גנב הטלפונים הסדרתי נתפס באילת

$(function(){setImageBanner('193e3faa-7f98-4314-af6e-eb9fafc09450','/dyncontent/2024/3/21/f0bff0df-977b-40ad-bfa7-e0143f5efecd.jpg',17661,'רבין 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

אמש נעצר באילת אדם העונה לתיאורו של הגנב הסדרתי, החשוד בגניבת טלפונים סלולריים בכל הארץ, שהיכה השבוע גם בבאר שבע. החשוד נעצר על ידי המשטרה כשברשותו מספר טלפונים ניידים.

בשבוע האחרון עובדי חנויות שונות ברחבי הארץ השמיעו את זעקתם, לאחר שגנב אחד ערמומי הצליח בזה אחר זה, לגנוב את הסמארטפונים שלהם בהיסח דעת, כשהוא משתמש במסווה של קונה פוטנציאלי בעל "כיסים עמוקים".

הגנב היה נכנס לחנות ומבקש מהעובדים חבילת מוצרים במחיר מופרז, ובעת שהיו עסוקים בהכנתה, היה מנצל את ההזדמנות ומכניס את הטלפונים לכיסו בהיסח דעת. לאחר מכן היה אומר שהוא מזיז את רכבו וכבר חוזר, אך מעולם לא חזר.

מוקדם יותר השבוע נחשף סיפורה של מיכל קרואני, עובדת בסניף ללין במרכז 'מבנה' (One לשעבר) בבאר שבע. מיכל סיפרה כי אותו גנב נכנס אליה לחנות ובעת שהיא והעובדת השנייה הכינו לו את החבילה שביקש, הוא ניצל את ההזדמנות ונעלם עם הטלפונים הניידים שלהן, כשעל הטלפון של מיכל מידע קריטי לחתונתה הקרבה.

תחקיר 'באר שבע נט' העלה שאין זו המכה הראשונה שהגנב ביצע, אלא כי הגנב פועל באופן שיטתי במרכזי קניות וגונב טלפונים מחנויות באותה השיטה, בה הוא מסיח את דעת העובדות ואז מנצל את ההזדמנות כדי לגנוב את הטלפונים ולהימלט מהמקום, כאשר רק לאחר מספר דקות מבינות העובדות שהן היו קורבן לעוקץ.

מהר מאוד התברר למיכל שאותו חשוד לא גנב רק ממנה, אלא ברחבי הארץ. לאחר פרסום סיפורה ברשת צורפה לקבוצת ווטסאפ של כ-30 תושבים מרחבי הארץ שנגנב מהם טלפון בנסיבות דומות, והעלה את החשד כי מדובר באותו אדם. בקבוצת הווטסאפ הופצו תמונות וסרטונים של אותו גנב מרחבי הארץ, שמראים באופן בירור את פניו של החשוד ואת מעלליו. חברי הקבוצה עבדו יחדיו כדי לאתר את החשוד.

"איש שב"ס שראה את הסרטונים בפייסבוק זיהה את הגנב, התקשר אלינו וסיפר לנו שמדובר בעבריין שיצא מהכלא לפני חודשיים, נתן את השם ואת הזהות". סיפרה מיכל. "אפילו דיברנו עם אח שלו בטלפון וניסינו לאתר אותו, הגענו למצב שאנחנו עושים את העבודה של המשטרה"

בימים האחרונים הפיצה משטרת אילת לשוטריה תמונות של גנב הטלפונים הסדרתי. אמש בשעות אחר הצהריים, התקבל דיווח במשטרת אילת על חשוד העונה לתיאורו של הגנב הסדרתי, שהיכה בחודשים האחרונים ברחבי הארץ, כמו גם בבאר שבע.

כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והבינו כי מדובר באותו חשוד בגניבות. בשלב זה הקיפו אותו בלשים ושוטרים מכמה כיוונים ועצרו אותו, כשעליו נמצאו מספר טלפונים ניידים, אותם גנב וככל הנראה טרם הספיק למכור.

במשטרה מסרו כי "החשוד אותר כשברשותו מספר מכשירי טלפון ניידיםהוא נעצר והועבר לחקירה". במשטרה ציינו כי שוטרים גלויים וסמויים רבים עסקו בחקירה ופעלו באמצעים מגוונים על מנת לעצור את החשוד, שלפי החקירה "הצליח בתחבולה לגנוב על פי החשד עשרות מכשירים סלולאריים מאזרחים תמימים במקומות שונים ברחבי הארץ". היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית המשפט.

החשוד היכה בכל הארץ, מיישובי הצפון, המרכז, באר שבע והגיע עד אילת, כדי להמשיך במעשיו הנפשעים במחשבה שלא יתפס. לאחר מעצרו של החשוד אספו חוקרי המשטרה את הטלפונים והחלו לאתר את בעליהם החוקיים, שחלקם כבר אותרו והגישו תלונות במשטרה.

מיכל קרואני, ממנה נגנב השבוע הסמארטפון, התבשרה על מעצר החשוד " אני מאוד שמחה שתפסו אותו, אבל כרגע עוד לא קיבלנו את הטלפונים שלנו בחזרה. אתמול הגענו למשטרה שוב ואמרנו שהגנב נעצר והם אמרו שזה תהליך עד שירכזו את כל התיקים ושאנחנו צריכים להישאר איתם בקשר עד סוף התהליך, בתקווה גם אקבל את הטלפון שלי בחזרה".

גניבות הטלפונים היא מכת מדינה שכפי הנראה למשטרה אין דרך להתמודד איתה באופן מוחלטגם מצלמות אבטחה לא מרתיעות את הגנביםשמצליחים שוב ושוב למצוא רגע של היסח דעת מטעם בעלי הטלפון ולהימלט כשהטלפון הגנוב בידם.

הטלפונים נמכרים לאחר מכן תוך שעות במחירים נמוכים יחסית מיד ליד או באתרי יד שנייההעיקר להיפטר מהם לפני שיאתרו אותםאפליקציות כיום אמנם מאפשרות לאתר בקירוב את מיקומו של המכשיר על ידי שימוש בחשבון גוגל או באפליקציית איכון באמצעות GPS, אך אין זה מרתיע את הגנבים הפועלים מידי יום להמשיך לבצע שוד לאור יום של אזרחים תמימים אשר מאבדים ברגע אחד של חוסר תשומת לב את מכשיר הסלולר האישי שלהם יחד עם התמונותהסרטוניםהטלפונים והמידע החשוב על חייהם.

במקרה הנוכחי התאגדו יחד מספר אנשים מהם נגנבו טלפונים על ידי אותו אדם, והצליחו לבצע עבודת חקירה יסודית משותפת. מאמץ זה הביא ללחץ על המשטרה שעצרה לבסוף את החשוד והביאה לתום המצוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('9b54e13c-ef6c-4a9b-b81f-21fd8f0c85f8','/dyncontent/2024/3/17/260ec54c-8061-40bc-b317-3feb9c3dde6a.gif',17630,'סמי 0324 אייטם ת',525,78,false,32654,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה