פרוייקט מיוחד: שנה להקמת סיירת הביטחון בעיר - יצאנו לבדוק האם מדובר בהצלחה או כישלון?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('66f7c7dc-76c6-499e-b4a5-a9ccd79855bc','/dyncontent/2024/5/20/f0657091-8a36-456e-aca6-84f540310acb.jpg',17891,'אלקטרה 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('66f7c7dc-76c6-499e-b4a5-a9ccd79855bc','/dyncontent/2024/5/6/5a911776-e691-4112-b485-28aa508cfd19.jpg',17855,'טכנולוגית 0523 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('66f7c7dc-76c6-499e-b4a5-a9ccd79855bc','/dyncontent/2024/5/1/b7c969b2-484f-4331-bd04-bd9ead8fafb4.gif',17822,'סמי 0524 אייטם',525,78,true,32653,'Image','');},7]]);})

לאחר כמעט שנה בה פועלים בב"ש שירותי ביטחון במימון התושבים, החלטנו לבדוק האם השירותים הללו באמת משפרים את המצב בשטח

 סיירת הביטחון. קרדיט - עיריית באר שבע

בימים הקרובים נציין שנה בדיוק מאז החלו לפעול בב"ש שירותי שמירה שהתווספו לשירותי השמירה והאבטחה שניתנו ע"י העירייה עד אותה עת, כאשר בגין שירותים אלה החלו לגבות בעירייה "היטל שמירה", שנגבה מכל תושב באמצעות חשבון הארנונה הנשלח מידי חודשיים לכל בתי האב והעסקים בעיר.

בין השירותים שממומנים ע"י היטל השמירה ניתן למצוא את סיירת הביטחון אשר פועלת 24/7 ומטרתה להגביר את הסדר הציבורי ואת תחושת הביטחון בקרב התושבים ובאי העיר במרחב הציבורי והפרטי, הפעלת סיירי ביטחון על אופנועים וניידות סיור ייעודיים, תפעול מוקד ביטחון שעוסק בביטחון אישי ומחובר למצלמות המוצבות ברחבי העיר ולמערכות ביטחון נוספות, הקמת תחנות שיטור קבועות ונקודות פיקוח בשכונות העיר, התקנת מצלמות אבטחה נוספות במרחב הציבורי, חיזוק הקשר והשת"פ עם משטרת ישראל והרחבת פרויקט "משמר השכונה" שיכלול הגדלת מערך המתנדבים בכדי להגביר את בולטות ונוכחות צוותי השמירה והאבטחה במרחב הציבורי.

אך נדמה כי למרות הפעלת השירותים הללו, ממשיכות השכונות הוותיקות בבאר שבע "לככב" לרעה ברמה הארצית בכל קטגוריות הפשיעה האפשריות. הדבר מתבטא היטב בנתוני הפשיעה לפי שכונות שפרסם אתר מדלן בשנת 2022 וברבעון הראשון של שנת 2023, בהן בלטו השכונות החלשות בבאר שבע ברמה הארצית בכל הקשור לגניבות רכב, תקיפה, עבירות רכוש, עבירות הסמים, פריצות לבתים ועבירות מין. מעבר לכך, אנו במערכת האתר סיקרנו את פגישות סיירת הביטחון עם התושבים בשכונות ג' וד' שנחשבות לבעייתיות במיוחד, כאשר מהפגישות עלתה תמונה כי לא חל שיפור בתחושת הביטחון של התושבים, למרות אותם שירותי ביטחון שונים שהחלו לפעול בשכונות לרבות מוקד הביטחון, סיירת הביטחון, מרכז שיטור עירוני וכד'.

צילום באדיבות עיריית באר שבע

הנתונים מעלים באופן טבעי את שאלת יעילות שירותי הביטחון, הניתנים במסגרת "היטל השמירה" הנגבה מן התושבים, במיגור הפשע בשכונות החלשות והאם המצב דומה גם בשכונות החזקות יותר?

אז מהי למעשה סיירת הביטחון ומה מטרתה? לאחר שומר חומות עלה כל נושא הביטחון האישי לכותרות ובעקבותיו החליט ראש עיריית באר שבע להקים סיירת שמופעלת ע"י בוגרי שירות קרבי שלכולם רישיון אופנוע. כמו כן הוחלט לפתוח מוקד ביטחון שאליו ניתן יהיה להתקשר 24 שעות ביממה, כאשר מטרת היחידה הינה לתת מענה ראשוני לתחושת חוסר נוחות במרחב הציבורי. במצב שכזה היחידה מגיעה אל השטח בזמן מהיר מאוד זאת בכדי להבטיח את תחושת הביטחון של התושבים ולעצור את העבירה בשטח. היחידה מטפלת בכל אירוע: בין אם מדובר באירוע תקיפה, בשוד או הטרדה, כאשר יתרונה הבולט של היחידה על פני המשטרה הינו זמן הגעה מהיר של 3-4 דקות, עפ"י נציגי המוקד. מעבר לכך מסיירת היחידה במקומות שמסווגים כבעייתיים (באמצעות מידע המתקבל מהמשטרה ומהשטח) ע"י שימוש באופנועים שמסייעים ליחידה להגיע במהירות לכל אירוע.

אך האם השירותים הממומנים באמצעות היטל השמירה משיגים את יעדיהם? רוביק טען בסרטון שפורסם לאחרונה כי: "לו ידעו תושבי העיר באר שבע והנגב כמה מקרים נמנעו בזכות הסיירת והמוקד: כמה מההצקות ומההטרדות הופסקו וכמה דברים נתפסו על חם בזכות המוקד הרואה והתצפיתניות במשמר השכונה. בסוף שומעים איזה רכב גנבו, איזה עסק נפרץ וממי דורשים פרוטקשן". בעוד לא ברור על אילו נתונים מבסס רוביק את דבריו, כאשר בעירייה לא מוכנים לספק תשובות בנושא בעוד קיימת תחושה בקרב תושבים רבים כי בשכונות החלשות המצב איננו השתפר מאז "היטל השמירה", החלטנו אנו במערכת "באר שבע נט" לנסות ולבדוק האם הצלחת שירותי הביטחון עליה מדבר רוביק מתרחשת דווקא בשכונות החזקות בהן אולי מקבלים טיפול טוב יותר במסגרת השירותים הממומנים ע"י "היטל השמירה".

פיקוח ושיטור עירוני שכונה ג'. קרדיט ניר אלון

בכדי לברר זאת פנינו למספר גורמים ביניהם ניר גל, יו"ר ועד שכונת כלניות שנחשבת לשכונה חזקה. ראשית סיפר לנו ניר על פרוייקט "משמר השכונה" שהחל לפעול בשכונה: "אני גר בשכונה 5 שנים וסבלנו מבעיות של פריצות וגניבות. לאט לאט נרקם "משמר השכונה", במסגרתו העירייה יזמה כפיילוט כוח של מתנדבים מהשכונה וציידה אותו ברכב (טנדר מהעירייה), במכשירי קשר ואפודים. המתנדבים יוצאים לפטרל בשכונה בהתנדבות כאשר כאמור, את הרכבים והציוד העירייה מממנת.

ראש העיר הבין כי מהמשטרה לא תבוא הישועה והרעיון של משמר השכונה הוא להראות נוכחות של ניידת שעשוייה להרתיע גנבים, מה לכשעצמו אינו מספיק שכן כוח של מתנדבים באופן טבעי מוגבל בשעות ואין תמיד אנשים שיתנדבו. מעבר לכך למשמר השכונה אין סמכויות נרחבות. לאור זאת לדעתי הקמת סיירת הביטחון הינה מהלך מעולה שכן כעת יש אנשים בשכר שמפטרלים במשמרות, מוקד רואה ועובדים וזה נדרש שכן המשטרה במחסור בכוח אדם".

לדעתו של ניר בסיס הרעיון בהקמת הסיירת הינו טוב אך יש בו שתי בעיות עיקריות: "הרעיון של הסיירת הוא התמודדות בפשיעה הפחות חמורה: הטרדות ובדיקת חשודים ולא רצח ושודים ולמעשה המהלך נועד לתגבר את המשטרה ולהביא את הביטחון לרמה גבוהה יותר. ושוב, למרות שהמהלך מצויין, חשוב לומר שממה שאני שומע, חורה לתושבים שהם נדרשים לשלם סכום כסף נוסף מעבר למיסים ולארנונה שהם כבר משלמים ועולה השאלה מדוע את סכום הכסף הזה לא גייסו בדרך אחרת. החיסרון השני הוא שלאותם עובדי סיירת ביטחון אין סמכויות של שוטר- סמכויותיהם דלות, מה שמביא לחוסר הרתעה של עבריינים. בעוד בהתחלה אכן היה שיפור, לאחר שעבריינים הבינו שאין לסיירת הביטחון סמכויות של ממש, ההרתעה פחתה. חשוב להבין כי הסיירת יכולה לעכב חשודים אך לא לקחת אותם לתחנת המשטרה עם אזיקים.''

"למעשה סמכויות סיירת הביטחון לא גבוהות בהרבה מאלה של אזרח עם נשק- אסור להם לאסור בן אדם וזה החיסרון הגדול. לכן הקמת הסיירת לא באמת פותרת את המחסור החמור בשוטרים ולטעמי רק אם יהיה מערך גדול של משטרה מקומית בעלת סמכויות גדולות יותר היא תוכל להשליט ברחובות סדר וביטחון. כאשר אישה שהולכת להליכה בלילה תדע שמישהו מפטרל בשכונה הדבר עשוי לתרום לתחושת הביטחון שלה, אך כרגע זה לא שם. ועדיין אני אישית תומך בזה כל עוד הפתרון יביא לשקט. ברור לי שמשמר השכונה הינו מענה זמני, מעין פלסטר. אך לאור העובדה שהמשטרה לא מספיק גדולה בכדי להתמודד עם המצב, הסיירת הינה דבר מבורך".

שכונת כלניות. קרדיט - באר שבע נט

לדעתו של ניר לסיירת יש יתרון אחד עיקרי: "יתרונה של סיירת הביטחון הוא בזמן ההגעה המהיר שלה. בסופו של דבר יש צוותים שמסיירים בכל איזור ואם סייר נוסע עם אופנוע באיזור מסויים אז רוב הסיכויים שהוא יגיע תוך מספר דקות בודדות לאותו איזור. לעומת זאת לניידת משטרה יש המון אירועים ולכן למקרים הפחות חמורים יתנו תיעדוף נמוך. כך למשל במקרה של דיווח על אדם חשוד, תגיע המשטרה לזירה רק לאחר שאותו אדם יסתלק משם- אם אני בתור תושב מתקשר למשטרה אני נכנס לתיעדוף של 100 פניות ואם הפנייה בנושא פחות דחוף אני עשוי להמתין מספר שעות".

ניר טוען כי בשכונת כלניות היו שני סוגי פשיעה עיקריים ולטענתו באמצעות צעדי מנע הצליחו להוריד עד מאוד את מקרי הפשע בשכונה: "בשכונת כלניות היו לנו 2 בעיות עיקריות: גניבת רכבים ומספר פריצות לבתים בהם נגנבו דברים מגינות התושבים. מאז הכנסת משמר השכונה והסיירת אכן היה שיפור. למרות שלפני כמה חודשים הייתה עלייה בפשיעה בשכונה, לאחר שיזמנו פגישה קידמו פה פתרונות מנע שמומנו מכספי ההיטל כגון הצבת מצלמות והצבת סלעים גדולים למניעת מעבר לכיוון תראבין ורהט (שכן רכבי הפושעים הגיעו דרך השטח הזה)".

"חשוב להבין כי מעבר לסיורים ישנה אפשרות לפנות אליהם ולהציף בעיות. בסופו של דבר אין מדובר במשטרה שכן אין להם כוח בילוש שיכול לתצפת, אך כן יש להם אפשרות לעשות את מה שציינתי וזה גם עזר. בחודשיים האחרונים ניתן לומר שהפשיעה ירדה ל-0 ולמהלכים שקרו של מניעת כניסה יש אפקט. מעבר לכך 2 ניידות של כוח מג"ב שנכנסו לב"ש והחלו לעשות סיורים בשטח הפתוח לטעמי סייעו גם. ספציפית כוח מג"ב אינו קשור להיטל השמירה, אלא זה כוח מג"ב שרוביק יחד עם מפקד המחוז החדש שנכנס תגברו ויש לזה גם תרומה. בסופו של דבר, כל נדבך תורם לביטחון הכולל: משמר השכונה, סיירת הביטחון, כוח מג"ב, ניידת כחולה וכ"א סוגר לך עוד חור עד שאתה מצליח להוריד הפשיעה למינימום האפשרי".

"בתור יו"ר וועד השכונה יש לי קשר ישיר עם מפקד התחנה, ראש העיר, מפקד השיטור העירוני ומפקד סיירת הביטחון. לפעמים נוצר מצב בו יש עלייה בפשיעה ולדעתי זה נובע מזה שלפעמים נוצרת חולייה ועד שתופסים אותה היא מבצעת טרור ופשיעה וברגע שהיא נתפסת יש שקט, כלומר מדובר על מקרים נקודתיים. הבעיה הגדולה שאין הרתעה ומשילות וברגע שתהייה ענישה גדולה זה ירתיע ולא נצטרך הרבה סיירים ושוטרים בכדי לעצור את הפשיעה".

אך למה מצליחה שכונת כלניות במיגור הפשיעה בעוד השכונות הוותיקות נכשלות?

"לדעתי העובדה שיש נציגות וועד מקלה על השגת פתרונות שכן ישנו שיח וכשאין זאת, ישנן פניות נקודתיות ועושים טיפול נקודתי קטן ומטפלים בבעיה ספציפית אצל תושב ספציפי ושם זה נגמר. כשיש נציגות או וועד יש קשר רציף ישיר וקבוע שמקדם פתרון עם מספר גורמים ואז ניתן לטפל במספר בעיות כגון: ניקיון, ביטחון ופיתוח השכונה".

גניבת רכב בכלניות. קרדיט - תוכן גולשים ע"פ סעיף 27א'

"עוד נקודה שחשוב להדגיש: הצלחת שיתוף הפעולה הזה נובעת מהתמדה ונחישות- צעקות והפיכת שולחנות לא עוזרת תמיד. צריך כל הזמן לדרוש ולבקש ולהוכיח שהדרך הזו טובה לשני הצדדים. לאט לאט גם נוצר אמון בין הרשות לנציגים של השכונה והם הבינו שזה משהו ישים וזאת למרות שמשפטית הייתה קצת בעיה עם זה ורצו להוציא תקנון מסודר. אך ברגע שזה יצא לדרך, הבינו שתי הצדדים שזה משרת אותם: מבחינת העירייה במקום לקבל הודעות ופוסטים זה מתנקז לגורם אחד בד"כ. כיום אני זה שמקבל את כל הפניות מתושבי השכונה- יש לנו קבוצות וואטסאפ ופייסבוק שבהן כל אחד יכול להגיב ולרשום או לפנות בפרטי. ברגע שרואים שיש בעיה כוללת ותושב לא מקבל את היחס שהוא צריך לקבל אז הוועד נכנס לתמונה".

"ניסיתי ליזום הקמה של נציגויות כאלה בכל שכונה. בעיתוי הנוכחי זה קשה כי תלוי מאוד מי הנציגים ובסופו של דבר הכול בהתנדבות והמתנדבים נדרשים להשקיע מזמנם ולקבל ביקורת לא טובה על פעילותם מתושבי השכונה והעירייה. ממה שאני יודע גם בשכונת סיגליות יש וועד, אך בשכונות הישנות אין. ניסיתי יחד עם "תנועה ישראלית" שמטרתה לתת כוח לתושבים, להסביר להם שע"י התארגנויות יוכלו לקבל יותר מול הרשויות. נפגשתי איתם כמה פעמים ועשינו גם סדנה שאליה הגיעו משכונות ג' ו-ד' ".

החלטנו לפנות גם אל התושבים בשכונת כלניות בכדי לשמוע מהם האם הם חשים ביטחון בשכונה. דניאל שאל חצר ביתו נכנס פורץ לאחרונה כפי שפרסמנו ב"באר שבע נט", סיפר לנו אז על תמונת המצב בשכונה: "זה בסך הכול עוד מקרה אחד שמצטרף למאות מקרים בשכונה (שאגב, חלקם גרועים בהרבה)". מור תושבת השכונה גם היא טוענת: "כמעט כל יום יש פה פריצות, בלילה וגם ביום שאנשים נמצאים בבתיהם. היום בצהריים (24.8.23) בשעה 14:00 בשכונה שאנשים גרים בה ונמצאים בה, פרצו לבית- גנבו אופניים. למעשה כמעט כל יום שולחים הודעות בקבוצת הוואטסאפ של השכונה על פריצות וגניבות בשכונה".

משמר השכונה ב"כלניות". קרדיט - צילום פרטי

בכדי לקבל תמונת מצב רחבה יותר והסברים על מה שנאמר עד כה, ניסינו לפנות גם אל מספר חברי מועצה, אך רובם סירב לדבר על הנושא ואפילו אחד מהם אף ציין מפורשות: "נושא בעייתי". היחיד שכן הסכים לדבר איתנו הינו גדי מזוז, סגן ראש העיר.

מזוז טוען כי ישנו חוסר משילות קשה בב"ש ולאור זאת שירותי הביטחון המשלימים נדרשים ע"מ ליצור הרתעה ולהשליט ביטחון ומוסיף: "ביום שהמשרד לביטחון פנים יעמיד מענה ראוי נבטל זאת ואני אף מייחל למצב שבו המשרד לביטחון פנים והמשטרה יאמרו לנו שהם לא זקוקים לנו ונסגור את זה והתושבים לא יצטרכו לשלם היטל ביטחון. אך חשוב לזכור שגם ערים אחרות בדרום כמו נתיבות ומיתר גובות היטלים מהתושבים וכי האחריות היא עלינו- לשמור על עצמנו, במיוחד לאור זאת שאין היום מי שידאג לנו. חשוב לציין כי מס השמירה לא בשמיים ולמי שקשה לשלם עומדת האפשרות לפנות לוועדת הנחות שמעניקה הנחות בארנונה".

אך האם גביית מס מן התושבים הינה הכרחית בכדי לממן את שירותי ביטחון אלה והאם לא ניתן היה לגייס כספים אלה ממקור אחר?

מזוז: "בשנים האחרונות נפלו וקמו ממשלות וקשה להתנהל כלכלית מול ממשלות ישראל: משרדים לא עובדים ולא מעבירים כספים ולכן הגענו למצב שהקשה עלינו לגייס תקציב בנושא. לאחר שהתקציבים ישתחררו נדבר על גיוס תקציב ונסגור את הנושא, אך נכון לעכשיו הממשלה לא מתפקדת בנושא העברת הכספים, בגלל כל מיני בירוקרטיות כאלה ואחרות ואני מאמין שברגע שיתחילו להזרים את התקציבים והנושא יעלה ברמה הארצית ימצא התקציב. המדינה צריכה להבין כי זו בעיה שלה ולא של העיר ועליהם לעשות הכול בכדי לעזור לב"ש והדרום ולקחת זאת על עצמם, בין אם בהכנסת כוחות נוספים או העברת תקציב לעירייה בכדי לממן זאת. חשוב להבין שאף אחד לא רוצה לקחת מהתושבים מס סתם.

לאור זאת, מדובר על החלטה טובה וחייבים להפגין נוכחות. חשוב לציין כי מאז שאיתמר בן גביר נכנס, התמונה משתפרת ומג"ב והמפקד החדש נותנים מענה טוב. אני לוקח חלק פעיל בסיורים ואני שומע ורואה שינוי רב שבו נתפסים שב"חים, גנבים ונושאי נשק וזה אפקטיבי ולא מדברים על זה בכוונה שכן ביטחון זה דבר שהוא סמוי מטבעו וראוי שיעשה מתחת לפני השטח, שכן ברגע שיגלו זה יקשה על הטיפול ועדיף יותר מעשים פחות דיבורים. רק לאחרונה הייתי בשוק וראיתי את הסיירת עם מג"ב ועם מפקד המשטרה החדש בב"ש ונעצרו שב"חים וכל אדם ללא אישור עבודה לא ניכנס. מג"ב ביחד עם משמר השכונה עושה זאת על בסיס יומי ולא רק בשוק אלא גם בתחנה המרכזית והעיר העתיקה. מטפלים גם בפרוטקשן ולא מדברים על כל דבר שכן זו עבודה סמוייה מתחת לפני השטח ונעשה המקסימום.

ישנו שיתוף פעולה של שירותי הביטחון בב"ש לרבות הסיירת, המשטרה, מג"ב שנכנס חזק לב"ש וגופים סמויים כמו שב"כ שנמצאים גם הם ועובדים קשה ולטעמי הם עושים את עבודתם כמו שצריך ובהתאם התוצאות טובות וימים יגידו עד כמה זה אפקטיבי. כמובן שזה לא 100%, אך עושים את המקסימום: מוקד הביטחון עובד חזק מאוד, הסיירת עובדת מהר, המשטרה עובדת מול הרשות המקומית ברציפות והמפקד החדש שנכנס עובד מול ראש העיר ומוקד 106 עם הסיירות שלו ואני חושב שזה מביא תוצאות".

אך הסיירת חסרת סמכויות ורוביק אף העלה דרישה מפורשת בטקס החלפת פיקוד מחוז דרום לתת לסיירת הביטחון עוד סמכויות. האם מאחוריי הקלעים מקדמים את הסוגייה הזו?: "ראשית, חשוב לראות את חצי הכוס המלאה: סיירת הביטחון יכולה לסייר, לדווח מהר למשטרה, לעצור חשודים ולהציל המצב והם עושים זאת בצורה טובה וגורמים למשטרה לעבוד יותר טוב. חשוב גם לציין כי אם לא היינו עושים את המהלך הזה והיו תוצאות קשות, אז היו באים אלינו בטענות שהפקרנו את השטח. המועצה עושה מה שביכולתה ואין לנו סמכויות בלתי מוגבלות ולכן הסיירת משתפת פעולה עם המשטרה והגופים שזה בסמכותם והעבודה המשותפת עושה את שלה.

בנושא הסמכויות הייתה ישיבה לפני בערך חודשיים עם השר בן גביר וניסו לתת עוד סמכויות לסיירת. חלק נבדקו ואושרו ויצאו לפועל וחלק נבדקו וטרם אושרו כי היועמ"ש של המשרד טרם אישר. היום כל דבר שרוצים להכניס דורש אישור של יועמ"ש" (לגבי הסמכויות הספציפיות מסרב גדי להתייחס)".

גדי מזוז. קרדיט - תוכן גולשים (ע"פ סעיף 27א')

על דבריו של רוביק שפורסמו בסרטון טוען גדי: "יש נתונים שמבוססים על המקרים השונים שמגיעים למוקד 106, אך אלו נתונים שהמשטרה לא מפרסמת וגם אנחנו לא יכולים לפרסם אותם".

לאור דבריו של ניר גל, יו"ר ועד שכונת כלניות כי הטיפול בשכונת כלניות הינו יעיל, שאלנו את גדי מדוע לדעתו טיפול הסיירת בשכונות החדשות עשוי להיות טוב יותר, בעוד בשכונות החלשות שבהן פועלת הסיירת טוענים התושבים כי אינם חשים שיפור בתחושת הביטחון

לגבי הטיפול של הסיירות בשכונות החלשות, טוען מזוז כי: "יש בשכונות הללו פשיעה פלילית לא פשוטה ומטבע הדברים היכן שיש אוכלוסייה יותר חלשה, האוכלוסייה העבריינית מנצלת זאת ומקימה שם תאי פשיעה. לכן בשכונות החלשות מרגישים את הפשיעה יותר, אך המשטרה עובדת שם קשה מאוד ויש שם כוחות סמויים ומשמר השכונה שגם נמצא שם ועוצרים אנשים ועושים את עבודתם נהדר. אני אומר זאת ממידע פנימי עמוק שאותו לא אוכל לפרט". לגבי שכונת כלניות טוען גדי כי: "שכונת כלניות זעקה יותר כנגד תופעת הפרוטקשן ולכן מסתובבים שם יותר כוחות ביטחון ואלו שדורשים פרוטקשן יותר נרתעו. מעבר לכך בשכונות החדשות והיקרות קשה יותר לתאי הפשיעה להיכנס ממש ושם הם נכנסים בעיקר בפרוטקשן ובבנייה.

הבעיות בשכונות הוותיקות והמאתגרות הן עמוקות ולא מהיום והאוכלוסייה שמגיעה לגור בשכונות הללו מאתגרת ויוצרת בעיות בתוך העיר.הסיבה שאותן אוכלוסיות מגיעות דווקא לשכונות המאתגרות הללו היא שהן זולות יותר. לאור זאת, העבודה שם יותר קשה ולכן מעבר לאירוע כזה או אחר יש שם בעיות אחרות. למרות זאת, יש שיפור בשכונה ד' נתפסו ונעצרו אנשים לא פעם במקומות כמו מרכז אורן, סנהדרין, תלמוד ורמב"ם. חשוב לזכור כי לשכונה ג' וד' יש את הבעיות שלהן ועושים שם עבודה ומנקים השטח בשילוב משמר השכונה, המשטרה והכוחות הסמויים שעושים הכל ושומרים עלינו. כמובן שזה לא מספיק אך כן מבצעים עבודה סזיפית ומעצרים. יש כמובן אזורים בעייתיים במיוחד בשכונות הללו לרבות מרכז אורן בשכונה ד' ובשכונה ג' אזורים מסויימים ומנסים לטפל בזה וגם שם נעצרו שם סוחרי אמל"ח.

מעבר לכך אנחנו מתחילים פינוי בינוי בשכונות ג' ו-ד'. יבואו תושבים חדשים והשכונות יהיו יותר יוקרתיות. בשכונה ג' אושרו כבר הרבה פרויקטים ובשכונה ד' גם מתחיל תהליך של אישורי פינוי-בינוי שכזה לרבות 2 ביניינים שנבנו וגם פינוי-בינוי שרוצים לעשות ברחוב סנהדרין. פינוי בינוי בשכונות הוותיקות, יכניס אוכלוסייה צעירה לשכונות הללו, ישנה את האווירה ויביא ביטחון. הרי ברגע שיש אוכלוסייה חזקה גם המקום יהיה חזק, יפרח ויהיה טוב גם מבחינת רווחה ותעסוקה. כל זה מסביב ישנה את פני השכונה. כבר כיום יש קליטה של משפחות חדשות ולמעשה שכונה ג' הינה אחת השכונות הכי בולטות בפינוי-בינוי בב"ש".

קרדיט - סיירת הביטחון

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל:[email protected] 



$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('a4d58031-c527-47b2-b5d1-c4cece237cb1','/dyncontent/2024/5/12/ee37cad6-a98b-4394-9d4a-04fd731542e7.gif',17870,'פאלאס 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7],[function() {setImageBanner('a4d58031-c527-47b2-b5d1-c4cece237cb1','/dyncontent/2024/5/1/490c2377-284e-4da5-8be4-3136246574d4.jpg',17827,'תמוז 0524 אייטם',525,78,true,32654,'Image','');},7]]);})
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה