עמדות טעינה לרכב חשמלי בישראל האם כבר הכל ידוע?

$(function(){setImageBanner('e7fa5caf-151b-4c73-97a5-0cde89365adc','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

שאלנו את חברת charging-point מהו ההסבר הכי פשוט עבור עמדות טעינה לרכבים חשמליים? ומהו המידע החדש שיש על עמדות טעינה שצריך לדעת, מה צריך לעשות בעת התקנת עמדת טעינה?

תמונה charging-point

כאן תמצאו את האפשרויות הכי טובות לטעינה חשמלית לרכב שלכם.

טעינה לרכב חשמלי מתבצעות בעזרת מטען ייעודי, כך בעצם תוכלו להטעין את הסוללות ברכב בכדי לנסוע בדרכים פשוט זהו. עמדות טעינה לרכב חשמלי אלו מספקות רמות שונות של יכולות טעינה, טעינה איטית, מהירה, וזאת בתלות בחוזק החשמל שיש לכם בבית ולאמפרים הפנויים בלוח החשמל, התשתית של החשמל היא צוואר הבקבוק בטעינה לרכב חשמלי.

סוגי עמדות טעינה:

עמדת טעינה ביתית תלת פאזי :  זוהי אפשרות הטעינה האיטית ביותר ועם שקע ביתי רגיל, טעינה זו מתאימה ביותר לטעינת לילה בבית או במקומות עבודה כי יש צורך לזמן רב מעל 8 שעות.

טעינה רגילה: טעינה זו משמשת את רוב תושבי ישראל והיא הנפוצה ביותר בארץ, שעת טעינה בערך נותנת כ30 ק"מ בממוצע ואף יותר.

תחנות אלו נמצאות בבתים, בחניונים ציבוריים, במבנים מסחריים וכו' טעינה זו היא המומלצת ביותר בכדי לשמר את הסוללה ברכב.

טעינה מהירה DC:

זוהי טעינה מהירה ביותר שקיימת ואין אפשרות להתקין אותה בביתכם חבל על השאלות ועל המאמץ המחיר יקר מאד והיא אינה שימושית כלל לאלו שחונים בבית ומטעינים את הרכב בלילה כך שאם אתם לא נהגי מוניות אז אל תתנו לכך אופציה.

בדרך כלל תוכלו למצוא מטעינים כאלה לאורך כבישים מהירים או נתיבי נסיעה מסחריים כמו בדרך לאילת או לנגב.

מטענים מהירים של DC יכולים לספק טווח נסיעה של עד 200 ק"מ תוך 30-40 דקות בלבד, כאשר התלות היא בחוזק המטען ובאמפר שמקבל הרכב במקסימום.

בשימוש בתחנת טעינה ציבורית, תבררו כמה עולה כי ישנם כל מיני תרגילים של החברות כמו תשלום על חיבור וסליקה וכו'.

חשוב לציין שלא כל רכב חשמלי תואמים לטעינה מהירה DC, וגם אם כן, מהירות הטעינה עשויה להשתנות בהתאם לדגם הספציפי לכן תשאלו את היצרן או את היבואן.

בסך הכל, כלום שואלים על זמן הטעינה של רכב חשמלי ואפילו מוטרדים ממנו קצת אך כחוק ברזל תדעו שאם הנכם מבצעים שימוש סביר ברכב ונוסעים לעבודה וחזור תטעינו בבית וזהו, הכי טוב עם עמדת טעינה לרכב חשמלי של 22 קילוואט.

כאשר שוקלים התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון:

  1. לחבר לבית או לארון הציבורי:

בעלי רכבים רבים בוחרים להתקין עמדת טעינה בביתם לטעינה נוחה, זה שימושי במיוחד ונוח מאוד לישראלים, מכיוון שהוא מספק מהירות טעינה מספקת לצרכים של רוב התושבים בארץ, עמדת הטעינה מותקנת בחניה מול הרכב ובאישור של הוועד אם אתם גרים בבית פרטי אז כלל אין צורך להביא אישור מהטאבו.

  1. מעסיקים בבית או במקום העבודה:

עבור עסקים חובה לקבל הצעת מחיר, עסק חייב לקבל את הצעת המחיר עוד לפני ההתקנה, גם עם זה בית של העובד, בנוסף לעתים חשוב שיהיה את האפשרות לקבל דוחות על שימוש בעלות החשמל וזה מעבר להתקנה. מצאנו באתר מחירון התקנת עמדת טעינה לרכבים חשמליים.

אם המעסיק מחליט לתת לעובד את האפשרות להטעין בביתו על חשבון העסק הוא חייב לדעת כמה כסף הוא שילם בכדי להביא את הכסף הנ"ל לידי ביטוי בתלוש המשכורת והדוחות הללו קיימים בתוך העמדה וגם ניתן לחשב זאת על ידי שעון צריכה פשוט.

בחלק ממקומות העבודה מעודדים עובדים לעבור לרכב חשמלי ואת האפשרות להטעין במהלך היום בחניה בעסק עצמו. זה יכול לעזור להרחיב את טווח הרכבים החשמליים שלהם ולקדם נסיעה בת קיימא. מעסיקים בוחרים להתקין כמה עמדות טעינה בפיזור מסוים והגיוני בעסק עבור העובדים.

כך שהשוק אכן הולך לשם לרכבים חשמליים והעניין נהיה הרבה יותר פשוט עבורנו ועבור המעסיקים כאחד, גם עבור ההתקנה וגם עבור הטעינה.

לסיכום: חיוני לקחת בחשבון גורמים כמו זמינות תשתית חשמל את זה תשאלו את החשמלאי שבא להתקין לכם חובה שיעבוד עם ביטוח ועם רישיון בתוקף.

תתייעצו עמו בעת בחירת המיקום המתאים לעמדת הטעינה. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם חברות בארץ אשר עוסקות בכך כדי להבטיח עמידה בתקנות חברת החשמל וגם בשביל לקבוע את המיקום הטוב ביותר עבור עמדת הטעינה שלכם.

הכתבה נכתבה בעזרת חברת .charging-point

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('b22e9fc6-4466-4b42-9f12-51c7018c39c6','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה