תחקיר באר שבע נט: נוכלת מתוחכמת או אישה שהסתבכה כלכלית? זהו סיפורו של "בלה אסתטיקס"

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8fdcc119-2ac0-4689-a61d-c34e3eec4248','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8fdcc119-2ac0-4689-a61d-c34e3eec4248','/dyncontent/2024/5/6/5a911776-e691-4112-b485-28aa508cfd19.jpg',17855,'טכנולוגית 0523 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('8fdcc119-2ac0-4689-a61d-c34e3eec4248','/dyncontent/2024/5/20/f0657091-8a36-456e-aca6-84f540310acb.jpg',17891,'אלקטרה 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

מטענות שהגיעו למערכת האתר, לפני בערך כחודש הודיע מכון "בלה אסתטיקס" כי הוא סוגר את שעריו, צעד שהביא לכך שלקוחות רבים הפסידו אלפי שקלים. עורך דינה טוען: ''בלה לא נעלמה והיא ענתה לכל הלקוחות במהלך התקופה הקשה בהודעה אחת משותפת''. הנה הסיפור המלא

צילום: shutterstock אילוסטרציה

מטענותיהם של לקוחותיה של בלה, עימם שוחחנו ב"באר שבע נט" עולה כי המכון שהציע חבילה של הסרת שיער בלייזר לכל החיים, המשיך למכור את שירותיו גם כמה ימים לפני סגירתו מה שלדעת רבים מהווה מהלך חסר אחריות שגרר רבים לתוך התסבוכת הכלכלית שלא לצורך ומעיד על התנהלות לא תקינה. הנפגעים טוענים כי מאות אנשים נפגעו קשות מההסתבכות הכלכלית אליה נכנסה בלה ואיבדו כ"א סכומים גדולים שנעים בין אלפי שקלים בודדים עד קרוב ל-20000 שקלים. בשיחה עם מספר לקוחות של "בלה אסתטיקס", מנהלת המכירות שלה ועורך הדין שלה ניסינו לברר את התמונה המלאה.

בשיחה עם א', לקוח מאוכזב של "בלה אסתטיקס" שדיבר גם בשם אשתו ש', גם היא הייתה לקוחה של בלה, הוא מתאר את השתלשלות העניינים: "ביוני 2022 עשיתי חבילה ללא הגבלה של טיפולים להסרת שיער (קבלת טיפולים עד שביעות רצון הלקוח) בסכום של 7000 שקלים וש' אשתי עשתה גם כן בדצמבר 2022 חבילה של אזור אחד בגוף ללא הגבלה ואזור אחר ל-15 טיפולים. אני הספקתי לעשות 5 טיפולים בלבד וש' הספיקה לעשות 2 בלבד. לאחרונה קיבלנו הודעה שהמקום נכנס לחדלות פירעון וניסינו להשיג אותה מספר פעמים- טלפונית בלה לא ענתה אלא רק בוואטסאפ ושם אמרה שהיא בבירור לגבי קניית המקום ושנמשיך להיות מטופלים ע"י בעלים חדשים, כאשר בשלב מסוים היא הפסיקה לענות בוואטסאפ וחסמה אותנו, כאשר טלפונית היא כבר לא עונה בכלל וגם הקליניקה כבר סגורה. ממה שידוע לי, העובדות שלה שלהבנתי גם נפגעו ולא קיבלו שכר ופנסיה הלכו אליה הביתה שם נאמר להן ע"י בתה של בלה שהיא לא בבית''.

"חשוב להבין שהסרת שיער ללא הגבלה הפכה לדבר מקובל במכוני הסרת השיער, מה שנועד לשדר ללקוח שבקליניקה בטוחים בטיפול שלהם ואולם מיותר לציין כי אנחנו לא שבעי רצון ולצערנו הכסף כבר שולם במלואו. הבנתי שיש אנשים שלא הייתה להם אפשרות לשלם בעבור הטיפולים והם עשו את התשלום דרך חברת צד שלישי ששילמה לבלה את הכסף ואז המחוייבות נהייתה בין הלקוח לאותה חברה ואת התשלומים לא ניתן היה לעצור במצב שכזה,  שכן את הכסף החברה שילמה לבלה וכעת דרשה את כספה חזרה מהלקוח".

"טרם הגשתי תביעה אך ישנה קבוצת וואטסאפ של נפגעי בלה ויש עו"ד בקבוצה שבדקו וגילו שהמקום לא בהליך של פש"ר כרגע, כמו שציינה בלה בהודעה ואני מניח שהיא לא תעשה זאת, שכן זה יגביל אותה בחייה הפרטיים. חשוב להבין שבלה פרסמה את עצמה עד לשנייה האחרונה, גם כשידעה שהיא הולכת לפשוט רגל וזה לא נראה לי תקין ומעיד על חוסר שקיפות ולצערי יש כאלה שביצעו עסקאות כמה ימים לפני שבלה הודיעה על חדלות פירעון".

טלי, נפגעת נוספת שילמה גם היא בעבור טיפולי לייזר לבתה, כסף שאותו חסכה במשך זמן רב ומבינה כעת שאותו כנראה לא תראה: "הבת שלי עמדה להתגייס והחלום שלה היה לעשות לייזר, לכן כמתנת גיוס החלטתי לממן בעבורה טיפולי לייזר. קיבלנו המלצות מחברות של בתי על "בלה אסטתיקס" ולמקום היה שם טוב ותמיד שהייתי מגיעה לקליניקה היו כמויות של לקוחות והעסק היה מפוצץ באנשים- ראיתי זאת במו עיניי ולכן הלכנו לשם. שילמנו לבלה 7000 ₪ בעבור טיפולים לכל החיים כאשר הבת שלי עברה שתי טיפולים ואת הטיפול השלישי המכון ביטל, לטענתם בשל בעיה במכשיר. מאז נעלמו עקבותיהם''.

''ביום בהיר אחד ראינו שלקוחה ועובדת פרסמו בפייסבוק ש"בלה אסתטיקס" נכנסה לצרות ופשטה רגל. ניסינו להשיגם בטלפון ואף הלכנו למקום, אך כשהגענו המקום היה סגור. לפי הבנתי העובדות במקום נעקצו ולא הופרשו להן פנסיות ואני לצערי שילמתי במזומן ואין ביכולתי לבטל את התשלום. אני אם חד הורית, נכה 100% ואינני עובדת וחסכתי שנים שקל לשקל בכדי להגשים לבתי את החלום שנגוז. בתי בסיירת משמר הגבול בירושלים והיא מדברת איתי כל היום על החלום שכעת יהיה לה קשה להגשים, מה שמעציב אותה מאוד. עצוב לי שלא הצלחתי להגשים לה את החלום אליו הייתה כמהה כל כך''.

"בלה אסתטיקס" העלתה בשלב מסויים אופצייה שהיא תעביר את הלקוחות שלה לקוסמטיקאיות אחרות להמשך טיפול אך אנו מיואשים. גם אם תהיה תביעה ייצוגית, יתנו כסף ראשית לנושים הגדולים והלקוח הקטן כנראה לא יראה כלום ועצוב שכל אחד שקצת חי בפזרנות וקצת "מתקשה" הולך לחדלות פירעון והמדינה הולכת אתו. מבחינת אורך חייה של בלה, כאשר המתנתי עם בתי בתורים במקום שמעתי מהעובדים שבלה חיה בפזרנות וטסה לחו"ל לא מעט".

FREEPIK

חן נפגעת נוספת טוענת כי היקף הלקוחות שנפגעו מגיע לכמאות לקוחות ששילמו סה"כ מיליוני שקלים, כסף שכנראה הם לא הולכים לראות שוב: "לפני חצי שנה בערך שילמתי על טיפולים במכון "בלה אסתטיקס", זאת לאחר המלצות של חברות, בלה נחשבה לקוסמטיקאית מוצלחת ומוכרת בב"ש. שילמתי לה 5500 ₪ (2000 ₪ במזומן והשאר באשראי) על טיפולי לייזר לכל החיים שכוללים טיפולים ללא הגבלה, אך לצערי הספקתי לעשות רק טיפול אחד. אני סטודנטית חסכתי שקל לשקל לטיפולים ואף שברתי חסכונות. לפני שלושה חודשים התקשרה אליי בלה בכדי לברר מתי אני באה לשלם את היתרה ולפני חודש בערך שלחה לי בלה הודעה שהיא מכריזה על חדלות פירעון אך למעשה היא עדיין לא פשטה רגל-מישהו מקבוצת הנפגעים בדק את תיק הניכויים שלה והיא עדיין לא הוכרזה כפושטת רגל באופן רשמי. אולי היא מחכה שהעניין יירגע או שהיא לא יודעת מה לעשות''.

''בקבוצת הנפגעים יש להערכתי 600 אנשים ולטעמי רובם הגדול הם נפגעי בלה ואני שומעת על מלא אנשים שקרה להם אותו דבר- מישהי בעבודה או חברה טובה וגם העובדות שלה נפגעו ממנה- לא קיבלו משכורת ולא הופרשה בעבורן פנסיה כחוק והעובדות טוענות שלא ידעו על כלום עד הרגע האחרון. אך בעוד הן יקבלו את הכסף מביטוח לאומי אנחנו הלקוחות כנראה לא נראה את הכסף. הבנתי שיש כאלה ששילמו 18,000 ₪ על לייזר לטיפולים לכל הגוף לכל החיים (כמות בלתי מוגבלת של טיפולים) ולדעתי מדובר על נזק של מיליונים בסה"כ ללקוחות לכל הפחות – תכפיל מאות לקוחות שנעקצו כפול עלות של טיפול ממוצע שעשויה להגיע לאלפי שקלים. לדעתי, אנשים מבינים שלא יראו כסף מתביעה ייצוגית בזמן הקרוב ואכן בסוף תביעה כזו לא קרתה וחלק מהאנשים אף הגישו תביעה פרטנית. לפי מה שהבנתי ניסתה בלה למכור את החברה ואני מקווה שנמשיך הטיפולים אצל מכון אחר שיקנה את המכון של בלה כפי שציינה בלה בתחילה בתור אפשרות''.

"כמה ימים לפני פשיטת הרגל, אנשים בקבוצה העידו שסגרו עסקה עם בלה שבשלב זה כנראה כבר ידעה שהיא הולכת לפשוט רגל וזה מעלה תמיהה גדולה מאוד: איך היא סוגרת עסקאות בשלב כזה?! מעבר לכך בלה סגרה עסקה דרך חברת PAYMENT שזו למעשה הוראת קבע שלא תאפשר ביטול תשלומים עתידיים: בנות בקבוצה מעידות שלא ניתן לבטל תשלומים עתידיים במצב שכזה לעומת מי שעשה תשלומים דרך חברות האשראי הגדולות וכן הצליח לבטל. לגבי תשלומים שירדו אין כבר מה לעשות".

המקום היה מושקע ובסרטון האחרון שהעלתה בלה לאינסטגרם, ניתן לראות כי היא חיה ברמת חיים גבוהה, מסתובבת עם מותגים נוהגת על בנטלי. העובדות שלה אומרות שהיא לא ידעה כנראה להתנהל עם כסף".

ליאל, לקוח נוסף טוען כי רבים מהלקוחות מהם נלקח כסף החליטו פשוט לוותר מראש על כספם בשל ההתעסקות והמאמץ הגדול שהליך משפטי מעין זה דורש: "אני לקוח שלה בערך כשנה, ידידה המליצה לי עליה. שילמתי 3000 ₪ לטיפולים ללא הגבלה והספקתי לעשות 8 טיפולים ומגיע לי עוד שכן זו חבילה ללא הגבלה. הבאתי גם את אמא שלי, אחותי וחבר שלה לקליניקה. בלה שלחה הודעה לעובדות שלה לפני בערך חודש על סגירת המקום ושהן לא הולכות לקבל משכורת בעבור החודש האחרון וגם לא פנסיה. את הכסף שלי אני כנראה שלא אראה שכן שילמתי את כל הסכום בתשלום אחד וממה שידוע לי אנשים כן הגישו תביעה וכן פנו לעו"ד".

"חבר של אחותי סגר עם בלה עסקה חודש לפני שסגרה את העסק ויש כאלה שסגרו עסקה יום יומיים לפני שהעסק נסגר. בלה נעלמה ללקוחות ולעובדים וירדה למחתרת ולא ענתה מאז ועד היום, מלבד תגובת העו"ד לכתבה שנעשתה בנושא. ממה שהבנתי מאחת העובדות, לבלה היו חובות ובנוסף נאמר לי על ידה שבלה חיה ברמת חיים גבוהה".

"ממה שידוע לי, העובדות הגישו נגדה תביעה והרבה אנשים פשוט וויתרו כי זה דורש התעסקות רבה וכאב ראש והחליטו פשוט ללכת לחברת לייזר אחרת ולשלם פר טיפול כאשר מי שנכווה ממש וששילם סכומים גדולים 10,000 או 13,000 ₪ לטיפולים, באופן טבעי יותר קשה לו לוותר. אני מקווה לפחות שמישהו יקנה את המקום ושכל הלקוחות לא יפגעו ויקיימו בעבורם את מה שהובטח להם, אך נדמה לי שזה לא מה שיקרה כפי שציינה אחת העובדות שלה, שהסיכוי שמישהו יקנה מקום עם חוב גדול קלוש".

Shutterstock

מ', אחת העובדות של בלה מספרת ל"באר שבע נט" על התנהלות כלכלית לא מקצועית של "בלה אסתטיקס",  שלטענתה הייתה הגורם המרכזי שהביא לקריסת העסק: "הייתי יועצת אסתטיקה ומנהלת המכירות של המקום, שם עבדתי 3 שנים. בלה החלה ברמב"ם לפני 20 שנה, היא הייתה קוסמטיקאית של טיפולי פנים ואז התפתחה לתחום טיפולי הלייזר ולמתחם של טיפולי גוף ושיזוף ועברה לסניף הנוכחי בב"ש בו היא נמצאת כבר 5 שנים. בחודש האחרון לקיום העסק הבנו שמשהו קורה, פתאום המחירים ירדו ובלה עשתה מבצעים מיוחדים שלא עשתה בעבר. כל זאת כאשר בלה בקושי באה לקליניקה וגם שהגיעה היא טענה שהיא חייבת כסף, מה שקרה כבר בעבר אך חשוב לציין כי החודש האחרון לפעילות היה קשוח- חופש גדול והורים עסוקים שפחות מוציאים על לייזר בתקופה זו ולכן בלה הורידה מחירים בכדי לנסות ולמשוך לקוחות להגיע למקום. אך גם הורדת המחירים לא הביאה לה יותר לקוחות כמו שחשבה וההכנסות לא גדלו, בעוד היא הייתה לחוצה ממש על כסף". 

''ביום בהיר אחד, הבת של בלה ואח שלה הגיעו לקליניקה והודיעו לנו שהעסק נסגר ואין לבלה איך לשלם לעובדות משכורות (זמן קצר לפני המועד של קבלת המשכורות) ושנלך הביתה ואכן כולם הלכו הביתה. מאותה נקודת זמן הבת של בלה ניהלה את הדברים ושלחה ללקוחות הודעה שהעסק בפש"ר ושהתורים מבוטלים עד למציאת פתרון. בלה טענה שהיא מנסה למכור את העסק ואני בעצמי בחנתי אפשרות לקנות אותו ולאחר שישבתי עם יועץ פיננסי ועו"ד ראיתי שזה בלתי אפשרי שכן מדובר פה על חובות של יותר ממיליון שקלים והיה לוקח לי 3 שנים לכסות את החובות של בלה ובהם הייתי צריכה לעבוד בחינם, דבר שכמובן לא הייתי מוכנה אליו''.

''בלה ניהלה את העסק בעצמה ללא עזרת רו"ח זאת מבלי שהיא מבינה בנושאי הכספים ואין לה ניסיון בתחום ואדם כזה שמנסה לנהל כספים נופל. העו"ד והיועץ הפיננסי ששכרתי טענו בפניי שתקופת הקורונה הייתה הקש ששבר את גב הגמל בעבורה ומאז היא רק מנסה לכסות חובות. בשורה התחתונה, מדובר פה על התנהלות פיננסית לא נכונה שהיוותה גורם מרכזי לקריסת העסק. מלבד כל אלה, לנסות ולהכניס כספים עד הרגע האחרון שאת יודעת שאת במצב כלכלי לא טוב ומראש הולכת לכיוון של פש"ר זה לא כיוון נכון ויש פה פגיעה באנשים שסגרו עסקאות באותו חודש, בעובדים ובפנסיה שלהם''.

''כפתרון, בלה אמרה שהיא מנסה להעביר את מאגר הלקוחות שלה לקליניקה אחרת או למכור אותו למישהו אחר שייקח על עצמו את העסק ואולם זה כבר חודש לא מתקדם לשום מקום. מלבד זאת מהבת של בלה הבנתי שבלה ניסתה למשוך הלוואה לשם תשלום משכורות, אותה הבנק כמובן לא אישר שכן היא לקחה לא מעט הלוואות ולא היו לה האמצעים לכסות הלוואה שכזו. אנחנו 8 עובדות והתייעצנו עם עו"ד שייעץ לנו לחכות ל-30.9 ואם עד אז בלה לא תפתח הליך של חדלות פירעון, אנו העובדות נהיה רשאיות להתחיל את התהליך הזה עבורה. בכל אופן לפי הבנתי את הכסף שלנו, העובדות, אנו נקבל תוך חצי שנה עד שנה אך הסיכוי של הלקוחות לראות את כספם הינו אפסי".

מעורך דינה של בלה, מתן נבון נמסר: "אנחנו חושבים שאותם גורמים שטוענים את הטענות הללו הינם גורמים עויינים כלפי בלה. אני לא מבין את העליהום התקשורתי שהיא עוברת ואת העובדה שהתקשורת מבקשת תגובות כה רבות לגבי אדם שהסתבך כלכלית, שכן יש רבים כאלה. בלה כרגע לא בהליך פש"ר ואנו בוחנים את האפשרויות הכלכליות והמשפטיות שלה. אני לא מכיר טענות על כך שבלה המשיכה לקחת כספים תקופה קצרה לפני חדלות הפירעון וככל שיש טענות כאלה, כשיוחלט על ההליך המשפטי שבו תבחר בלה, הטענות הללו ייבחנו בעיני אותו גורם משפטי שיעסוק בעניינה''.

''חשוב לי להדגיש כי לא מדובר על מאות נפגעים כמו שטוענים אנשים ועדיין בלה עושה כל מה שהיא יכולה כדי לדאוג לכלל העובדים, הלקוחות והספקים שלה. בלה עושה מאמצים בעבור הלקוחות לרבות איתור קליניקה שתקבל הלקוחות. חשוב לזכור שיש כאן מאגר לקוחות גדול שהוא בעל ערך רב בעבור כל קליניקה ולכן תרחיש שבו עסקה של בלה יירכש אינו מופרך וישנם לא מעט מקרים וסיפורים על חברות שפשטו רגל והגיעה חברה אחרת וקנתה את החברה, מאגר הלקוחות שלה והמוצרים ויתכן מצב של אדם שרואה פוטנציאל בעסק וקונה אותו כולל החובות. למעשה יש הרבה התעניינות לגבי העסק של בלה, אבל הכול כרגע בחיתולים ואנו כאמור עושים מאמצים''.

''לדעתי הלחצים התקשורתיים הללו מכניסים אותה ללחץ לא פשוט ומצבה הנפשי לא טוב- היא מקבלת הודעות כל יום שחלקן לא פשוטות ומדובר על אישה שצריכה להתמודד עם הסיטואציה המורכבת הזו והלחצים הללו לא מוסיפים לה. חשוב להבין כי אף אדם שמסתבך כלכלית אינו יודע מראש שהוא הולך לכיוון של חדלות פירעון וכולם במצב כזה מנסים להציל העסק עד הדקה האחרונה. גיוס לקוחות זהו למעשה ניסיון להציל את העסק והלקוחות וכך טבעי שכל אדם ינהג, כאשר מצב של "הרמת ידיים" הינו מצב שבו כולם "יאכלו אותה". מעבר לכך, ייתכן שבלה תלך להסדר חוב או שתגיע להסדר אחר ולא בהכרח שתלך לחדלות פירעון ויש המון אפשרויות משפטיות אותן אנו בוחנים כרגע''.

''אני מאמין שהדברים יתבהרו. הסיטואציה לא נוחה לבלה ולא מדובר פה על נוכלת קלאסית. בלה לא חיה בפזרנות ומה שמעיד על כך הוא מגוריה בשכירות בדירה פשוטה בב"ש- היא לא חיה בווילות פאר ולמעשה גם כשהעסק היה בשיאו ובלה הייתה יכולה להתנהל בפזרנות זה לא היה המצב. שבוחנים כמה פעמים בלה יצאה לחו"ל ובאיזה רמת חיים היא חיה אתה תבין שמדובר על רמת חיים סטנדרטית ונורמטיבית. בלה לא נעלמה והיא ענתה לכל הלקוחות במהלך התקופה הקשה בהודעה אחת משותפת והוציאה הודעות מידי פעם בהן נאמר שהיא מנסה לעשות הכול בכדי לפתור המשבר. צריך להבין שקבלת מבול של הודעות וטלפונים, עשויה לפגוע במצבו הנפשי של אדם, שזקוק לשקט נפשי מידי פעם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('c6479c40-d207-4ce3-a914-b56484f2ee42','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('c6479c40-d207-4ce3-a914-b56484f2ee42','/dyncontent/2024/5/12/ee37cad6-a98b-4394-9d4a-04fd731542e7.gif',17870,'פאלאס 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה