איך לנסח מודעת דרושים אפקטיבית?

$(function(){setImageBanner('171d7861-28e9-40ae-9ccf-5bc52afd7d46','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

מודעת דרושים טובה אמורה להכיל את כל הפרטים אשר ימשכו מועמדים איכותיים אשר מתאימים לחברה ולתפקיד. באופן כללי, מודעות דרושים יכילו כמה רכיבים אשר משקפים את המשרה, הדרישות, קהל היעד והתגמול עבור העבודה.

 pexels

בדרך כלל משרות ותפקידים בהם יש תחלופה גבוה של כח אדם יכילו גם אלמנטים כמו בונוסים על התמדה, מענקים (כמו עבודה מועדפת) והבטחות שונות למתמידים.

המאמר הזה כולל הנחיות בסיסיות אותן אפשר לקחת בחשבון כדי לפרסם מודעת דרושים בצורה נכונה, כמובן שכל ארגון וכל תפקיד יהיו שונים מעט.

שדה ״תיאור תפקיד״ במודעת דרושים

חשיבות השדה ״תיאור תפקיד״ במודעת דרושים היא גדולה מאוד, לוחות דרושים מכילים מאות ואלפי מודעות דרושים שמושכות את תשומת ליבם של מחפשי העבודה, לכן ״תאור תפקיד״ צריך לשקף את האחריות של האדם בתפקיד באופן שימשוך את מחפשי העבודה הרלוונטיים. תיאור התפקיד מייצר תמונה מציאותית של העבודה אשר אמורה להתבצע ופירוט תחומי האחריות על הפוזיציה הזו בארגון, בגדול, תיאור התפקיד עונה על השאלה "מה האדם בתפקיד הזה עושה?"

בשדה תיאור התפקיד במודעת דרושים קובעים את הבסיס לגיוס העובד /עובדת, בעצם ניסוח הגדרת התפקיד מכינה את הבסיס למדידה והערכה של ביצוע העבודה ע״י הגדרת גבולות האחריות והתוצאות אשר צפויות מהעובדים בתפקיד.

צריך לשים לב שתיאור התפקיד מתאר את התפקיד ולא את האדם, הוא תיאור "נייטרלי" ואינו מבוסס על תכונה או יכולת ספציפית של העובד /עובדת (כגון ידע, מיומנויות, יכולות, נאמנות, שנות ניסיון), כמו כן, התיאור לא אמור לכלול פרטים על אופן ביצוע התפקיד.

אפשר לחלק את שדה תיאור התפקיד לכמה תת-רכיבים שיסייעו לך לנסח אותו, באופן כללי תיאור תפקיד מכיל את הדברים הבאים: שם משרה, המטרה או הפוזיציה בארגון, תחומי אחריות, כישורים נדרשים, כישורים מועדפים ותנאי עבודה. 

שם המשרה בדרך כלל יהיה קצר (מספר מילים), מטרת העבודה מאפשרת סקירה של התפקיד ברמה גבוהה, תיאור האחריות מורכבת משלושה או ארבעה משפטים אשר מספקים תיאור בסיסי וכללי של התפקיד ועונה על השאלה "מדוע התפקיד קיים בחברה?" חלק זה מכיל תיאור של החובות והאחריות של התפקיד, הם מתארים את האופי הבסיסי של התפקיד בעצם מהווה את מהות התפקיד

תחת הנושא של אחריות ומטלות של התפקיד ניתן לכלול הסבר מדוע, איך, היכן, או באיזו תדירות מבוצעות אותן  המשימות והמטלות, כדאי להתמקד בתוצאות הרצויות, מה אזור קבלת ההחלטות ותחומי ההשפעה והאחריות, סוג האחריות, האנשים איתם יש קשר ועבודה יומיומית, אינטראקציה עם אחרים בתוך ומחוץ לארגון.ֿ

בתוך תיאור המשרה ניתן לפרט גם את תנאי העבודה והתגמול.

שדה ״דרישות״ במודעת דרושים

בסעיף זה נפרט את הדרישות השונות כדי שמועמד יהיה מועמד רלוונטי לתפקיד ולעבודה, דרישות ניסיון מקצועי, דרישות השכלה, דרישות זמינות, ניידות וכד׳. בסעיף זה בעצם המועמדים יוכלו להבין אם הם מתאימים להגשת מועמדות.

ניסיון מקצועי דרוש, סוג הניסיון התעסוקתי שמועמד צריך כדי להיות כשיר לתפקיד, התמחויות, ניסיון בעבודה השכלה ותארים מתקדמים, ידע, כישורים ויכולות, רמת עומק הידע הנדרשים לתפקיד.

 

תחת דרישות ניתן להרחיב גם מיומנויות ו/או יכולות ספציפיות הנדרשות כדי להצליח בתפקיד זה, לרבות כל הרישיונות והאישורים הנדרשים.

חלק מהדרישות יכולות גם להתייחס לתכונות האדם ויכולות בסיס כמו יכולות מחשב, חשיבה יצירתית, שירות לקוחות, קבלת החלטות, גיוון, חשיבה לוגית, ריבוי משימות, משא ומתן, פתרון בעיות, ניהול פרויקטים, פיקוח, עבודת צוות וכו'.  

לא כל הדרישות שוות, אפשר לציין מה חובה ומה נמצא בגדר יתרון, כישורים אשר מהווים יתרון אלה אינם חיוניים לביצוע הפונקציות היומיומיות של התפקיד. אם נכללות בדרישות אפשר להתייחס לכל דרישה, כמו השכלה, ניסיון, ידע, מיומנויות ויכולות.

אם רלוונטי, יש לפרט גם את תנאי העבודה והדרישות פיזיות הדרושות למילוי התפקיד, העבודה והאחריות החיוניות. תאר את הסוג, העוצמה (כמה), התדירות (באיזו תדירות) ומשך הזמן (כמה זמן) של היכולות הפיזיות והנפשיות הנדרשות. הדברים הבאים חשובים, צריך לתת להתייחס אליהם אם התפקיד רלוונטי: סביבת עבודה, חומרים מסוכנים, רעש או חום/קור קיצוניים, דרישות פיזיות חיוניות, כמו טיפוס, עמידה ממושכת, התכופפות או הקלדה, מאמץ פיזי

אלמנטים חשובים נוספים יהיו קשורים לזמן העבודה, הימים, השעות: יש לציין אם נדרשים לעבודה בסופי שבוע, בלילות, בכוננות וכד׳ כחלק קבוע מהעבודה, מאפיינים מיוחדים של עבודה שמוצעת, כמו: עבודה אשר מיועדת לסטודנטים, עבודה מהבית, עבודה מיידית, עבודה בבאר שבע, עבודה ללא הכשרה וכד׳

כשמנסחים את המודעה, יש לשמור על בהירות, האדם שקורא את התיאור צריך להבין באופן הפשוט ביותר את התפקיד והאם הוא עומד בדרישות הסף להגשת מועמדות לעבודה ולתפקיד.

בהצלחה!

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c6c5d632-9796-4cbf-b49b-5db9fa77e646','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה