מאהבה לספורט: הסטודיו שנולד מחדש

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('70f80acb-cb7e-435a-bb5d-a68f282df94d','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('70f80acb-cb7e-435a-bb5d-a68f282df94d','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,true,33969,'Image','');},7]]);})

הסטודנט לרפואה שלא וויתר גם על הדרכת ספינינג, מחלקת הפלאיירים שהפכה למנהלת, ומהנדס החשמל שניהל את המקום עוד כשהיה שונה לגמרי. במשך שנים פועל באוניברסיטה סטודיו אימונים חדשני ומפעיל חוגים שונים לרווחת הסטודנטים. מאחורי הסטודיו עומדים מספר מדריכים-סטודנטים, עם סיפור על דרכם שנסללה במקביל ללידתו המחודשת של הסטודיו הראשון מסוגו בארץ – סטודיו "פוזיטיב".

הכי קרוב לאווירת קולג' שניתן להגיע אליה (צילום: משרד החוץ)

אוניברסיטת בן גוריון ידועה כאוניברסיטה החברתית ביותר בארץ. אלפי סטודנטים חדשים מגיעים לבאר שבע מדי שנה כדי לחוות את מה שנקרא "החוויה הסטודנטיאלית". חיי חברה בלתי נגמרים, סצנת לילה תוססת, קרבת הדירות לאוניברסיטה ומחירי השכירות הנמוכים יחסית לאזור המרכז, מהווים מוקד משיכה לסטודנטים צעירים שאין שני לו בכל הארץ.

לכל אחד מאיתנו יש חבר שלומד בבן גוריון, חבר שכל הזמן מספר על סטודנטים שהולכים עם סירים בשדרות רגר בשישי בערב בדרך לארוחת שישי עם אנשים שהוא כמעט ולא מכיר. מספרים לנו על הפאבים המפוצצים, על המסיבות המטורפות במועדון ה"ברקה", על מסיבות רחוב ושישי הפוך, ועל מסיבות דירה ובחצרות בתים – הכי קרוב לאווירת קולג' שניתן להגיע אליה- הכל בבאר שבע.

וזו רק ההתחלה, מידי שנה הסטודנטים של בן גוריון יודעים שלכל שנת לימודים יש סדר אירועים בלתי ניתן לעוררין. הכל מתחיל עם מסיבת פתיחה השנה, ממשיך למסיבת פורים, ומגיע לשיא ביום הסטודנט. לאירועים אלה ונוספים, אחראית אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון.

אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון ידועה כמוסד אקדמי וחברתי המאפשר לסטודנטים להתמקצע במסגרות חברתיות ובתפקידים שונים בעלי אופק תעסוקתי. האגודה בקמפוס בן-גוריון פועלת כבר שנים רבות למען רווחת הסטודנטים ומהווה מוקד לפעילות תרבותית, חברתית ואקדמית. האגודה אחראית להפקת אירועים שונים לרווחת הסטודנטים, ובנוסף מקדמת פעילויות ספורט וחוגים שונים המופעלים על ידי האגודה בסטודיו האימונים באוניברסיטה- סטודיו "פוזיטיב".

סטודיו "פוזיטיב". צילום באדיבות אגודת הסטודנטים - אוניברסיטת בן גוריון

סטודיו "פוזיטיב" בקמפוס בן גוריון הוא סטודיו האימונים היחיד בארץ המופעל על ידי אגודת סטודנטים, במחירים נגישים ובו המדריכים הם סטודנטים בעצמם. מפעילי הסטודיו הם מדריכים מוסמכים, והחוגים המועברים מתעדכנים ומתחדשים על בסיס קבוע בהתאם לטרנדים העכשוויים של עולם הבריאות וה"פיטנס".

בסטודיו "פוזיטיב" מפעילים חוגים מגוונים ביניהם: TRX, אימוני ספינינג, עיצוב גוף וישבן,HIIT  (אירובי וכוח משולב בעצימות גבוהה), סוויצ'ינג וקיקבוקס, בנוסף לאימוני יוגה ופילאטיס מסוגים שונים. בנוסף מפעילים מדריכי הסטודיו גם פעילות אירובית המשולבת עם ריקוד כמו זומבה, היפ הופ, גאז' לירי, בלט קלאסי וריקוד מודרני.

קם כמתחם סטודנטיאלי לתרבות ופנאי

הסטודיו שאנו מכירים כיום לא תמיד היה מיועד לאימונים מגוונים. במקור נולד הסטודיו בשם "סיפרוטק" כמועדון ומתחם הופעות של אגודת הסטודנטים, ושימש כמקור לקידום תרבות הפנאי באוניברסיטה, ובהמשך שונה שמו ל"סינגל גרין". הסטודיו הוקם והופעל במשך שנים על ידי זכיינות חיצונית וב-2013 עבר להפעלה מלאה תחת מדור תרבות של אגודת הסטודנטים ונולד שמו החדש "פוזיטיב". מאז המעבר הפך הסטודיו זול יותר, נגיש יותר, ובעל היקף פעילות הולך וגדל מדי שנה. מאחורי סיפורו המיוחד של הסטודיו אותו מכירים מספר בודד של אנשים, עומדים מספר מדריכים ומפעילים, שהיו שם לאורך הדרך.  

הגיע לסטודיו בימיו הותיקים, והחליט שזה הבית  

יניב הדר (38), מנהל הסטודיו כיום ומהנדס חשמל במקצועו, הדריך וניהל את הסטודיו עוד בימיו הותיקים. מאז סיום התואר עבד בחברות הייטק שונות בדרום וכיום בנוסף לניהול המקום, עוסק בפיתוח מערכות ניסוי לאגירת מידע במעבדה לפיזיולוגיה, במחלקה למדעי המוח והקוגניציה באוניברסיטה.

ספר על תחילת דרכך בסטודיו, מה הניע אותך להדריך ולנהל את המקום?

התחלתי את לימודיי בהנדסת חשמל באוניברסיטה ב-2003, ובמהלך לימודיי הגעתי לסטודיו כמתאמן בקורס ספינינג שם התחברתי למנהל המקום בתקופת הזכיינות. בקיץ עברתי אצלו קורס מדריכי ספינינג והתחלתי להדריך ספינינג בספטמבר 2005.

יניב הדר- מנהל הסטודיו - חזר מתוך אהבה למקום

וכיצד התחלת לנהל את הסטודיו?

מאז שהתחלתי להתאמן במקום התחלפו שלושה זכיינים שונים, כאשר בתקופת הזכיינות הראשונה הייתי אחראי על הדרכת הספינינג, בשנייה שימשתי כסגן מנהל, ובשלישית שימשתי כמנהל תחום הספינינג ולקחתי חלק בניהול הכללי של הסטודיו יחד עם מנהלת נוספת. לאחר מספר חודשים המנהלת עזבה ולקחתי פיקוד מלא על ניהול הסטודיו. לאחר תקופה הגיעה להתאמן בסטודיו ליאור רינגל שראיתי בה פוטנציאל רב, ולאחר שהוציאה תעודת מדריכת כושר התחלנו לנהל ביחד את המקום. בשנים האחרונות שימשתי כיועץ למנהלי הסטודיו והשנה זו הפעם הראשונה שאני מנהל את הסטודיו בשילוב עם משרה מלאה , ובינתיים זה עובד מעולה.

איזה מהלך הובלת לאורך שנות הפעילות של הסטודיו?

יחד עם ליאור פעלנו להכנסת הטרנדים החדשניים של עולם הספורט לתוך הסטודיו. בזמנו דחפנו יותר לתחום ה'זומבה' שמאוד תפס, כמו גם לתחומים נוספים. כמו כן, שמתי דגש על הנגשת 'ספורט סיבולת' למתאמנים בסטודיו מתוך הנחה שמתאמנים יכולים לחוות ספורט מאומץ כמו טריאתלון. יש טריאתלון נשים בהרצליה ע"ש תמר דבוסקין ז"ל שהייתה רוכבת מפורסמת מאוד בארץ בשנות ה-90 ונהרגה בתאונת דרכים.

כיצד האינטנסיביות של ניהול הסטודיו השפיעה עליך, מה זה דרש ממך?

הסטודיו הוא כמו בית שני, המקום שאני מכיר אותו הכי טוב. אני מכיר את המתאמנים ואת האופי הייחודי של המקום, שהוא מאוד שונה ממקומות אחרים בשל ההרכב ההומוגני שלו וגם לאור האווירה החברתית שיש באוניברסיטת בן גוריון. זה לא כמו בחדרי כושר שאתה מדריך והקשר שלך עם המתאמנים הוא מאוד שטחי. בתור מדריך צעיר אתה מעביר שיעורים בערב ואז יוצא ל'ברקה' ורואה את המתאמנים רוקדים לידך ולמחרת בבוקר יושבים לידך בדשא, יש תחושה של קרבה וחברות וזה מאוד שונה מחדרי כושר או חדרי סטודיו אחרים שאין בהם קשר יותר מידי בין המדריכים למתאמנים.

אימון ספינינג בסטודיו פוזיטיב צילום באדיבות אגודת הסטודנטים - אוניברסיטת בן גוריון

מה עוד צריך לשפר לדעתך?

ספורט הוא תחום דינמי מאוד שמשתנה כל הזמן, וכל הזמן צריך להתעדכן בטרנדים החדשים של עולם הספורט ולהשתפר. התמיכה של אגודת הסטודנטים בסטודיו קידמה אותו מאוד, ולארגון כמו האגודה יש יכולת להוציא מהלכים לפועל ואנו פועלים לשלב את היכולת הזו בפעילות הסטודיו לטווח הארוך.

הסטודיו פתוח רק לסטודנטים או לכל תושבי העיר?

לא רק שהסטודיו פתוח לכל תושבי העיר אלא שהחוגים בו הם הכי זולים בעיר וגם מאוד מגוונים. אחד הדברים שהסטודיו מאפשר הוא תשלום חד פעמי, או שימוש בכרטיסיה שזה משהו שלא מאפשרים בחדרי סטודיו אחרים. בזכות זה אנחנו מקיימים 235 שיעורים בממוצע בחודש ברמה שנתית, עם 3,000 מתאמנים בממוצע כל חודש, אין את זה בשום מקום אחר בבאר שבע.

למה להגיע להתאמן בסטודיו 'פוזיטיב' ולא בחדרי כושר יותר מוכרים בעיר?

אנחנו לא נופלים ברמה משום סטודיו אחר בעיר. יש לנו ציוד ברמה גבוהה מאוד והמקום מושקע ומטופח. הסטודיו גם מסובסד במידה מסוימת לעובדי אוניברסיטה, סטודנטים ובוגרים. גם למתאמנים מחוץ לאוניברסיטה המחירים זולים והוגנים מאוד. מלבד המחירים הזולים והמגוון הרחב, יש לנו גם את הצוות הכי מקצועי בדרום, המדריכים שלנו עובדים גם בחדרי כושר מוכרים כמו 'הולמס פלייס' ו'אנרג'י' כך שהמתאמנים שלנו מקבלים יחס ואימונים ברמה הגבוהה ביותר.

חשוב לי להדגיש שאנו מאמינים בספורט לאורח חיים בריא לאורך כל השנה וכאן זה המקום שבו אנו מקפידים גם על אורח חיים בריא וגם על קשר אישי עם המתאמנים שלנו. אני צופה שבעתיד הקרוב הסטודיו ירחיב את פעילותו עם מגוון רחב יותר של מתאמנים וציוד מתקדם יותר, ובעזרת שיתוף הפעולה והתמיכה של אגודת הסטודנטים, ניקח את הסטודיו צעד אחד קדימה.  

התחילה כמחלקת פלאיירים ויחצ"נית, מונתה למנהלת, והיום בעלת קליניקה פרטית

ליאור רינגל-אסא (26), כיום נטורופתית ומאמנת כושר, החלה את דרכה בסטודיו פוזיטיב עוד כשהייתה בת 20. היא הגיעה אל בירת הנגב ובהתחלה היה לה קשה למצוא את דרכה בעיר חדשה וללא כיוון ברור בחיים.

ליאור רינגל- התחילה כמחלקת פלייארים ומונתה למנהלת

ספרי על תחילת דרכך בסטודיו פוזיטיב

עברתי לבאר שבע יום אחרי השחרור מהצבא, וחיפשתי את עצמי פה בזמן שעוד למדתי לפסיכומטרי. כמו רבים, עשיתי קורס הדרכת כושר ובמקביל עבדתי כמורה להיפ הופ לילדות והבנתי שזה לא הכיוון. התחלתי ללמוד נטורופתיה במכללת רידמן ובמקביל התחלתי לעבוד כיחצ"נית ומחלקת פלאיירים בשער האוניברסיטה, משכנעת אנשים להגיע לסטודיו. כך גם הכרתי את יניב מנהל הסטודיו, וברגע שכבר הייתה לי תעודה של מדריכת כושר, התחלתי לעבוד בסטודיו כמדריכת ספינינג.

ואיך הפכת להיות ממחלקת פלאיירים ויחצ"נית למנהלת הסטודיו?

הייתי רק בת 21, היו צריכים מנהל בסטודיו ויניב המליץ עליי, הוא נתן לי גב להכל כולל ניהול לוגיסטי, מקצועי, ניהול עמוד הפייסבוק, הסברה ושירות לקוחות. העברתי את זמני ביריד החוגים ופרסמתי את הסטודיו. ניהלתי את הסטודיו שלוש שנים עוד כשהיה תחת זכיין חיצוני והסטודיו נקרא בזמנו "אקסייטינג", לאחר מכן האגודה לקחה אותו תחת חסותה והמשכתי את תפקיד הניהול. לאחר סיום הלימודים נאלצתי לעזוב ולהמשיך את דרכי המקצועית.

במה היה שונה הסטודיו לפני שעבר לאגודה? מה שיניתם לאחר המעבר?

בתקופת הזכיינות המקום היה ממש לא מושקע ולא מטופח, קירות שחורים עם תקרה מתקלפת, רצפה אפורה, אופני ספינינג חלודות ובאופן כללי תחזוקה לקויה של המקום. איפה שהיום קיים מרחב גדול הייתה במה קטנה מהתקופה שהסטודיו שימש כמועדון סטודנטים בשם 'סיפרוטק' שם היו מתקיימות הופעות ומסיבות.

לאחר שהסטודיו עבר לידי האגודה נפתחו בפניי אפשרויות לפתח את המקום מבחינה מקצועית, האגודה השקיעו סכומי עתק בשיפוץ, רכישת ציוד, ריצוף מחדש, פשוט המקום נראה אחר לגמרי. ביחד עם יניב הרמנו את כל המקום שנקרא "סטודיו פוזיטיב", ובסוף זה הביא תוצאות עם לקוחות שלא מפסיקים להגיע.

ליאור רינגל

איזה שינויים הובלת בתור מנהלת הסטודיו?

פיתחתי את תחום האימונים האישיים בסטודיו, לקוחות יכלו להגיע אליי לאימונים ולייעוץ תזונה. העברתי סדנא למדריכים בסטודיו בנושא אימון נשים בהיריון וסוף סוף היה להן מענה. בנוסף הובלתי את תחום הסוויצ'ינג, אימון פונקציונלי עם אביזרי כושר שנים. זה היה עוד בתקופה שהדגש היה על עיצוב וחיטוב, והחלטתי לקחת את הסטודיו לטרנדים עכשוויים יותר, וזה נתן כיוון חדש לסטודיו. היום אני במעורבות מצומצמת יותר אבל עדיין משתדלת לבוא מידי פעם להדרכות ולאירועים בסטודיו, אני רואה את תהליך ההתפתחות של הסטודיו וזה כמו לראות ילד שמתבגר.

במה את עוסקת בחיי היום יום מלבד הדרכה בפוזיטיב?

אני סטודנטית לתואר שני בניהול מערכות ספורט ומנהל עסקים בוינגייט. כמו כן, יש לי קליניקה וסטודיו לאימונים אישיים, שם אני מעבירה אימוני ספינינג, רצועות, אימוני כוח ואימוני מתיחות. בנוסף, אני מאמנת קבוצת נשים קבועה לאורח חיים בריא. אני מעבירה אותן תהליך של שבועות בנושא תזונה ואימונים, בדגש על חיזוק הגוף וחזרה למשקל בריא. אני גם מדריכה במועדוני כושר שונים, מאמנת "היט" רצועות, מתיחות, ספינינג, ואימוני "Core".

מה זה בשבילך סטודיו "פוזיטיב"? מה הוא נתן לך, ומה זה דרש ממך?

הסטודיו היווה הבסיס שלי להתפתחות מקצועית. לאורך השנים אני מדריכה בכנסים מאוד גדולים של ספינינג וספורט בכל הארץ, מכשירה מאמני כושר מכל הארץ. הסטודיו בעם בנה לי את הביטחון המקצועי, הייתה לי אוזן קשבת מכל כיוון, לפעמים דיונים מקצועיים בשעות מאוחרות, והכל בזכות הפן המקצועי התומך של יניב.

מה מיוחד בסטודיו פוזיטיב לדעתך?

לעומת מקומות אחרים שרואים את הלקוחות כקופה, המקום מאוד אכפתי כלפי הלקוחות שלו, אנחנו מנסים לעבור תהליך עם המתאמנים ולראות איך הם עושים מהפך עם הגוף שלהם. יש גם פן חברתי מאוד חזק של לבוא להתאמן עם החבר'ה. צוות המדריכים מאוד ערני ואכפתי ברמה הטיפולית ונותן דגש למתקשים ונוצרת אווירה של משפחתיות. בזכות זה הסטודיו הפך להיות אחד המתקדמים ביותר שיש היום, יש גם מדריכים טובים וגם מתאמנים טובים, ששואפים למצויינות.

סטודנט לרפואה ביום, מדריך ספינינג בלילה

אלון טיאוסנו (27) במקור מקרית ביאליק, עוסק בספורט כל חייו. בנעוריו הדריך בצופים ותוך כדי עסק בספורט, שחייה ורכיבה על אופניים. לאחר שירותו הצבאי בחיל האוויר התקבל ללימודי רפואה באוניברסיטת בן גוריון עליהם חלם שנים, אך לא רצה לזנוח את אהבתו לספורט.

אלון טיאוסנו- החיבור לספורט הפך אותו לאחד המדריכים האהובים בסטודיו

מה הביא אותך להיות מאמן בסטודיו?

"בשנה הראשונה ללימודי רפואה הגעתי לסטודיו לאימוני ספינינג והתחברתי שם למדריכים ביניהם ליניב שמנהל את הסטודיו כיום. החיבור המהיר עם יניב הוביל לאימונים משותפים בשם ה'ליין של יניב" הכולל רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה, אימון בסטודיו, ואחרי היום המפרך חותמים את הערב עם בירה קרה"

ואיך הפכת להיות מאמן ספינינג?

עברתי בעבר הסמכת מדריך חדר כושר, מה שזמן קצר לאחר מכן אפשר לי לעבוד בסטודיו כמדריך ספינינג. רציתי לשלב את הספורט והרכיבה תוך כדי הלימודים ולא להזניח את התחום, זו גם אחלה דרך לעשות קצת כסף מהצד".

איך משלבים לימודי רפואה תובעניים עם שגרת אימונים אינטנסיבית?

בשנים הראשונות הייתי עושה 5-6 משמרות בשבוע, והיום זה כבר 2-3 משמרות כי נהיה עמוס. עובדים תחת לוח זמנים צפוף, יש תקופות שהן יותר בעייתיות אבל מנסים לשלב. אני עובד גם בבית חולים כעוזר רופא במיון, מקבל חולים ומטפל בהם. לפעמים יש רצון לתת יד בסטודיו אבל לא תמיד יש אפשרות, אבל עושים מאמץ כדי לשלב הכל.

מה מיוחד בסטודיו "פוזיטיב", מה השתנה מאז שנכנסת אליו?

אחד הדברים היפים בסטודיו הוא שהוא מקום תומך שכיף לעבוד בו ולהתאמן בו, תמיד עוזרים אחד לשני, אווירה מאוד משפחתית וטובה בין המדריכים למתאמנים, מרגיש כמו בית שני. מאז שהוא עבר לידיים של אגודת הסטודנטים זה נתן הרבה יותר חשיפה ומודעות, התאפשר לנו לקבל תמיכה ולקדם תהליכים, ומאז הרבה יותר סטודנטים התחילו להגיע.

תוותר על ההדרכה כשתסיים ללמוד?

זה מאוד תלוי לוח זמנים, קשה להיות מתמחה במיוחד במצב הנוכחי ברפואה במדינה, הייתי שמח כן להמשיך להדריך לפחות פעם בשבוע.

בעבר הסטודיו היה שחור עם תקרה מתקלפת צילום באדיבות אגודת הסטודנטים אוניברסיטת בן גוריון

סטודיו "פוזיטיב" משרת וימשיך לשרת אלפי סטודנטים וצעירים בבאר שבע. סיפורם של יניב, אלון וליאור מעיד על הדרך הארוכה שעבר הסטודיו ממקום ישן ומוזנח, לסטודיו צבעוני, מתקדם וחדשני שרואה במתאמנים שלו ובהצלחה שלהם ערך עליון.

מערכת "באר שבע נט" מודה לניצן גרובשטיין, דוברת אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון, על שיתוף הפעולה בהכנת הכתבה.


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('df9919a8-cc5c-4171-ad0d-ca240d01d6eb','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,33971,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה