אם אין דין למטה יש דין למעלה!



ימים אלו, שבין ראש השנה ליום הכיפורים, בדרך כלל הינם הימים העמוסים והמרגשים ביותר בקהילת ״שובה ישראל״ - קהילתו של האדמו״ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט״א.  אלו הם הימים שבהם מתקיימים, מזה כבר למעלה מ-20 שנה, שני המאורעות המסורתיים והמשמעותיים ביותר עבור תלמידיו ואלפי חסידיו של האדמו״ר: המסע לציון הפלא יועץ בבולגריה וקיומו של מעמד התפילה הגדול של יום הכיפורים בירושלים.

מה גורם לכל כך הרבה אנשים מכל רחבי הארץ והעולם, לעזוב הכל ולהצטרף לשני מאורעות אלו שבבולגריה ובירושלים?

לדבריהם, התשובה לכך היא רטורית ופשוטה - נוכחותו וקדושתו של האדמו״ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט״א.

מאות מתלמידיו ורבבות מחסידיו של כבוד הרב היו נוהגים לצאת בכל שנה ושנה בטיסות מיוחדות לציונו של רבי אליעזר פאפו בעל ״הפלא יועץ״, בבולגריה, והיו ממתינים, בהתרגשות רבה, לקבל את בואו של האדמו״ר רבי יאשיהו יוסף פינטו, בציון הקדוש, בשירה קורעת שחקים הנמשכת דקות ארוכות, עד לרגע שבו מרים האדמו״ר את ידו ואוחז במיקרופון, ומיד, כמעשה קסם, שקט מוחלט. דממה. כולם נושאים עיניהם אל הבמה בה יושב האדמו״ר וממתינים בשקיקה לדרשה המיוחדת ולאמירת סליחות על הציון הקדוש.

רבות כבר נכתב ונאמר על המסע הקדוש לפלא יועץ ואף פורסמו ברבים הניסים והנפלאות שפקדו את חסידיו בעקבות אותו מסע מקודש.

השנה, בשונה מתמיד, נאלצו לדחות בקהילת שובה ישראל את הנסיעה המסורתית לבולגריה. גם מעמד התפילה הגדול ביום הכיפורים, בירושלים, בוטל.

יום הכיפורים, ידוע בקרב תלמידיו וחסידיו של האדמו״ר פינטו, כיום מיוחד. אלפים מהם מגיעים למלון לאונרדו בירושלים ומצטופפים באולם גדול, כדי לקיים את התפילה של היום הקדוש במחיצתו ובצילו של האדמו״ר.

רבבות מחסידיו, מכל רחבי הארץ והעולם, עוזבים את משפחותיהם ומגיעים לארץ, רק כדי לזכות ולערוך את התפילה במחיצת האדמו״ר ולינוק מקדושתו.

השנה, לדאבון ליבם, ועל אף ההכנות והתקווה לקיומו של אירוע זה, הוא בוטל בעקבות החלטת בית המשפט המחוזי, אשר ביטלה את שחרורו המוקדם של כבוד האדמו״ר פינטו.

אנשי קהילתו של האדמו״ר זועמים על הרדיפה האכזרית כנגד רבם הנערץ וממאנים לקבל את רוע הגזירה. מבחינתם, הם ממשיכים להאמין ולקוות שהאדמו״ר ישוחרר במהרה ולדבריהם, שום דבר לא יוכל לשבור אותם ולמנוע מהם להמשיך ולקיים, בדווקנות וביתר שאת ועוז, את אשר הבטיחו לרבם הנערץ, כי היעדרותו הפיזית הזמנית לא תפגע כהוא זה בניהול מוסדותיו ובהמשך קיום החסד והפצת תורתו הקדושה. רק לפני כשלושה ימים, יצא לאור ספרו החדש של האדמו״ר ״יהיו לרצון אמרי פי״ - זהו מחזור ליום הכיפורים, מפואר ומיוחד במינו, המשלב בתוכו פירושים קבליים ומנהגים של שושלת הצדיקים פינטו ואבוחצירא.

מכון תורת יאשיהו העוסק בהדפסת ספריו של כבוד האדמו״ר פינטו, הדפיס 100 אלף עותקים מספרו החדש של האדמו״ר, אשר חולקו כולם לתלמידיו ולחסידיו, לפני יום הכיפורים.

כששאלנו את חסידיו של הרב כיצד יעבור האדמו״ר את יום הכיפורים במרכז רפואי שב״ס, שהרי אם לא די במצבו הרפואי המורכב והרעוע, שם כידוע אין אפילו מניין לתפילה?! השיבו לי חסידיו כי ״אנחנו אלו שנפגעים מהיעדרותו של כבוד הרב ביום הקדוש הזה, כבוד הרב הוא הצינור שלנו לקב״ה, אבל ב״ה כבוד הרב השאיר לנו את ספרו החדש וכולנו יחד נתפלל באמונה עצומה ובדבקות גדולה בהקב״ה. אנחנו מבטיחים לך שכבוד הרב לא יתפלל ביחידות, כבוד הרב הוא קדוש עליון, הוא יוריד 9 מלאכים קדושים להתפלל איתו במניין.״

הם סיפרו כי האדמו״ר נתן הוראה לכל תלמידיו וחסידיו, להתחזק ולהתפלל בדבקות גדולה ולהעתיר בעדו ולהתפלל לרפואתו.

כאמור, ידוע דבר מחלתו הקשה של האדמו״ר וכן מחלות נוספות. הוא זקוק לטיפולים רבים ולניתוח דחוף על מנת שיוכל להמשיך ולקבל את טיפולי הקרינה. הרב השוהה בתקופה זו במר״ש, לא מקבל את טיפולי הקרינה, דבר המסכן אותו מאוד ואשר עלול חלילה לגרום להתפשטותו של הסרטן בגופו.

חסידיו, שכאמור זועמים על האכזריות והרשעות הנובעת מההחלטה למנוע את שחרורו המוקדם, בעיקר לאור מצבו הבריאותי הרעוע. ההחלטה לבטל את שחרורו, מעידה כאלף עדים, על הרדיפה האכזרית כנגד רבם. לדבריהם כל התיק הזה מראשיתו ועד סופו, נוהל בדרך בה עקרונות הדין היושר והצדק נרמסים ברגל גסה ע״י תאוות נקמה, אפלייה והשפעת מניעים זרים. הם מזכירים את אשר כבוד הרב תמיד אומר בשיעוריו, כי על האדם לדעת שזמנים שאין דין למטה, יש דין למעלה! ובעיקר בימים קדושים אלו אלו ״שספרי חיים ומתים לפניך נפתחים״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה