כוח נשי באוניברסיטת בן גוריון

$(function(){setImageBanner('9abd160f-611b-4347-8c81-1f9111d6003d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33969,'Image','');})

כמה מכן, הסטודנטיות הצעירות שטרם הקימו משפחה, התחבטתן בשאלה האם בעתיד תרצו להשקיע יותר בקריירה או בחיי ההורות? כעת, בזכות שתי סטודנטיות מאוניברסיטת בן גוריון, יכול להיות שיגיע הקץ לכל השאלות שלכן.

מועדון הפרו-וומן (pro-woman) נפתח לפני ארבע שנים במרכז הבין תחומי הרצליה במטרה לקדם נשים במשק הישראלי, זאת על ידי הקמת קבוצת סטודנטיות שיתארחו בפניהן נשים מצליחות בכל תחומי המשק. כל אחת מהמרצות האורחות מגיעה בפני הבנות עם סיפור ההצלחה האישי שלה בכדי לתת השראה לאותן סטודנטיות צעירות ששואפות להגיע למשרות בכירות בתחומי התעסוקה השונים בישראל.

על מועדון הפרו-וומן שמעה נטע רן-קסטנברג (24), סטודנטית שנה ג' באוניברסיטת בן גוריון, מחברה טובה שלומדת בבין תחומי. "נורא התלהבתי מהרעיון. התלהבתי בעיקר מהאפשרות לשמוע את הסיפורים מהנשים הכי מצליחות שיש, כי אני חושבת שלשמוע מהדבר עצמו זה כמעט לגעת בדבר האמיתי. דרך הסיפורים האלה אפשר לקבל השראה ומוטיבציה".

נטע וקורל- הביאו את הבשורה לבאר שבע

הרעיון הוא להביא נשים משפיעות מהמשק הישראלי שידברו בפני קהל סטודנטיות "הנשים שמגיעות מדברות על הצלחה בקריירה, ניהול קריירה, ניהול חיי משפחה לצד קריירה, טיפים להצלחה, מול קבוצת סטודנטיות שנבחרת בקפידה. אלה סטודנטיות שניכר שהן רוצות להיות נשות קריירה, עם רצון להשפיע ולשנות. שיפיקו מזה לפיתוח האישי שלהן ושיראו בסיפורים האלה כהשראה" סיפרה נטע.

מששמעה על התכנית, בדקה נטע אם קיים פורמט דומה באוניברסיטת בן גוריון, ובמקביל סיפרה על התכנית גם לחברתה הטובה, קורל לוי, (24), גם היא סטודנטית שנה ג' באוניברסיטה. כשגילו כי אין פורמט דומה לתכנית זו, החליטו השתיים לקחת יוזמה ולהקים פרויקט דומה בעצמן באוניברסיטה, "אמרנו שנמצא את הדרך כדי להביא את התכנית לבאר שבע".

בהתחלה ניסו השתיים להרים את הפרויקט באופן עצמאי, אך לאחר זמן קצר הן יצרו קשר עם מועדון הפרו-וומן של הבין-תחומי, ששמחו על היוזמה ומיד החלו לסייע לשתיים בפתיחת שלוחה חדשה בבן גוריון- "אנחנו רצינו להקים את התכנית אצלנו והן רצו לפתוח שלוחה נוספת ולהתרחב, אז זאת הייתה הבנה מידית שזה יכול להיות טוב לשני הצדדים".

כך, בהתמדה ונחישות של שתי הסטודנטיות הצעירות, קורל ונטע, יחד עם שותפות מפרויקט פרו-וומן בבין תחומי, התכנית החלה לרקום עור וגידים באוניברסיטת בן גוריון, אך בעמל רב ולא מעט קשיים בדרך, "התחלנו לדבר עם נשים מהמשק הישראלי ולסגור הרצאות. היו כאלה ששמחו יותר לקחת חלק, היו כאלה שפחות".

מסתבר שעל אף שהשיח במשק הישראלי, בעיקר בתחום הההיי-טק והיזמות, קורא לקירוב בין המרכז לפריפריה, כשמדובר בפעילות התנדבותית חשובה שכזו- ההגעה לבירת הנגב הופכת למורכבת ובעייתית. "בהתחלה היינו צריכות לגייס המון כוחות נפשיים כדי להתמודד עם כל הסירובים שקיבלנו, כי אנשים ממש נרתעים מלהגיע לבאר שבע. זה גורם לתחושה לא נעימה כשאת מבקשת ממישהי לנסוע בהתנדבות עד כאן ולבזבז, במרכאות, ערב שלם עם סטודנטיות".

ובכל זאת, אותן הנשים שכן ראו עד כמה השתתפותן עשויה לתרום הן לסטודנטיות והן למשק הישראלי בעתיד, הינן נשות קריירה אשר מגיעות מקשת רחבה של תחומי עיסוק- תחום התקשורת, ההיי-טק, היזמות ותחומי המדע והמחקר. המטרה למעשה היא שגם אותה קבוצה שתיבחר להשתתף בתכנית, תהיה מורכבת מסטודנטיות משלל הפקולטות השונות באוניברסיטה, וכך, בזכות ההרצאות המגוונות, כל אחת תוכל להתחבר אל אשת קריירה מסוימת מתוך הזדהות והכרת התחום.


ואיך אפשר לדבר על נשים וקריירה מבלי לעסוק מעט בפמיניזם, שוויון מגדרי וכל מה שביניהם? כששאלתי את נטע מדוע בחרו להקים דווקא פרויקט שכל כולו למען נשים צעירות והאם זה קשור לאיזו אג'נדה פמיניסטית, ענתה: "אני חושבת שנשים מאוד נרתעות ללכת לכיוון של הקריירה, כי ברגע שאישה מתחילה לחשוב על ילדים, קל לה יותר ללכת לנישה של למצוא עבודה נוחה שתתאים עם ההורות. אותי מעניין אם אולי אפשר אחרת.

את מאמינה בכוח נשי?

"אני מאוד מאמינה בכוח נשי, אבל לא רק. אני מאמינה שאם אני אעזור לאנשים אחרים, הם גם יעזרו לי".

אז את מאמינה שזה לא תלוי מגדר, אבל התכנית שלכן עדיין מגדרית.

"אנחנו לא שמות את התכנית תחת הכותרת הפמיניסטית. התכנית פשוט עוסקת בסוגיות שהן מאוד ספציפיות לנשים. למצוא גברים בתפקידים בכירים אפשר בשפע ועדיין רק 10% מהמנכ"ליות בארץ הם נשים, עדיין יש בעיה. אני לא יודעת איפה זה נעצר, ומעניין אותי לשמוע מאותן נשים שירצו אצלינו מה הן חושבות על העניין".

ההרשמה לפרויקט תחל מהשבוע הבא ב-16.10.16, והמיונים יכללו שליחת קורות חיים וראיון אישי, ולבסוף יבחרו 35 סטודנטיות בלבד שישתתפו בתכנית. ההרצאה הראשונה שתפתח את הפרויקט תערך ב-21.11.16, כשזהותה של המרצה האורחת והמפתיעה באותו מפגש שמורה בסוד כמוס אצל מארגנות הפרויקט (והיא באמת מפתיעה- תאמינו לי!).

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('29dae203-0962-4555-86cf-a9678e073500','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה