טיסה מבאר שבע ללונדון? בממשלה לא ממהרים והתושבים זועמים

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('e4c5c5a5-2fcb-4a4f-9b0a-ff8bb3545e52','/dyncontent/2024/5/6/5a911776-e691-4112-b485-28aa508cfd19.jpg',17855,'טכנולוגית 0523 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e4c5c5a5-2fcb-4a4f-9b0a-ff8bb3545e52','/dyncontent/2024/5/20/f0657091-8a36-456e-aca6-84f540310acb.jpg',17891,'אלקטרה 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('e4c5c5a5-2fcb-4a4f-9b0a-ff8bb3545e52','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

בדיון שהתקיים אמש בכנסת, דנו חברי הוועדה לחזיוק ופיתוח הנגב והגליל בנושא הקמת שדה התעופה המשלים בדרום - ונכון לעכשיו, נראה כי יעברו עוד שנים רבות, אם בכלל, עד שדבר שכזה יקום

צילום: טלי עוז בדיון שהתקיים אמש (ג') חברי כנסת, ראשי רשויות ונציגי משרדי הממשלה הזהירו מפני אי יכולתו של נתב״ג לעמוד בביקושים הצפויים בשנים הקרובות עקב גרירת הרגליים בהקמת שדות תעופה משלימים בצפון ובדרום וקוראים להאצת הקמתם בבהילות.

״גרירת הרגליים והקיבעון שמונעים הקמת שדות תעופה משלימים לנתב״ג הביאו למשבר שנמשך יותר מדי שנים ומאיים להביא אותנו למצב שבו נתב״ג קורס - דבר שגם יגרום לעליית מחירי הטיסות'', טוען חה״כ מיכאל ביטון, יו״ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל. עוד הוסיף ביטון - ''נפגעים מכך תושבי כל הארץ, בתורים ארוכים בהמתנה לטיסה, תושבי המרכז שחווים רעש בלתי פוסק של המראות ונחיתות, תושבי הדרום והצפון שנאלצים להרחיק עד נתב״ג כדי לטוס. משרד ראש הממשלה לצערי לא נכנס לאירוע - זה לא תקין. מדובר בעניין לאומי ואסטרטגי. הוועדה דורשת מרוה״מ להקים ועדה ולהניע חשיבה בין משרדית, לרבות גיבוש החלטת ממשלה ראויה״

בתוך כך, נציג החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל: ״עד 2050 אנו צופים ביקוש של בין 60 ל-74 מיליון תנועות נוסעים בשנה. נתב״ג כבר היום כבר לא עומד בעומס - רואים את זה בתורים. נצטרך עוד שני שדות תעופה בהקדם״. רכזת תחבורה באגף תקציבים באוצר, ספיר איפרגן: ״נתב״ג יכול לעמוד בעד 30 מיליון תנועות בשנה, ואנחנו כבר רואים את הקושי בלעמוד במספרים הללו. להקים שדה תעופה נוסף לוקח כעשר שנים - זה אומר שזה ממש ״מעבר לפינה״. זה גם אומר שצריך לפתח שני שדות תעופה במקביל - בצפון ובדרום״

עופר אליישר, מנהל אגף תכנון במשרד התחבורה: ״התכנסה ׳ועדת עילם׳ - ועדה בין משרדית שכללה את כל הגורמים הרלוונטיים (משרד הביטחון, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, אוצר ועוד) ערכה כ-19 דיונים בהן נבחנו כ-90 אתרים אפשריים להקמת שדות התעופה, מהם השארנו 10 אופציות בעל היתכנו גבוהה. נבחנו פרמטרים כלכליים, חברתיים, תכנוניים, סביבתיים. כעת צריך לתת משקל לכל פרמטר בהאם לתפיסת העולם ולערכים שהממשלה רוצה לקדם ובהתאם לכך לקבל החלטה מי מעשרת האתרים בעלי הציון הגבוה ביותר ייבחר להקמת השדות״

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('56831ac5-e59c-4663-90bd-d96207c246cb','/dyncontent/2024/5/12/ee37cad6-a98b-4394-9d4a-04fd731542e7.gif',17870,'פאלאס 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('56831ac5-e59c-4663-90bd-d96207c246cb','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה