אימונים בגיל הזהב - חשוב ביותר אבל לשמור על עצמכם

$(function(){setImageBanner('7e34117a-d6d7-4c4a-866f-a6aafd61e1a6','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

פעילות גופנית, אימון כושר, הם דברים חשובים בכל גיל. אם אנחנו מקפידים לבצע אותם באופן עקבי, אנו מבטיחים לעצמנו חיים הרבה יותר בריאים, יש שיאמרו גם חיים יותר מאושרים. כל רופא וכל איש מקצוע ידע להסביר, כיצד ביצוע פעילות גופנית מספר פעמים בשבוע, באופן רציף ומותאם לגיל ולמבנה הגוף, יכולה לשפר היבטים שונים, בין אם זה בשרירים, עצמות, גמישות, תנועה, יציבות, מערכת חיסונית, ואפילו באיברים פנימיים.

PEXELS

בפרט הדבר נכון במה שנקרא "גיל הזהב", קרי מעל גיל 65. בתקופה זו בחיים, הרבה יותר קשה לבצע פעילויות גופניות, מסיבות פיזיות אך גם מסיבות נפשיות, גם פחות נהוג לבצע פעילויות באופן כללי. בתקופה זו, אנשים יוצאים לפנסיה, מעדיפים לא פעם להסתגר בבית, לצאת פחות ואינם פעילים, כמו כשהיו בעבר כשהיו צעירים. לכן, יש חשיבות עצומה לאימונים ופעילויות גופניות בגיל זה.

לצד זה, חשוב להדגיש, אימונים בגיל הזהב צריכים להתבצע בצורה מבוקרת, מפוקחת, באופן שלא ייגרם נזק לגוף. בגיל צעיר יותר, אם חס וחלילה נגרם נזק, למשל נקע, שבר או כל דבר אחר, הגוף מתאושש יחסית מהר ואפשר לחזור לתפקוד רגיל. ככל שמתבגרים תקופת ההתאוששות היא ארוכה יותר ולעיתים אפילו מתקשים להתאושש לגמרי. לכן חשוב שאימונים בגיל הזהב יתבצעו בצורה נכונה ותואמת גיל.

איך עושים את זה נכון

בראש ובראשונה, הקפידו לעבוד עם אנשי מקצוע. למשל, מאמני כושר פרטיים, מדריכים בחדרי כושר, מורים ומאמנים שמעבירים קורסים מסודרים, אנשי מקצוע שמתמחים בעבודה עם אנשים בגיל הזהב ויכולים גם לייצר עבורם תוכניות אימון מתאימות וגם להשגיח ולפקח עליהם בעת ביצוע האימון.

שנית, הקפידו להקשיב לגוף שלכם. אם קורה משהו לא סדיר, משהו מפריע, תפעלו בהתאם. למשל, אם יש כאבים ביד ימין או שמאל, אל תזניחו ותלכו להיבדק אצל הרופא. יכול להיות שזה כלום, אך גם יכול להיות שזה משהו רציני שמחייב טיפול מעמיק. צעירים יכולים לנהוג בחוסר אחריות (עדיף שלא ינהגו כך, אך במקרה שלהם הסיכון הוא נמוך יותר), מבוגרים לא יכולים להרשות לעצמם, מאחר והיכולת של הגוף שלהם להתאושש ממקרים כאלה בגילם, היא הרבה יותר נמוכה. השרירים יותר חלשים, השחיקה גבוהה יותר. חשוב לטפל בכל דבר שצץ ובהקדם.

שלישית, הקפידו על מתיחות, שחרור, וחיזוקים. כל פעילות גופנית, בכל גיל, חייבת להתבצע בצורה מסודרת. מתחילים עם מתיחות קלות, ממשיכים באימון הסדיר, בין אם הוא עצים ובין אם לאו, מסיימים בשחרור קל. לאחר מכן, מומלץ מאוד לבצע תרגילי חיזוק, על מנת לחזק את השרירים השונים. ככל שמבצעים יותר אימוני חיזוק, בפרט בכל מה שקשור לרגליים וידיים, כך השרירים מתחזקים, הם עמידים יותר, והסיכוי להיפצע יורד.

ארבע, יש להקפיד על שינה טובה. זמן השינה מאפשר לגוף להתאושש ולהחלים בין אימונים. חשוב להקפיד על שינה של לפחות 6 שעות. ההמלצה היא שינה של 8 שעות, אך לא כל אחד מסוגל לכך. חשוב לישון סדיר ועקבי.

חמש, תזונה נכונה. בכל גיל נכון להיעזר בתפריט בריא ונכון, בגיל מבוגר זה חשוב הרבה יותר משלוש סיבות:

ראשית, הגוף מאבד הרבה מאוד רכיבים במהלך הזמן, למשל סידן, ולכן חשוב שהוא יקבל אותו דרך מוצרי מזון שונים.

שנית, בגיל מבוגר הרבה יותר קשה להתמודד עם שינויים במבנה הגוף כתוצאה מתזונה. הרבה יותר קשה, למשל, לרדת במשקל. לכן חשוב להקפיד על תפריט מאוזן כל הזמן.

שלישית, הגוף מתמודד עם שינויים במדדים, מחלות ודברים אחרים שמחייבים תזונה מתאימה. למשל, כל מה שקשור לצריכת סוכר.

שש, הקפידו לגוון את הפעילות שאתם מבצעים. ישנם אנשים שאוהבים פעילות גופנית מסוג מסוים, זה אידיאלי, אך בשביל הנפש וגם בשביל הגוף, רצוי מאוד לגוון את האימונים. בין היתר, חשוב מאוד לעשות יוגה ופילאטיס. דברים שיכולים לשפר מאוד את התנועתיות ולעזור בהתמודדות עם כאבים באזורים שונים בגוף. כמו כן, שחייה והליכה נחשבים לפעילויות גופניות שיכולות לעזור גם בהתמודדות עם כאבי גב, וכן בהתמודדות עם רמת סוכר בגוף. ת

לסיכום, פעילות גופנית בגיל הזהב היא מאוד חשובה, אך חשוב לא פחות, להקפיד ולבצע אותה בצורה נכונה ובריאה

המאמר מוגש בחסות מרכז אורטופדים ארצי.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('15938d3e-bb89-4975-8e93-7ef811950afd','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה