מחווה מרגשת לקראת החג: בני נוער מב"ש יצאו לשפץ עשרות בתים של קשישים

$(function(){setImageBanner('8f4f3bfa-c8d7-4f09-8121-675b7a3216dd','/dyncontent/2024/3/21/f5c6fbf4-2749-4549-8c62-2139dbde48d2.jpg',17667,'עע יעדים 0324 אייטם',525,78,false,32653,'Image','');})

פרויקט הסיוע הגדול ביותר בישראל לקראת פסח יצא לדרך: כאלף בני נוער, חברי "גרעיני אודי" מרחבי הארץ וגם מבאר שבע - יצאו במבצע שיפוץ וניקוי של עשרות בתי קשישים בעיר, במסגרת שת"פ בין עמותת "בנתיבי אודי", אגפי הרווחה ברשויות, הצופים, בני עקיבא ובתי ספר בבאר שבע

קרדיט - תמיר לוי

תוכנית "גרעיני אודי" פועלת ברחבי הארץ ליצירת חיבור בין בני ובנות נוער דתיים, חילונים ומסורתיים בכיתות י' עד י"ב על ידי עשיית טוב וסיוע לזולת. חברי הגרעינים נפגשים בקביעות, עוברים תהליך הכשרה בנושאי זהות, קהילה וחברה ובשאלות  שעל סדר היום הישראלי ובמקביל, הם יוזמים ומפעילים פרויקטים קהילתיים בשיתוף פעולה מלא עם אגף הרווחה והשירותים החברתיים בערים. עם ההיערכות לחג הפסח, בימים אלה חברות וחברי "גרעיני אודי"  מפו את הצרכים בשטח ורתמו תנועות נוער ובתי ספר ל"יום סדר" מיוחד במסגרתו משפצים, מנקים ומסדרים את ביתם של כ-200 קשישים נתמכי הרווחה בירושלים ובבירת הנגב - באר שבע. המתנדבים שובצו בקבוצות של 4 נערים ונערות דתיים, חילוניים ומסורתיים ויחד בצעו את המשימה.

עלות הפרויקט מסתכמת במאות אלפי שקלים. לפרויקט נרתמו מספר גורמים בהם הפדרציה היהודית של ניו יורק, רשת יוחננוף ותורמים פרטיים. בנוסף, השנה התווספו מספר חידושים: כל קשיש וקשישה יקבלו שובר לרכישת מזון לחג הפסח מתנת רשת יוחננוף, הופקה ברכת בית יחודית שכוללת גם את ברכת האחדות ולראשונה נעשה שימוש באפליקציה יחודית שנבנתה לתמוך בפרויקט המורכב ע"י יואב אביטל, יוצא "תוכנית ניצנים" וחבריו לספסל הלימודים באוניברסיטת בן גוריון. ניסיון העבר מראה שהשפעת הפרויקט מתרחבת הרבה מעבר לשיפור תנאי המחייה הפיזיים של הקשישים ותורמת ליצירת החיבור בין בני הנוער הדתיים והחילוניים סביב עשייה קהילתית ערכית, מסייעת בהפגת תחושת הבדידות ממנה סובלים קשישים רבים, ומאפשרת יצירת קשר בין הקשישים לבני הנוער הרבה מעבר למשך הפרויקט.

קרדיט - תמיר לוי

איתי בן חיים, מנהל תכנית "גרעיני אודי": "רבים ורבות מהסובבים אותי חיים בתחושה קשה מאוד עם מה שקורה במדינה שלנו. עם כל הקושי, וכנראה שגם בתגובה אליו, המעשה הפשוט של בני ובנות נוער שמקדישים את זמנם כדי לעשות טוב בחברה שלנו ולפעול ביחד, ללא קשר לדעות שלהם, הוא אור גדול בימים מורכבים אלה. עצם זה שהקשישים פותחים את דלת ביתם בפני בני הנוער, והנוער נכנס עם המון אנרגיות ושמחת חיים מיצר תחושת סיפוק ואמונה שיחד נצליח להתגבר על כל הקשיים שיש".

אופיר אלגרבלי, מנכ"ל עמותת "בנתיבי אודי": "בצל המלחמה ושגרת החירום שאנו נמצאים בה הקשישים צריכים יותר מתמיד סיוע ותמיכה. המפגש של דור העתיד שמאמין באחדות שמלא אופטימיות עם דור המיסדים מפיח תקוה ואופטימיות. אין ספק שימים קשים עוברים על החברה הישראלית. הפרויקט של העמותה נותן תקווה סולידריות, מעורבות, ועזרה לזולת הם הערכים שמאחדים את כולנו.  הם יהוו דוגמא חיה ומעוררת השראה לחברה ישראלית אחרת, טובה יותר, מאוחדת יותר, סובלנית יותר. זה נותן תקוה לכולנו."

עמותת "בנתיבי אודי" פועלת מעל לשני עשורים בכדי להפוך את החברה הישראלית לחברה מאוחדת יותר וערכית יותר. העמותה שמה לה למטרה לחבר בין גווניה השונים של החברה הישראלית על ידי עשייה משותפת והתנדבות עם אלו שזקוקים לכך בחברה, כאשר מטרת העל היא ליצור קהילות ישראליות בכל שכונה ועיר המושתתות על ערכי האחדות והנתינה. העמותה הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל שנפל בלבנון בשנת 1994. כאות הוקרה על פעילותה, זכתה העמותה בפרס השותפות של שרת החינוך בשנת 2022.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה