תחליפי חלב: איזה חלב צמחי הכי בריא?

$(function(){setImageBanner('089a0b1b-2ec1-419f-ae48-f03494717a77','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

תחליפי חלב הולכים ומשתלטים על המסעדות, בתי הקפה והמקררים הפרטיים שלנו בבית, ובצדק - הם בריאים יותר לגוף שלנו, ידידותיים יותר לסביבה, ומגוונים לנו את החיים בטעמים שונים ומצוינים של כל הטוב שאפשר למצוא בטבע. חלב צמחי מחזיק בהמון יתרונות על חלב פרה, כל סוג עם יתרונות משמעותיים אחרים, והיום אנחנו כאן כדי לנסות ולהכריע - מי יהיה החלב הצמחי הבריא ביותר?

יעלה ויבוא - חלב (משקה) סויה

חלב סויה (או כפי שנכון לקרוא לו - משקה סויה), היה תחליף לחלב עוד לפני שזה היה פופולארי להחליף את חלב הפרה במשקה חלב צמחי. לאט לאט הוא עבר ממנת חלקם של אנשים שאינם צורכים לקטוז לתחליף שבוחרים בו באופן ייעודי ולא כברירת מחדל. ערכו התזונתי של חלב סויה ללא סוכר (ביתי ולא מעובד) עלול להפתיע אתכם לטובה - פולי הסויה מהם מכינים את המשקה, עשירים בחומצות אמינו שהגוף צריך כדי להיבנות ולתפקד, ומכילים ויטמינים ומינרליים רבים כמו ברזל, אשלגן, מגנזיום ואף ידועים בכוחם להפחית סיכון למחלות. באשר לקלוריות חלב סויה מציע לא הרבה קלוריות, ובכוס אחת של משקה סויה ללא סוכר תוכלו לצרוך בערך 100 קלוריות. אבל כדי לקבל את כל הטוב הזה, צריך לבחור בסוג הכי מומלץ של חלב סויה והוא - בהכנה ביתית. בהמשך נשתף אתכם גם במתכון חלב סויה מעולה להכנה ביתית קלה ומהירה.

freepik

מיד אחריו מגיע – חלב (משקה) שיבולת שועל

חלב שיבולת שועל הוא אחד מהתחליפים האהובים ביותר בשוק, בעיקר כי הוא מעניק לקפה מרקם חלק וטעם מתקתק שתחליפים אחרים לא נותנים. אבל יש לו גם יתרונות תזונתיים אחרים כמו נוגדי חמצון, ויטמינים מקבוצת B ומעט סידן. משקה שיבולת שועל הוכח כמשקה המסייע להפחתת ערכי הכולסטרול בדם ותרומה לשיפור חוסנה של מערכת הלב. באשר לקלוריות - רוב סוגי משקאות השיבולת שועל שתרכשו יהיו ממותקים או מתוספים (או גם וגם) ולכן הקלוריות הבסיסיות לכוס משקה (100 קלוריות) יהיו רק ההתחלה. הודות למרכיבי מתכון חלב שיבולת שועל, נמצא בו מעט מאוד חלבון לעומת תחליפי חלב אחרים, אבל החלבון שכן נותר אחרי עיבוד שיבולת השועל הוא חלבון איכותי מאוד.

freepik

מצטרף אליהם - משקה (חלב) שקדים

חלב שקדים ללא סוכר אמנם מציע פחות קלוריות מתחליפים אחרים (כמה עשרות קלוריות לכוס אחת), אמנם הוא מכיל יותר פחמימות הודות לאחוזי הפחמימות הגבוהים שבשקדים וגם טעמו מדי תפל ללא המתקה כלשהי. עם זאת, משקה שקדים מציע ערכים תזונתיים מצוינים כמו נוגדי חמצון החיוניים לגוף והיכולת שלו לשפר את פרופיל השומנים בדם, הורדה במשקל, מניעת סכרת ואיזון רמות הסוכר בדם. למרות כל אלו, חשוב לזכור שכל מתכון חלב שקדים מכיל בעיקרו מים ולכן הכמויות וההשפעות של כל אלו קיימות אך זניחות. בהמשך נשתף אתכם עם מתכון לחלב שקדים ביתי שישמור על הערכים האלו בשיאם.

freepik

יחסית חדש על המדף - חלב אגוזי לוז

חלב אגוזי לוז הוא האחרון להשוואה הזו ואולי גם הכי מפתיע. הטעם האגוזי והמעודן שלו ניכר מיד בגלל האחוז הגבוה של שמן האגוזים, והוא מכיל ברובו ויטמין E שידוע ביתרונותיו המשמעותיים לבריאות הלב, הפחתה של מדדי כולסטרול בדם ואיזון הסוכר גם כן. לעומת חלב השקדים הוא מכיל יותר חלבים ולעומת הסויה, פחות קלוריות (במשקה שאינו ממותק). אין הרבה מותגים שמייצרים חלב אגוזי לוז לא ממותק, ונטול תוספות מיותרות, ואף מרביתם למעשה מעניקים למוצרים אחרים את טעמם של אגוזי הלוז אך לא כחלב. בניגוד לשאר הסוגים של תחליפי חלב צמחיים, קשה עד בלתי אפשרי למצוא אותו בבתי קפה.

איך להכין חלב צמחי בבית?

אז רגע לפני שנכריז על תחליף החלב הכי בריא, כדאי שנזכור שכדי לצרוך באמת את החלב הכי בריא, אנחנו מוכרחים לשלוט במה נכנס פנימה ואיך מכינים אותו. לטובת המשימה הזו נחלצו לעזרתנו 3 מכשירים מתקדמים שידאגו לנו לא רק לתחליף חלב טבעי וביתי, אלא גם להרבה מתכונים נוספים במטבח.

  1. בלנדר ויטמיקס - טכנולוגיית הטחינה של הבלנדר הזה מאפשרת לנו לטחון בקלות כמעט כל חומר ולהפוך אותו לקמח, רוטב, שייק, מרק ואפילו גלידה!

מתכון לחלב סויה בבלנדר ויטמיקס

  1. ויגאן-מילקר - מכשיר ייחודי במינו שנועד לאפשר לנו להכין חלב צמחי מכל מקור שנבחר בו, בכל מרקם שנבחר! הוא מצוין גם לגבינות, רטבים, יוגורט ומיצים הודות לאפשרות לשלוט במרקם הסופי של המתכון.

מתכון לחלב שיבולת שועל בויגאן מילקר

  1. מסחטת מיצים - מסחטה מקצועית המאפשרת לנו לעבד ולסחוט חומרים שונים מבלי לחמם אותם או לחמצן אותם וכך להגן על התוצרים שלנו מאובדן של הרכיבים החיוניים שלהם במהלך ההכנה.

אז מי המנצח?

לפני שנכריז על המנצח נגיד שלכל אחד יש טעם אחר, והעדפות אחרות בקפה, בגלידה, על הלחם (ובמערכת העיכול עצמה). חלב צמחי הוא רק עוד דרך אחת לאפשר לעצמנו גיוון וטעמים קצת שונים מאלו שהרגילו אותנו אליהם שנים, ועל הדרך גם לתרום לסביבה שלנו על ידי צמצום צריכת מוצרים מן החי. הפרמטר הכי חשוב חייב להיות הטעם, כי אם לא נהנה מהאוכל והשתייה שלנו, אין בכלל טעם להתאמץ ולהכין אותו. ואחרי ההקדמה החשובה הזו, נעבור להכרזה:

ובכן, אם נכניס לשקלול את כל הרכיבים והערכים התזונתיים של כל אחד מהסוגים, נמצא שיש חלב צמחי אחד שנותן לנו כמעט הכל ובמחיר לא מאוד גבוה והוא - חלב סויה! שימו לב שהשקלול נעשה בהתאם לערכיו של חלב סויה לא ממותק ובהזדמנות זו נזכיר לכם - הכי בריא וטעים להכין חלב צמחי לבד בבית, לא משנה מאיזה סוג הוא!

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b941b4d2-27f9-434e-b5e4-765151ee2601','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה