לא הייתם מאוד פעילים בשנה האחרונה. את עדיין מרגישה שיש סטודנטים שרוצים לקחת חלק בפעילות של התא?

"אני חושבת שכן. אני חושבת שיש הרבה יותר סטודנטים שהיו רוצים לקחת חלק ממה שקורה בפועל".

אז למה זה בכל זאת לא קורה?

"הבעיה המרכזית היא בארגון של השנה האחרונה, ואנחנו מקווים שבשנה הבאה יהיה יותר טוב".

אוקיי. ומה כן הספקתם לעשות בשנה החולפת מבחינת הפעילות בתא?

"האירוע שפתח את הפעילות השנה היה שיחה עם חברת הכנסת תמר זנדברג בפאב 'רכבת צפון'. היא הגיעה לענות לשאלות של הקהל כשהמטרה הייתה לפנות לתושבי באר שבע וגם לסטודנטים שלא בהכרח מצביעים למרצ, כדי שישאלו אותה כל שאלה שעולה על דעתם. הייתה עוד פעילות שבה הזמנו סטודנטים לרחבה של המנגה והצענו להם שני תפריטים- אחד עם שתייה ואוכל ותפריט אחד של שיח, איזשהו נושא לדיון ושאלות מנחות, כדי שסטודנטים יוכלו לשבת ביחד ולבחור נושא לדבר עליו. בחודש מאי גם ארגנו דיבייט של חברת הכנסת מיכל רוזין וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', זה היה שיתוף פעולה עם הבית היהודי. הגיעו סטודנטים שתומכים במרצ וסטודנטים שתומכים בבית היהודי, היה דיבייט ממש מעניין, נושך ובועט. בנוסף לקחנו חלק במאבק של עובדות הניקיון וגם לקחנו חלק במאבק שהתפתח בעקבות הסערה של מצעד הגאווה בבאר שבע".


מה רמת שיתוף הפעולה של המפלגה עם התא שלכם?

"שיתוף הפעולה שלנו עם המפלגה הוא ממש דרך חברי הכנסת עצמם, זאת אומרת- יש לנו את מספרי הטלפון שלהם ושל העוזרים שלהם והם ממש אוהבים את הפעילות של התא. מבחינתם אם אנחנו צריכים שמישהו מהם יגיע לישיבה של תכנון או כדי לדבר באיזה אירוע, אז אנחנו צריכים רק להרים טלפון לחבר הכנסת שאנחנו חושבים שיתאים לאירוע הספציפי".

את מרגישה שהאוניברסיטה יודעת לתת במה לתאים הסטודנטיאליים?

"אני חושבת שכן. עצם העובדה שלאגודה יש רכזת מעורבות חברתית שרוב הפעילות שלה היא לעזור לתאים לצמוח זה כבר אומר משהו".

איזה פעילויות אתם מתכננים בתא לשנה הקרובה?

"קודם כל אנחנו רוצים שהתא יהיה יותר פעיל, שזה אומר מפגש תא פעם בשבועיים וקיום אירועים. אנחנו גם נרצה לשתף כמה שיותר פעולה עם תאים נוספים וארגונים חברתיים ולנסות לעשות כמה שיותר דברים ביחד כדי שהפעילויות יפנו לקהלים יותר רחבים. גם היינו רוצים לנסות ולקרב את תושבי באר שבע למפלגת מרצ".


בתור פעילה בתא- מה הציפיות שלך מהתא באופן אישי?

"שנצליח להרחיב את המעגל של האנשים שחשוב להם, אכפת להם ושלא התייאשו עדיין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('a6de1bc4-27a7-4d7d-b819-2533ee1392f9','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה