מדינה בהקפאה על פי הזמר אלעד טוגנאס מבאר שבע

$(function(){setImageBanner('5d3f4c2e-09c3-428e-ae33-a7e5b70089e2','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,33042,'Image','');})

תזמון נכון: הזמר והיוצר, אלעד טוגנאס, מבאר שבע, החליט להוציא סינגל הומוריסטי חדש בשם "מדינה בהקפאה", שמוקדש לבחירות האינסופיות, יוקר המחייה, פוליטיקאים שחושבים על הג'וב מאשר על האזרחים, הטרדות מיניות שלא מטופלות, או בקיצור - כל מה שמעצבן אותו. ויש גם קליפ שאותו כולכם יכולים לראות ביום הבחירות שמתקיים היום. תצביעו לו.

צילום: אילן סימנטוב

רגע לפני שנדע מה יקרה היום ביום הבוחר, הוציא אלעד טוגאנס עמיר (34) מבאר שבע, מוזיקאי ויוצר שלא מפחד לפרוץ גבולות, שיר חדש שמדבר על הבחירות מהמקום של כאב, אבל באופן הומוריסטי ששייך רק לו. למרות החוויות הקשות שעבר בחייו של אלימות מינית והשפלות, החליט לכתוב שיר על מה שהוא רוצה לצעוק מהבפנוכו לגביי פוליטיקאים שחושבים על הג'וב שלבם מאשר על המדינה, יוקר המחייה הקשה והבעיות שלא פתורות לאזרחים – שיר שחשב לכתוב כבר מסבב שני בחודש בספטמבר, כשראה שאף אחד מהצדדים לא רוצה להרכיב ממשלה. "זה שיגע אותי" מדבר אלעד מהלב "כשראיתי שאף אחד מהצדדים לא רוצה להרכיב ממשלה וכל הסבבים האלה הם היו בלתי אפשריים לפתרון, היה לי את הרצון לכתוב את השיר בצורה הומוריסטית עם דמויות וחיקויים, שלפחות נצחק מהמצב הזה כי זה מה שנותר לנו האזרחים  - לצחוק על זה. הכתיבה היא חלק מהפוסט טראומה שלי מהעבר ולכן מצאתי שיטה להרגיש טוב יותר דרך הומור וצחוק ודמויות וחיקויים, זה הצד החזק שלי. תמיד היה לי קל עם הומור להגיע לאנשים".

ספר לי על השיר

"את האמת עם השיר 'מדינה בהקפאה' היה מאוד קשה להוציא אותו, לקח המון זמן להפיק את השיר, כי היו שלושה סגרים שמנעו ממני לנסוע למרכז להקליט. איכשהו יצא ששבוע לפני שהכריזו על סגר שלישי ניצלתי את המומנטום לקבוע עם המפיקה שלי דנה מלכה האלופה באמת זרמה עם השיגעונות שלי להקליט את השיר".

מה אתה מרגיש קורה במדינה מבחינה פוליטית שהשפיע עליך לכתוב?

"אני רואה את מדינה שלי ואני מרגיש שהיא הולכת ונעלמת, זה כל כך הרבה שיסע בעם עם שנאה בפילוג. אנחנו חיים שנים ללא תקציב מדינה ומערכות לא מתפקדות, מערכת חינוך כושלת פלוס משבר קורונה עם גירעון מטורף".

מה המסר העיקרי בשיר?

"החיים בהקפאה ומדינה שלמה בצער שלה נלחמת על מקומה", זה ציטוט מהשיר והכוונה בעצם לנהר את הפוליטיקאים שיתעוררו במקום לחשוב על הכיסא ועל ג'ובים. יש מדינה ואזרחים שזקוקים למענה וזקוקים לטיפול".

צילומי הקליפ. צילום: אליה עזרא

למי אתה אתה מתכוון להצביע היום ולמה?

"אני  באמת מתלבט למי נצביע, אין לי מושג. בדרך כלל לשמאל מרכז כי אני מאמין במדינה שיוונית וליברלית.  מצד אחד מירב מיכאלי ועבודה מייצגת את שיוון זכויות לנשים, שוויון וזכויות לקהילה הגאה. אכפת לה מנפגעות ונפגעי אלימות מינית. מצד שני, כנראה אצביע לבני גנץ, כי הוא היחידי שיכול לאחד את העם הזה בין דתיים לחילוניים, לנשים וגברים. אז עוד מלבט עם עצמי עוד טיפה. יש מצב שנגיע לקלפי אחרי שרק במהלך היום אני אדע".

למה אתה חושב ששיר בנושא בחירות יהיה עניין למאזינים?

"כי זה מדבר על המצוקות של כולנו כמו יוקר המחיה, הדרת נשים, אלימות כלפי נשים, זכויות לנכים ובעליי מוגבלויות וקשיים. הדבר הזה שקוראים לו פשוטי העם, שמרגשים שהמערכת מנותקת מהם – אלו בעיות שכבר 15 שנה קיימות. אני רואה את בלגאן במערכת חינוך, את האלימות בבתי ספר, החרמות - חוסר ביטחון להסתובב ברחוב עם כל הפשיעה שקיימת פה שנים על גבי שנים, נשים לא מרגישות בביטחון להסתובב ברחוב בלי שגברים יטרידו אותן ולא רק ברחוב . זה גם קורה במסיבות במועדון או בבר"

מה הפרויקט הבא שלך?

"הפרויקט הבא  זה להמשיך לעבוד וליצור עוד שירים שמדברים לאזרח והאזרחית הפשוטים. להתכונן להוציא שיר הבא".

 צילום: אילן סימנטוב

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה