איך לבחור מוצרי טבע ותוספי תזונה בצורה נכונה?

$(function(){setImageBanner('a7ee766f-5110-4223-bc8a-f1360fb11cf5','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,39323,'Image','');})

לא מעט אנשים צורכים מוצרי טבע ותוספים להשלמת התזונה ובמטרה לספק לגוף את כל הוויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק.

pexels

כאמור, למוצרי אלו יכול להיות ערך רב, אבל בכדי שניתן יהיה ליהנות מכל היתרונות שלהם – וחלילה, לא להיחשף לסיכונים בריאותיים שונים, קיימת חשיבות גבוהה לבחור אותם בצורה נכונה.
אז בין אם אתם מבקשים לצרוך חומצה פולית , חומצה היאלורונית או כל תוסף או וויטמין אחר.
 להלן מספר  פרמטרים אשר דגש עליהם יאפשר לכם לבצע את הבחירה הנכונה והמתאימה ביותר מתוך ההיצע – וכיודע, יש לא מעט סוגים של מוצרי טבע ותוספי תזונה.  

קבלת ייעוץ מרופא או מאיש מקצוע
לפני שאתם בכלל מתחילים בנטילת תוספי תזונה, ההמלצה היא להיוועץ תחילה ברופא, ואף לעבור בדיקות דם. כמובן, שדבר זה לא גורף לגבי כל מוצרי הטבע, מכיוון שיש מוצרים שלא מצריכים בהכרח ייעוץ עם רופא – ואם יש שאלות או צורך להיוועץ באיש מקצוע ניתן לפנות לדיאטנית מוסמכת או לנטורופת. אנשי מקצוע אלו מחזיקים בידע ובכלים לספק ייעוץ מותאם אישית המבוסס על משתנים חשובים כמו: המצב הבריאותי, ההיסטוריה הרפואית, צרכים תזונתיים ספציפיים ועוד...

בדיקת רשימת המרכיבים של המוצר
לפני שבוחרים מוצר טבע או תוסף תזונה, ההמלצה היא לעבור על רשימת הרכיבים.
 יש לחפש כל ראיה מדעית או אסמכתא אשר תומכת ביעילות ובבטיחות של השימוש באותם המוצרים. ההמלצה היא להיזהר ממוצרים שמציגים הבטחות מוגזמות ללא ראיות מהימנות שיגבו אותן. ואם יש הבטחות שכאלה כדאי לבדוק שהן אכן מבוססות.

איכות המוצר ושם המותג
ההמלצה היא לבחור במוצרי בריאות וטבע מבית מותגים אשר נחשבים למובילים בתחום. מותגים בעלי שם ומוניטין לרוב משקיעים בטכנולוגיות ומבצעים פעולות שונות בכדי לעמוד בתקני בקרת האיכות המחמירים ביותר. כדאי לחפש אחר כל עדות שאותו המותג אכן מקפיד על ייצור תחת תקני בקרת איכות מחמירים.

מה הצורה המועדפת עליכם?
אם יש לכם העדפה לגבי הצורה של אותו תוסף – לדוגמא, אם יש לכם העדפה לטבלית, לכמוסות או אולי לנוזל, ההמלצה היא כמובן, למקד את החיפוש ולבצע את הבחירה תוך התבססות גם על הפרמטר הזה. חשוב לציין שלא בטוח שתמצאו את כל סוגי התוספים בכל הצורות ולכן, במקרים מסוימים יהיה עליכם להתפשר.

דאגו להקפיד על המינון המתאים
יש להקפיד ולצרוך תוספי תזונה במינונים הנכונים. זה אומנם נכון שמוצרי טבע מבוססים בעיקר על רכיבים טבעיים ולכן, יכול להיראות שגם אם תיקחו מינונים גבוהים לא ייגרם לכם כל נזק. בפועל ההמלצה היא לשים דגש על ההנחיות, לקרוא היטב את הוראות השימוש ולוודא שאתם מיישמים אותם בפועל.

נסו להימנע ממרכיבים מזיקים
בעת  בדיקה של רשימת המרכיבים חשוב לשים דגש על תוספים, חומרי מילוי וחומרים מלאכותיים – אשר מעבר לעובדה שהם עלולים להיות מיותרים הם גם עלולים להסב נזקים. ככלל, ההמלצה היא להעדיף מוצרים עם מינימום מרכיבים נוספים (מעבר למרכיבים הבסיסיים) וכמובן, להימנע מאלה המכילים אלרגנים או צבעים וטעמים מלאכותיים אם קיימות רגישויות.

בדקו את רשימת תופעות לוואי ושימו לב לאינטראקציות
יש תוספי תזונה שעדיף לא לנטול אותם במקביל לתרופות או לתוספי תזונה אחרים – לרוב, הנושא הזה, יוזכר בהוראות השימוש ולכן, כדאי לקרוא אותם לעומק ולשים לב לפרטים.
מעבר לכך, כדאי לשים לב גם לרשימת תופעות הלוואי האפשריות – כאשר, אם יש לכם חששות שונים לגבי אותם תופעות לוואי, ההמלצה תהיה להיוועץ עם רופא, על מנת שזה יוכל להפיג את אותן החששות.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){setImageBanner('c4c5835d-7f90-47bf-b397-b2cc6cb9c8fc','/dyncontent/2024/4/10/1ce44408-1dd9-411b-b3d9-da123a2ff67c.jpg',17729,'עזריאלי 0424 אייטם',525,78,false,39325,'Image','');})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה